חיפוש

רשלנות רפואית – מה ייחשב לעילה להגשת תביעה?

הליכים רפואיים הם חלק מסוים מהחיים שלנו. יש אנשים בריאים יותר או בריאים פחות, כאלו בעלי מחלות רקע וכאלו שעברו פציעות מסוימות במהלך החיים שלהם. בכל מקרה, הדרך הטובה והבטוחה ביותר לטפל בבעיה רפואית נתונה היא כמובן באמצעות טיפול רפואי. אך מה קורה כשהרופא מבצע טעות ונגרם נזק משמעותי? מקרים כאלו הם לא מופרכים. זה מה שייחשב לעילה להגשת תביעת רשלנות רפואית.

 

מהי רשלנות רפואית לפי החוק?

החוק מגדיר בצורה די ברורה מהו מקרה של רשלנות רפואית. לפי החוק, רשלנות רפואית היא מקרה בו הוסב נזק למטופל, על ידי פעולה מסוימת שביצע הגורם המטפל או גורם כלשהו מהצוות הטיפולי. כדי שמקרה בו נזק מוסב למטופל ייחשב למקרה של רשלנות רפואית, הוא צריך לעמוד גם כן במספר תנאים.  אם הגורם המטפל עשה ככל שביכולתו כדי למנוע פגיעה במטופל ובכל זאת הוא שגה והסב לו נזק, הרי שלא מדובר ברשלנות רפואית.

כשאומרים "ככל שביכולתו", מתכוונים לשליחה של המטופל אל כל הבדיקות השונות והרלוונטיות, תחקור ההיסטוריה הרפואית שלו והמקרה הפרטני וכן שלילת מקרים אחרים פוטנציאליים. במקרה בו הרופא עדיין טעה חרף כל אלו, הרי שמדובר בטעות שאינה רשלנות. במקרה של רשלנות רפואית ניתן להגיש תביעת פיצויים באמצעות עורך דין רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית בניתוח

קיימים מקרים מגוונים בענף הרפואה שעשויים להיחשב כמקרי רשלנות רפואית. לדוגמא, ניתן לראות מקרי רשלנות רפואית בניתוח. ניתוח הוא הליך מורכב לרוב הכולל חיתוך של רקמות שונות בגוף לצורך טיפול.

במקרים בהם המטופל יוצא עם נזק לאחר ניתוח, ייתכן ומדובר במקרי רשלנות רפואית. מטופל שסובל מזיהום לאחר ניתוח כתוצאה מחוסר חיטוי של החדר על ידי הצוות הרפואי למשל, נפגע כתוצאה מרשלנות. גם נזק מהחיתוכים בניתוח יכולים להיות רשלניים, אם הם לא מבוצעים בזהירות או שמבוצעים על ידי רופא שאינו מיומן מספיק.

 

רשלנות ורפואת שיניים

רפואת שיניים תמיד נראית לנו כמו משהו בטוח ואסתטי בעיקר, אבל במצבים מסוימים גם שם עשויים להיות מקרי רשלנות רפואית. עקירות של שיניים בריאות או הרדמה במינון גבוה יכולים להיות מקרי רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית בטיפול פסיכיאטרי

רשלנות רפואית יכולה לפגוש אותנו גם במהלך טיפולים פסיכיאטריים. בטיפולים כאלה, מטופל עשוי לצאת עם נזק נפשי עקב רשלנות מצד הגורם המטפל. למשל, מתן תרופות לא מתאימות למטופל, למרות סימני אזהרה רפואיים מסוימים, יכול להיחשב כמקרה רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית באבחון

אבחון הוא אחד השלבים הראשוניים בהליך הרפואי, בו מתגלית הבעיה של המטופל. רופא שביצע אבחון שגוי למשל, כתוצאה מאי שלילה של מקרים רפואיים פוטנציאליים אחרים, או רופא שלא שלח מטופל אל הבדיקות הנכונות וכתוצאה מכך לא אבחן מקרה רפואי, עשוי להיחשב לכזה שהתרשל בתפקידו.

עורך דין רשלנות רפואית

 

 

אולי יעניין אותך גם