חיפוש

כיצד עו״ד יכול לסייע לך בהליך גירושין?

לאחר שבני הזוג החליטו שברצונם לפתוח בהליך גירושין, יש לבחור בעורך דין מקצועי שיעזור לבצע את התהליך. לאורך שנות הנישואים בני הזוג צוברים רכוש משותף, חסכונות ואף חובות, ורוב תביעות הגירושין עוסקות בעיקר בחלוקה של אלו. הסכם הגירושין הוא הליך משפטי לכל דבר, ומומלץ לבצע אותו באמצעות עו״ד. במאמר הבא ניתן לכם את כל הסיבות מדוע.

 

תפקיד עו״ד לענייני גירושין

הליך הגירושין הוא מורכב ומתנהל עם מתחים ובכובד ראש. לרוב, כאשר קיים רכוש משותף, נכסים, חובות וילדים ההליך מסובך וארוך יותר. עורך הדין לענייני גירושין כמו עורך דין גירושין הלנה שמחי מסייעת בחלוקה הוגנה לשני הצדדים ועוזרת ליישב סכסוכים ואי הלימה בין הצרכים והרצונות של שני בני הזוג.

 

חלוקת הרכוש וסיוע עו״ד

במידה ולא נחתם הסכם ממון לפני הנישואים ההליך הופך מורכב וקשה יותר. קיימים מספר חוקים בנוגע לרכוש שנצבר לפני הזוגיות כמו רכבים, נדלן ועוד. עו״ד עוזר לייעץ איך לחלק את הרכוש לפי החוק ובאופן שווה. לעיתים קיימת גם חלוקה שאינה שווה והיא נעשית בנסיבות מיוחדות שעו״ד יוכל להסביר ולייעץ לגביהן.

 

ניסוח הסכם גירושין

עו״ד מומחה לענייני משפחה יעזור ללקוח לנסח את הסכם הגירושין, את התנאים ואופן הסיום שלהם. בהסכם הגירושין עו״ד יעזור לסדר את הגט, לחלק את החובות של בני הזוג, לחלק את הרכוש, להסדיר את המשמורת, לקבוע את אופן קבלת ההחלטות בנוגע לילדים, גובה המזונות ועוד. הסכם גירושין שייערך באופן מסודר יחסוך זמן יקר בבית המשפט.

 

הגשת תביעת גירושין

את הגשת התביעה לגירושין מגישים רק לאחר ייעוץ עם עורך דין, צעד זה יימנע הליכים שלא לצורך ויצמצם את ההוצאות הכלכליות הרבות הכרוכות. הגשת התביעה היא בעלת אגרה וניתן להגיש אותה בליווי הסכם גירושים אשר מוסכם על שני בני הזוג.

במידה ואין כזה, מוגשת בקשה ליישוב סכסוכים, הליך זה הוא פורמאלי ונועד על מנת ליישב את המחלוקות בנוגע להסכם. מאחר ותביעת הגירושין היא הליך משפטי מומלץ מאוד לערוך אותו עם עו״ד על מנת להגיע לתוצאות המיטביות בסיומו.

 

איך לבחור עו״ד מומחה ומקצועי

כפי שנאמר לפני וידוע לכולנו הליך הגירושין הוא מורכב ודורש עדינות רבה. הנה עבורכם כמה טיפים לבחירת עורך דין מומלץ: הטיפ הראשון הוא עו״ד שקרוב לאזור מגוריכם- יהיו פגישות רבות ודיונים ולכן מוטב שתחסכו את הנסיעה למרחקים. הטיפ השני הוא עו״ד בעל שם וותק בתחום ענייני המשפחה. הטיפ השלישי הוא עו״ד שיש לכם כימיה איתו ואתם מרגישים שיוכל לייצג אתכם בצורה הטובה ביותר.

לעיתים, הליך גירושין עלול לעלות לכם במחיר יקר שלא ניתן להחזיר, ולכן כאשר הוא מבוצע, כדאי שתקפידו על כל הכללים וההמלצות כדי לצאת מהתהליך בלב נקי ושלם.

עורך דין גירושין

אולי יעניין אותך גם