חיפוש

מחיצות טרספה: מה זה ומה השימוש בהם?

על אף השם הלא שגרתי, מחיצות טרספה הפכו כבר מזמן לבחירה של כל מבין עניין. כאשר צריך לבחור בחיפוי פנימי, חיצוני או מחיצה נוחה ומעוצבת – טרספה הוא הבחירה המשתלמת ביותר. במאמר הבא נסביר מה הן מחיצות טרספה ולמה הן משמשות.

 

המחיצה המפציצה

בפשטות, מחיצות טרספה (טרספה הוא השם העברי. תרגום של High Pressure Laminate או בראשי תיבות HPL) הן חומר בנייה חזק, עמיד וידידותי לסביבה אשר משמש עבור שורה של מטרות, אך בעיקר עבור יצירת מחיצות וחיפויים מסוגים שונים.

לטרספה יתרונות רבים ונחוצים, ועל כן ניתן לראות אותו בכל מקום פחות או יותר: בתי מלון, בתי חולים, בתי ספר, ועוד שלל מוסדות ציבוריים ופרטיים כאחד. משרדי האדריכלים המובילים בישראל עובדים עם החומר ומשתמשים בו בפרויקטים שונים, בין אם עבור בניית לוקרים, יצירת הפרדה בחדרי שירותים, ועוד.

 

יתרונות רבים לחומר אחד

בלי להיכנס יותר מדי לתורת החומרים, הטרספה מורכב משכבות רבות של נייר קראפט המודבקות זו לזו בדבק פנולי ויוצרות יחד חומר חזק ועמיד בעל תכונות חשובות רבות. כאמור, מדובר בחומר אידיאלי עבור בניית מחיצות שונות וסביבות שונות.

הטרספה יוצר משטח קל לניקוי ופשוט יחסית להרכבה והתקנה. בנוסף, כפי שכבר ציינו, יכולות העמידות שלו מרשימות מאוד וכוללת בין היתר טולרנטיות מוצלחת לשריטות, רטיבות ולחות (על כן הוא מוצלח מאוד כמחיצה בחדרי שירותים, מלתחות, חדרי כושר וכדומה).

נוסף על יתרונותיו הפרקטיים, הטרספה לא שולל מקום לביטוי דקורטיבי. מחיצות עשויות טרספה מצליחות לאזן בצורה מוצלחת בין איכויות חומר מרשימות לבין ביטוי עיצובי מרשים שהולם היטב מוסדות ציבור שונים, החל ממרכזים מסחריים ועד למוזיאונים.

 

טרספה לעולם טוב יותר

נוסף על תכונות החומר החזקות שלו, ראוי לציין שמחיצות טרספה נחשבות לחומר ידידותי לסביבה, ועל כן הן פופולריות בפרויקטים מודרניים. במיזמים בני זממנו, בהם הדגש על בנייה ירוקה הוא משמעותי למדי, מחיצות טרספה משתלבות היטב.

זאת משום שבבסיסו הוא עשוי מחומרים שאינם בזבזניים וכרוכים בניצול משאבים מדוללים. כמו כן, הפונקציונליות שלו מביאה לכך שהוא משתלב היטב בכל סביבה ולכן משרת את הצרכים התכנוניים. אם נביא גם בחשבון את העמידות שלו בתנאי טמפרטורות קיצוניים, נקבל חומר מושלם למגוון של שימושים.

 

תכנון נכון, טרספה נכון

כמו כל חומר גלם אחר, גם בנייה מוצלחת עם טרספה מתחילה עם תכנון נכון והסתכלות מקיפה בסביבה. תכנון מחיצות או חיפויים מטרספה מתחיל מלקיחת מידות מפורטות בכל הממדים: עומק, גובה ורוחב.

חשוב לדעת שהטרספה מאפשר משחקים רבים של עיצוב והתאמה אינדיבידואלית לכל מקרה, כך שניתן להוציא ממנו את המיטב עבור כל פרויקט באופן פרטי. חשוב לבחור לעבוד עם חברות מובילות אשר צברו ניסיון מספק בהתנסות עם חומר זה.

מחיצות טרספה: מה זה ומה השימוש בהם?

אולי יעניין אותך גם