חיפוש

ארבעה טיפים לבחירת צעצועים מושלמים לילדים

מחפשים צעצוע לילד? לא משנה אם זה הילד שלכם, הנכד שלכם או ילד של חברים, יש כמה דברים שכדאי לשים אליהם לב כשבוחרים צעצוע לילדים, כדי להיות בטוחים שהוא אכן יהיה מתנה מצוינת. אז על מה חשוב להקפיד כשמחפשים צעצועים מושלמים לילדים?

 

1 – הקפידו על צעצועים בטיחותיים

הכלל הראשון והחשוב ביותר בכל הקשור לבחירת צעצועים לילדים הוא תמיד בטיחות. כשבוחרים צעצוע לילדים חשוב לוודא שהוא תואם את גיל הילד (בהתאם להוראות היצרן). יש לכך חשיבות לא רק מבחינת התאמה ליכולות המשחק אלא מבחינת גודל המתאים לאחיזת הפעוט והילד, כמות החלקים וגודלם, חוזק הצעצוע ועוד ועוד.

ילדים לא תמיד משחקים באופן זהיר, ובעוד שצעצוע שנשבר יכול להיות אכזבה עבור הילד, הוא גם יכול להיות סכנה של ממש במיוחד אם בקרבת הילד ישנם עוד ילדים קטנים ממנו. בקיצור – בכל הקשור לבטיחות בצעצועי ילדים אסור לחפף.

הקפידו על צעצועים בטיחותיים

2 – אפשר להשקיע אבל בלי להגזים

אף ילד לא אוהב לקבל מתנה שנראית עלובה או קטנה מדי, אבל רצוי להתאים את המתנה לאירוע ולא בכל פעם שרוצים לתת משהו לבחור מתנה גרנדיוזית וסופר מושקעת. זה מוביל לסטנדרטים לא טובים ולתפיסה של החפצים שלנו כמובנים מאליהם – מה שאנחנו ממש לא רוצים שהילד או הילדה שלנו ירגישו.

 

3 – מותגים: אפשר, אבל במידה

ילדים, ובפרט קטנים, יכולים להעדיף מוצר שזהה לחלוטין למוצר אחר רק כי יש עליו תמונה של דמות מסדרה. זה טבעי וזה מתבקש, אבל לא תמיד כדאי לשתף עם זה פעולה. נכון, בחירה של צעצועים ממותגים מבטיחה הרבה פעמים שהילד ממש ישמח כי הוא יתלהב מהפרצוף שהוא מכיר מהטלוויזיה.

אבל, עדיף לא להגזים עם צעצועים ממותגים, בדיוק כדי לאפשר לו להמשיך להתלהב מהם. אם כל הצעצועים שלו יהיו עם הדמויות האהובות, זה כבר לא ירגיש מיוחד ומעניין, אלא כמו סתם עוד משהו או יותר גרוע – כמו משהו שחייבים תמיד לקנות.

 

בחרו צעצועים מעודדי פעילות

הסוד הוא תמיד גיוון. אין בעיה עם זה שבחלק מהמשחקים והצעצועים הילד שלו קצת יותר סטטי ופאסיבי, ומגיל מסוים אין בעיה שהילד משחק זמן מה ביום מול מסך, אבל אם רואים שבאופן גורף דפוסי המשחק של הילד כוללים מעט מאוד פעילות, כדאי לשנות משהו בהרכב הצעצועים שברשותו כדי לעודד אותו להיות פעיל יותר, בהתאם לגילו ולמסוגלות שלו – לדבר יותר, לזוז יותר, לחשוב יותר. כדי לעשות את זה, כדאי לקנות גם צעצועים ומשחקים שמעודדים לפעילות – משחקי מחשבה או פאזלים, משחקים שמעודדים פעילות גופנית כמו כדורים ודלגיות, וכיו"ב.

 

אם נסכם

כדי לבחור צעצוע מושלם לילדים חשוב להתאים אותו גם לרצונות של הילד אבל גם להיות המבוגר האחראי ולהפעיל שיקול דעת לגבי הצרכים שלו. הצעצוע המושלם הוא כזה שהילד לא רק רוצה אלא גם שיתאים לו.

בחרו צעצועים מעודדי פעילות

אולי יעניין אותך גם