חיפוש

רשימת ציוד הכרחי לפני הגיוס

הכנת תיק לקראת הגיוס לצה"ל מצריך היכרות עם רשימת הציוד ההכרחית. אנו יודעים שחיילים טריים רבים חווים תסכול בשלב זה, מכיוון שהם לא מכירים ברשימה מקרוב. החלטנו להעלות את המדריך הנוכחי שיעשה סדר בנושא ויוריד את מפלס החרדה והלחץ. הישארו כאן ותגלו את כל המידע שדרוש לכם, כדי שתוכלו להגיע לבסיס עם כל הפריטים החשובים.

 

פריטי היגיינה

שמירה על היגיינה במהלך השירות הצבאי הינה הכרחית. אתם צפויים לעבור מסעות קשים שיגרמו להצטברות של לכלוך וחול באזורים שונים בגוף. כידוע, הצבא לא יספק לכם מוצרי היגיינה, אז כדאי שתתארגנו מראש בהתאם. נמליץ לשים בתיק את כל פריטי ההיגיינה שאתם עושים בהם שימוש יום יומי, לדוגמא:

  • שמפו ומרכך של מותג אהוב
  • מגבונים
  • נייר טואלט רך
  • מגבת פנים +מגבת גוף
  • ערכת גילוח
  • מוצרי היגיינה נשיים

חשוב להוסיף לרשימה נוזל לניקוי עדשות וקופסא ייעודית עבור חיילים שמרכיבים עדשות ביום יום.

הכנת תיק לגיוס לצה"ל

ביגוד והנעלה

רשימת הציוד שלכם חייבת לכלול ביגוד שמתאים לכללים של צה"ל. מדובר בין היתר במדי א', מדי ב', גרביים עבות, מכנסיים תרמיים וגופיות סבא לבנות. לצד זה, תצטרכו להביא מראש 10 תחתונים (או יותר, בהתאם לאורך השהות בבסיס) פיג'מה נוחה ובגדים חמים שישמשו אתכם לשהייה ממושכת בשטח.

 

מסמכי זיהוי

מסמכי זיהוי הם הפריטים הראשונים שתידרשו להוציא מהתיק בעת ההגעה למקום הגיוס. שכן, האחראיים במקום צריכים לזהות אתכם, כדי שתוכלו לקבל אישור כניסה לבסיס. סביר להניח שקיבלתם רשימה מסודרת במכתב שנשלח אליכם בדואר. רשימה זו כוללת את הפריטים הבאים:

  • תעודת זהות תקפה
  • תעודת לידה
  • תעודת ביטוח לאומי

נמליץ לשים את המסמכים הללו בתוך ניילונית בהישג יד ולשמור בתוכה גם זוג גרביים לבנות שיהיו זמינות עבורכם, במידה והנסיעה באוטובוס לבסיס תתגלה כמקפיאה.

הכנת תיק לגיוס לצה"ל

מטענים לסלולר ואוזניות

אל תטעו לחשוב שהצבא אחראי לספק לכם מטענים סלולריים. שכן, מדובר בתחום אחריות שנוגע לכם בלבד. כל חייל צריך להביא עמו את המטען המתאים למכשיר הנייד שברשותו. אנו ממליצים ליישם את 2 הטיפים הבאים שיאפשרו לכם לשמור על קשר עם המשפחה והחברים:

  1. תניחו בתיק 2 מטענים, משום שאלה נוטים ללכת לאיבוד תוך זמן קצר. כך תוכלו להחזיק במטען ספייר שישמש אתכם בעת הצורך
  2. תוסיפו מדבקה עם שם ומספר טלפון על המטען, כדי שתוכלו לקבל אותו בחזרה במידה והוא יאבד

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן רשימת הציוד ההכרחית שצריכה להיות בהישג יד של כל חייל וחיילת שעתידים להתגייס לצה"ל בקרוב. בשלב זה יש בידיכם את כל המידע הנחוץ, כך שתוכלו להתחיל עוד היום בארגון התיק האישי. נאחל בהזדמנות זו שתחוו גיוס קל ושתחזרו לשלום בסיום השירות הצבאי.

הכנת תיק לגיוס לצה"ל

אולי יעניין אותך גם