חיפוש

מגיע לך יותר: איך תקבלו את מה שמגיע לכם בגירושים

קבלת ההחלטה להתגרש הינה תהליך קשה ומורכב ביותר. לגירושים יש השלכות רבות והם כוללים היבטים רגשיים, כלכליים ומשפטיים  רבים. משהתקבלה ההחלטה להתגרש, חשוב מאד להתנהל באופן פרקטי בבחינת סוף מעשה במחשבה תחילה ויש לגבש אסטרטגיה נכונה ולהבין במה כרוכים הגירושים וכיצד יש לנהל אותם. במאמר זה נרחיב לגבי הגדרת הרכוש המשותף, אופן ביצוע החלוקה, דאגה לזכויות וכן הלאה.

 

הגדרת הרכוש המשותף

הרכוש המשותף כולל לרוב את הדירה או הבית, תכולת הדירה, השקעות נוספות בנדל"ן במידה ויש, פיקדונות בבנק, חשבונות עו"ש ומטבע חוץ, קרנות השתלמות, קרנות נאמנות, מניות, ביטוח מנהלים, קופות גמל, עסקים וחברות שהוקמו במשותף או בנפרד במהלך החיים המשותפים. לפי חוק יחסי ממון, יש לבצע את חלוקת הרכוש כאשר הנישואין פוקעים.

את הרכוש שנחשב למשותף, חובה על פי החוק, לחלק שווה בשווה. הדבר נכון גם כאשר רק בן זוג אחד עבד לאורך החיים המשותפים. גם כאשר אחד מבני הזוג הרוויח יותר מהאחר יש לבצע חלוקת נכסים שוויונית בין בני הזוג. עוד על כך ראו כאו, https://www.todivorce.co.il

 

אופן ביצוע החלוקה

תהליך הגירושים יכול לכלול כאב וכעס ושני בני הזוג עשויים לרצות לצאת ממנו כשהם מורווחים ולא מופסדים. מומלץ לאורך תהליך הגירושים להתייעץ עם עורך דין מקצועי ומוסמך על מנת לקבל את כל המידע והליווי הנדרש על מנת שתהליך הגירושים יהיה כמה שפחות כואב לשני הצדדים ותוך חלוקה הוגנת של הרכוש המשותף.

חשוב לזכור כי שיתוף פעולה, למרות הכאב והמחלוקות, יכול להוביל לחלוקת רכוש הוגנת בגירושים. ניתן להגיע להסכמות באופן הדדי או להיכנס להליך משפטי בו החלוקה תתבצע באמצעות פסק דין.

 

רכוש שנצבר

כאשר בני הזוג חתמו על הסכם ממון טרם הנישואים או לאחריהם, ההסכם עשויי להתוות את אופן חלוקת הרכוש. גם כאשר לא היה הסכם חשוב לדעת כי רכוש שהיה בבעלות אחד מבני הזוג לפני הנישואין, לרבות ירושות ומתנות שהתקבלו ללא הוכחה לשיתוף וחובות שנצברו ללא קשר לתחזוקת הבית אין צורך מבחינה חוקית לחלק בין בני הזוג בעת הגירושים.

 

דאגה לזכויות

הגירושים יכולים להיות מלווים בתהפוכות נפשיות ובלא מעט קשיים. חשוב לקבל ליווי משפטי על מנת לדאוג לזכויות המגיעות לכל צד ולצאת לדרך חדשה במצב הטוב ביותר, הן מהבחינה הכלכלית והן בכל מה שנוגע  לילדים. ליווי משפטי ודאגה לזכויות הכלכליות מאפשרים בעת היציאה מהחיים המשותפים להתפתח ולהתקדם במצב החדש.

 

סיכום מיצוי זכויות בגירושים

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו במיצוי הזכויות בגירושים. עורך דין מקצועי יכול לסייע בהליך גירושים בו כל אחד מהצדדים מקבל את המגיע לו. הוא ייעץ לאן כדאי לפנות וירכז את הנכסים של שני הצדדים ויעשה הכול על מנת שהמיוצג יקבל את מה שמגיע לו בדין. חשוב לדאוג לזכויות הרלוונטיות לילדים על מנת לספק להם בטחון במסגרת המצב החדש.

בית משפט

 

אולי יעניין אותך גם