חיפוש

כל מה שרציתם לדעת על הוצאת רישיון לנשק

בשנים האחרונות תחושת הביטחון האישי של אזרחי מדינת ישראל הולכת ומתערערת, ואנו חייבים לציין שלצערנו זה קורה בצדק. ריבוי של אירועים ביטחוניים בכל האזורים, מהומות בערים המעורבות, פשיעה הולכת וגוברת, ותחושה של אובדן ריבונות ומשילות, כל אלו גורמים לאזרחי ישראל לחשוב שאין להם על מי לסמוך.

התוצאה הישירה של כל התופעות הללו היא עלייה חדה בכמות הפניות של אזרחים שמגישים בקשות להוצאת רישיון נשק למשרד לביטחון הפנים. אם גם אתם התחלתם לחשוב על הוצאת רישיון נשק, או שהאפשרות נראית לכם סבירה והגיונית, הגעתם למקום הנכון. הכנו לכם כאן הסבר מפורט וברור על תהליך הוצאת רישיון נשק. איך זה עובד, מה צריך לעשות, כמה זמן זה לוקח, ועוד.

 

מהם תנאי הסף?

קודם כל חשוב מאוד לדעת שלא כל אזרח במדינת ישראל יכול לקבל רישיון לנשיאת נשק. כדי להגיש את הבקשה לרישיון נשק אתם צריכים לעמוד בכמה דרישות סף שמייד נפרט. דרישות הסף הן: להיות אזרח ישראלי מעל גיל 21 ואחרי שירות צבאי או לאומי, או במקרה של מי שלא שירת מעל גיל 27, או תושב קבע ששהה לפחות שלוש שנים בישראל לפני הגשת, הבקשה ובמקרה שלא שירת מעל גיל 45.

תצטרכו גם להוכיח שליטה בסיסית בשפה העברית, למלא הצהרת בריאות ולהחתים גם רופא, וכמובן לעמוד בהכשרה המקצועית. לאחר מכן תצטרכו להוכיח שיש לכם סיבה טובה לבקש את הרישיון. לא מדובר כאן על סיבה שאתם בוחרים, יש רשימה ברורה מאוד של סיבות כפי שהוגדרו על ידי האגף לרישוי כלי ירייה במשרד לביטחון לאומי.

התבחינים העיקריים הם מגורים או עבודה ביישוב זכאי (בעיקר יישובי יהודה ושומרון), פעילות באחד מגופי החירום, או עבודה בענפים מסוימים (למשל: מורי דרך וחקלאים). אם אתם רוצים לקרוא פירוט מלא של הדרישות כדי להבין האם אתם זכאים לחצו כאן. בנוסף לאלו, תצטרכו לעבור ריאיון אישי.

כל מה שרציתם לדעת על הוצאת רישיון לנשק

מה הלאה?

לאחר שתעמדו בכל תנאי הסף והתבחינים תקבלו סוף סוף אישור זמני. עם האישור תצטרכו לגשת למטווח שיש בו גם חנות לכלי נשק. לאחר שתבצעו אימון ירי ותרכשו כלי נשק הוא יירשם על שמכם וישמר במטווח. הפרטים שלכם ושל כלי הנשק יועברו לאגף לרישוי כלי ירייה במשרד לביטחון פנים, ושם ינפיקו לכם אישור זמני עם כל הפרטים הרלוונטיים.

לאחר זמן מה תקבלו את כרטיס הרישיון הקבוע. חשוב לדעת, כל זמן שהנשק נמצא עליכם הרישיון חייב להיות עליכם. זה לא כמו רישיון נהיגה שניתן לנהוג בלעדיו ולאחר מכן להגיע איתו לתחנת משטרה. חשוב מאוד להקפיד שהרישיון יהיה תמיד עליכם.

 

סיכום

אין ספק שהחלטה על הוצאת רישיון נשק ונשיאת נשק היא לא החלטה פשוטה. אם אתם הולכים על זה התנהגו באחריות ושמרו על חייכם ועל חיי הזולת.

כל מה שרציתם לדעת על הוצאת רישיון לנשק

אולי יעניין אותך גם