חיפוש

איך ניתן להתכונן מראש לאובדן כושר עבודה?

החיים לא צפויים. פעולות שגרתיות שאנחנו מבצעים מדי יום, כמו הליכה לעבודה, יכולות להיראות לנו מובנות מאליהן, אבל למעשה הן יכולות להיקטע ברגע אחד. תאונות דרכים, אירועי רשלנות רפואית בהליכים פשוטים, או מחלות שתוקפות אותנו –  יכולות להסב נזק משמעותי שלא יאפשר לנו לחזור לעבוד.

במקרים הללו, בהם אנו מאבדים את אובדן כושר העבודה שלנו, אנו זקוקים להתכוננות מראש שתסייע לנו לצלוח את התקופה שלאחר אובדן כושר העבודה. כך תוכלו להתכונן לזה.

 

אובדן כושר עבודה

אף אחד לא יכול לדעת מתי הוא יאבד את כושר העבודה שלו. היכולת לפרנס את עצמנו ואת המשפחה שלנו היא אחד הדברים הבסיסיים ביותר בחייו של אדם, אך גם היא יכולה להילקח מאיתנו שלא בשליטתנו. בתור אזרחים במדינה דמוקרטית, אנחנו נהנים מחופש עיסוק רחב, אך אירועים כמו תאונות דרכים או מקרים רפואיים חמורים יכולים למנוע מאיתנו להמשיך לעבוד.

כאשר אדם לא מסוגל לעבוד, הוא נחשב למי שאיבד את כושר העבודה שלו. ההגדרה המשפטית של כושר העבודה מתייחסת למצבים בהם אדם אינו מסוגל לעבוד כלל ולמקרים בהם אדם אינו מסוגל לעבוד במקצוע שלו. אם אתם מעוניינים לשמוע עוד אובדן כושר עבודה, תוכלו למצוא מידע נוסף באתר דוד פייל.

 

כל אזרח עובד מבוטח

אובדן כושר עבודה הוא אחד הדברים המלחיצים ביותר שיכולים לקרות לאדם. גם אם המשכורת שלו גבוהה ויציבה, אובדן כושר העבודה יכול לגדוע את זה ברגע אחד. למרבית המזל, אזרחים מבוטחים בביטוח הקרוי ביטוח אובדן כושר עבודה, שמטרתו לסייע בצורה כספית לעובדים שאינם מסוגלים לעבוד יותר.

ביטוח אובדן כושר עבודה מהווה רכיב בקרנות הפנסיה של העובדים השונים או בביטוחי המנהלים. הסכום אותו אנו מפרישים מדי חודש לקרן הפנסיה שלנו, מחולק בצורה מסוימת, כשחלק ממנו מופרש אל ביטוח אובדן כושר עבודה. ניתן להשפיע על האחוז שמופרש אל הביטוח הזה, אבל בכל אופן, כל אזרח עובד חוסך כסף למעשה למקרים האלו שיכולים להתרחש.

 

אותיות קטנות

כמו בכל פוליסת ביטוח, חשוב לקרוא את האותיות הקטנות. במקרים מסוימים, חברת הביטוח יכולה להתעקש שעובד שטוען לאובדן כושר עבודה דווקא מסוגל לעבוד. מבחינת העובד הוא איבד את כושר העבודה שלו לעבוד במקצוע שלו, בו הוא מנוסה ומוסמך, אך ייתכן שמבחינת חברת הביטוח העובד עדיין מסוגל לעבוד, בעבודה אחרת, עקב מצבו הבריאותי והפיזי.

 

פוליסות שונות

כדי להתכונן מראש לכך, ניתן לבחון פוליסות שונות. במקרים רבים, פוליסות בקרנות פנסיה ובקרנות המנהלים כוללות את ההגדרה המועדפת על חברות הביטוח, לפיה אובדן כושר עבודה הוא מצב בו העובד אינו מסוגל לעבוד כלל, באף עבודה סבירה. לכן, ניתן מראש לבטח את עצמכם באמצעות פוליסה בה אובדן כושר עבודה מתייחס ליכולת לעסוק במקצוע שלכם.

רשלנות רפואית

 

 

אולי יעניין אותך גם