חיפוש

מתי מומלץ להשתמש בעו"ד ביטוח לאומי ? מדריך קצר למתחילים

עו"ד ביטוח לאומי מספק ליווי חיוני, הכרחי ומאד אפקטיבי בהתנהלות שמול מוסדות המדינה ובפרט הביטוח הלאומי, כך שהליווי של איש מקצוע בגזרה זו הוא ברמה של משנה חיים.

הביטוח הלאומי הוא ללא ספק אחד המוסדות היותר מאתגרים במדינה שהיא מאתגרת גם ככה. הביורוקרטיה היא ללא ספק אויב הציבור וגם אם זה לא ייעודה המקורי, ולא בטוח שזה לא המצב, בסופו של דבר היא פשוט מתישה.

המערכת בנויה באופן מסועף שמקשה מאד על הציבור ולו בתהליכים הבסיסיים ביותר, אבל חמור מזה, בשעת כושר אותו עמית ששילם את חובותיו כל החיים מוצא את עצמו בעמדה שבה הוא צריך להגן על עצמו, הרבה פעמים תחת מתקפה, וככל שהוא עומד בגפו, לרוב הוא דחוק אל פינה שממנה קשה מאד לנוע.

 

מתכון להצלחה בטוחה- הכנה נכונה וליווי מקצועי

בפועל, בכל ממשק עם הביטוח הלאומי שהוא מעבר לשגרת היום יום עו"ד ביטוח לאומי הוא כלי חיוני ומועיל מאד להיעזר בו ואף לתקשר באמצעותו.

אנשים מגיעים להתמודד מול הביטוח הלאומי בשעות הקשות ביותר בחייהם, לאחר שאיבדו את מקום העבודה, לאחר שאיבדו את כושר ההשתכרות שלהם, שעברו תאונת עבודה, שנכנסו לשמירת הריון, חופשת לידה, נכות כללית, דמי מזונות, תאונות דרכים, תאונות אישיות, שאירים, זקנה, מצב סיעודי, פגיעה מפעולות איבה, הבטחת הכנסה ועוד.

ישנו מגוון של מצבי חיים שבהם האדם רשאי לתבוע את הביטוח הלאומי ולקבל פיצויים, אלא שבמידה ועושה זאת בגפו הוא יתקל בחומה גבוהה מאד מגבלות ביורוקרטיות ונוספות ובמרבית המקרים אנשים שמגישים תביעה בגפם פשוט לא מצליחים לקבל את מלוא הזכויות שלהם, אם בכלל.

יחד עם זאת, בליווי מקצועי על ידי עו"ד ביטוח לאומי שבקיא ומכיר את המערכת לעומקה ניתן יהיה להתגבר על כל המכשולים, להכיר את כל הדרישות והמגבלות, להתכונן אליהן ולהגיע מוכנים מראש באופן שיבטיח את הצלחתו של התהליך. כמובן שלא בכל השלבים של ההתנהלות מול הביטוח הלאומי ניתן יהיה לשלוח עו"ד ביטוח לאומי שיתפקד במקום האדם התובע, אבל במקומות שזה לא יהיה אפשרי, עורך הדין יהיה שם כדי לעשות את ההכנה הראויה ויעניק את ההכוונה המקצועית הנדרשת על מנת לעבור את התהליך בצורה טובה.

 

הכנה לקראת וועדה רפואית

במקרים של תביעה על תאונה, פגיעה, אובדן כושר עבודה, מחלה או נכות האדם יידרש לעבור ועדה רפואית אשר תאמוד את מצבו ותקבע את היקף הזכויות שמגיעות לאדם. ועדה רפואית עלולה להיות חוויה לא פשוטה ובעיקר מכשילה. אם אתם עומדים בפני וועדה רפואית, לוותר על שירותיו של עו"ד ביטוח לאומי זה יהיה ברמה של גול עצמי וחבל. בעיקר לפני ועדה רפואית חשוב מאד לקבל הכוונה מקצועית ומדויקת על מנת לצלוח אותה בשלום.

 

איש משפט

אולי יעניין אותך גם