חיפוש

ויתור על אזרחות אמריקאית: היתרונות והחסרונות הבולטים

חקיקה, חובות דיווח ותוספת מס הם חלק מהחסרונות הבולטים של אזרחות אמריקאית.

מצד שני, לאזרחות כזו יש יתרונות מובהקים מבחינת פוטנציאל רווח, פיתוח עסקי והכנסות במטבע זר חזק ויציב.

אז איך מכריעים בסוגיה? הנה  כל השיקולים ומה שעומד מאחוריהם

אזרחות אמריקאית הייתה עד לפני מספר שנים משאת נפשם של גברים ונשים בוגרים מכל רחבי העולם. עם זאת, בשנים האחרונות חלו שינויים באופן שבו ממשלת ארצות הברית והרשויות שכפופות אליה החליטו להתנהל מול בעלי עסקים, עצמאיים ויזמים בכלל – כמו גם מול אזרחים אמריקאים בפרט. מכאן והלאה, השאלה היא האם כדאי יהיה לוותר על אזרחות אמריקאית קיימת.

 

שלב ראשון – איסוף מידע ובדיקה של כל מקרה לגופו

קודם כל, הכי חשוב לאסוף מידע דרך מקורות אמינים כגון https://masamerica.co.il אלו וכך להבין מה היתרונות והחסרונות של כל מהלך מן הסוג הזה. לאחר מכן, ניתן להיכנס אל עובי הקורה ולהתייעץ עם בעלי מקצוע. ספציפית יותר, המטרה היא לבחון כל מקרה לגופו ולהכריע בין היתרונות והחסרונות על פי הנסיבות, המצב האישי, הרקע הכלכלי, התכניות לעתיד וכן הלאה.

 

מהם החסרונות הבולטים?

החיסרון הבולט של אזרחות אמריקאית נכון להיום בא לידי ביטוי בחקיקה שמגבילה את אפשרויות הפעילות. בין היתר, החקיקה המדוברת מגבירה אכיפת מיסים בחשבונות זרים, מגדילה את הכלים שעומדים לרשות הממשל בכל הנוגע אל מניעת התחמקות מתשלומי מס על ידי אזרחי ארצות הברית שמנהלים חשבונות פיננסיים מחוץ למדינה וכוללת בחינה קפדנית שאזרחי ארצות הברית עוברים על ידי בנקים וגופים פיננסיים זרים.

מעבר לכך, ישנן חובות דיווח מרובות שלא היו קיימות בעבר וכיום הן מסרבלות את ההתנהלות של אזרחי ארצות הברית מול הגופים הכלכליים השונים. בפועל, מדובר על חובות דיווח לחברות ושותפויות שיש להם שותפים משקיעים אזרחי ארצות הברית, אך גם על שיקולים שרלוונטיים לאותם אזרחים שמחפשים עם מי להתאגד יחד.

לבסוף, אי אפשר לדבר על החסרונות הבולטים של אזרחות אמריקאית מבחינת תוספת מיסוי על הכנסה פאסיבית. החל משנת 2013, אזרחי ארצות הברית שאינם חיים שם ומעולם לא היו חייבים לשלם מיסים בגלל אמנות מס – צריכים עדיין לשלם מיסים למרות שהם לא נהנים מהתשואה.

 

מהם היתרונות הקיימים?

היתרון העיקרי שכדאי להביא בחשבון מבחינת השמירה על אזרחות אמריקאית קיימת הוא פוטנציאל רווח מאוד גבוה. אזרחים אמריקאיים עדיין נהנים מגישה יעילה, זמינה ומהירה יותר אל הגופים הפיננסיים הפועלים במדינה והם גם נתפסים אחרת על ידי רשויות החוק.

לבסוף, היתרון של אזרחות אמריקאית הוא שניתן להגדיל את פוטנציאל הרווח במטבע חזק ויציב. אם מוסיפים את זה ליתרונות של ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלויות, מבינים למה אזרחות אמריקאית היא לא משהו שמוותרים עליו כל כך מהר.

 

דרכונים

אולי יעניין אותך גם