חיפוש

אילו השלכות יכולות להיות לרשלנות רפואית?

מעבר לנזק הרפואי הנגרם למטופל כתוצאה מרשלנות, לפגיעה יש השלכות על המעגלים הסובבים אותו ועל איכות חייו. כאשר מטופל נפטר בעקבות רשלנות, כל קרובי משפחתו יסבלו מהמצב. כך גם יתרחש אם הנפגע נותר בחיים אך כושר ההשתכרות ואיכות החיים שלו נפגעים. במאמר זה נתייחס להשלכות האפשריות ולסעד האפשרי באמצעות הגשת תביעה.

 

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית מתרחשת כאשר רופאים או אנשי צוות רפואי לא נוקטים בזהירות הצפויה והנדרשת מהם וכתוצאה מכך נגרם למטופל נזק כלשהו שלא היה נגרם אילולא ההתנהלות הרשלנית כלפיו.

הרשלנות הרפואית יכולה להתרחש גם כתוצאה מאי מתן טיפול רפואי שגרם לנזק. עם זאת, קביעה כי נזק כלשהו נגרם כתוצאה של רשלנות אינה דבר פשוט ולכן במצבים שכאלה יש צורך להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית.

 

השינה הגדולה

ההשלכה החמורה ביותר של רשלנות רפואית היא מוות. זה יכול להתרחש במהלך ניתוח או כתוצאה ממתן תרופות לא נכונות, או מאבחון שגוי, או מזיהום שנגרם כתוצאה מהתנהגות רשלנית. במקרה שכזה ההשלכות הן על בני משפחתו וחבריו של הקורבן.

אם היה מפרנס עיקרי או יחיד, מותו עלול לדרדר את משפחתו לעוני. גם אם המצב הכלכלי אינו מהווה בעיה, למוות יש השלכות פסיכולוגיות עמוקות ויכולות להוביל להתקפי דיכאון וחרדה ולתחלואה, כתוצאה מהמצב הנפשי המעורער הפוגע במערכת החיסונית.

עבור משפחות רבות שחוו אובדן שכזה, אחת הדרכים לצאת מהמשבר היא הגשת תלונה או תביעה לצורך בירור המחדל והענשת האחראים. עורך דין רשלנות רפואית יכול במצב שכזה לסייע באפיק האזרחי.

 

אובדן כושר עבודה

במקרים רבים רשלנות רפואית עלולה לגרום לאובדן כושר העבודה מצידו של המטופל שקיבל טיפול רשלני. במצב שכזה תיתכן פגיעה בשכר. לפגיעה זאת יש משמעות מצטברת אם הנפגע צעיר יחסית ונותרו לו שנים רבות עד ליציאה לפנסיה. לאובדן כושר עבודה יש גם השלכות על משפחתו ומקורביו של הנפגע בגלל הפגיעה הכלכלית האפשרית.

בנוסף לכך, מגבלות רפואיות על היכולת להתפרנס יכולות להשפיע על מצבו הנפשי של הנפגע ועל מעמדו החברתי אם מסלול התקדמותו נפגע או נקטע. בכדי למנוע התדרדרות כתוצאה מאובדן כושר עבודה יש להיעזר בעורך דין רשלנות רפואית שיסייע בהגשת תביעה נגד האחרים לנזק. במקביל, על הנפגע להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי  לצורך הכרה בנכותו.

 

פגיעה באיכות החיים

לפגיעה באיכות החיים של נפגע מרשלנות רפואית יש מגוון רחב של משמעויות שכן איכות החיים יכולה להיות היכולת לבלות עם הילדים או מנגד לעסוק בספורט אתגרי. אם נפגע רשלנות רפואית הפך לנכה, המוגבלות הפיזית תפגע באיכות חייו. נכות יכולה להיות עיוורון, חירשות, פגיעת גפיים וכו'. כמו כן, אדם המחויב ליטול תרופות שלהם יש תופעות לוואי קשות, איכות חייו תפגע.

בנוסף, עצם הפגיעה יכולה לגרום לטראומה אצל הנפגע שעלול לסבול  מתסמינים של פוסט טראומה ו/או דיכאון. כתוצאה מכך הנפגע עלול להתגרש או סיכוייו להתחתן יצטמצמו משמעותית. תביעה בסיועו של עורך דין רשלנות רפואית תסייע לנפגע לקבל פיצוי על הנזק אך גם על הטיפולים הנדרשים.

עורך דין רשלנות רפואית

אולי יעניין אותך גם