חיפוש

האם לבחור בהליך בוררות או לנהל את הסכסוך בבית משפט?

הליך בוררות שונה במאפייניו מהליך של תביעה בבית המשפט באופן משמעותי. לעומת ההליך המשפטי הארוך והמסועף שכולל עורכי דין, פגישות, ראיות וחקירות – הליך של בוררות הוא הליך פשוט וידידותי יותר, שיעיל באותה המידה שכן גם בו, תהיה בסוף הכרעה והגעה לפתרון של הסכסוך, אם לא על ידי שני הצדדים בסכסוך, אז על ידי הבורר המעורב בסכסוך. כדי לדעת מה עדיף ומה הכי יתאים עבורכם – לפניכם הכל על האם לבחור בהליך בוררות או לנהל את הסכסוך בבית משפט?.

 

איך נדע האם לבחור בהליך בוררות או הליך משפטי?

כדי לבחור האם לפתור את הסכסוך שלנו אצל מוסד משפטי או אצל בורר, אנחנו חייבים להכיר לעומק את שני העולמות הללו, ולהבין גם את ההבדלים בניהם והיתרונות של כל אחד – ורק לאחר היכרות והבנה של המוסדות הללו נוכל להחליט תחת שיקול דעת מתאים.

מאחר ובוררות נחשבת ליותר ידידותית ולא פחות יעילה, רבים מעדיפים לפנות אליה ולא להיכנס להליכים בעולם המשפטי היקר, ארוך הטווח, והמסובך להבנה והתמצאות. בהליך של בורר, תוכלו להיות יותר בשליטה, לבבין את הלך האירועים, ולשים סוף לסכסוך במהרה. לעוד מידע וליווי מומלץ לפנות אל המוסד הישראלי לבוררות עסקית.

 

מה ההבדל בין הליך בוררות להליך משפטי?

 

משך הזמן

כידוע, החיסרון המרכזי בביצוע הליכים משפטיים, הוא משך הזמן האדיר שאלה עשויים לקחת ולגזול. השלבים הרבים של התהליך והמורכבות שלו, מביאים לכך שהוא יכול להיגרר גם יותר משנה ושנתיים, וכך להביא לחיינו מתח, עצבים, חוסר אונים, ולהשאיר את הסכסוך פתוח ולא ברור.

 

התחושה והאווירה

הבדל משמעותי ואדיר בין ביצוע הליך בבית המשפט לבין ביצוע הליך אצל בוררות, הוא התחושה והחוויה שמתלווה לכך. רבים מתארים את ההליכים בבית המשפט כמאיימים ומנוכרים, כהליך מפחיד שרק הכניסה לבית המשפט עשויה לגרום לתחושות לא נעימות. כל זה נחסך עבורנו בביצוע הליך בוררות, שהנו הרבה יותר ידידותי, מצומצם ונעים.

 

כמות הבחירה והשליטה בתהליך

לעומת הליך בבית המשפט בו אין בחירה כלל – לא בדבר השופט, לא בדבר התוצאה, ולא בדבר תאריכי הפגישות או מיקומן, הליך בוררות הוא הליך נעים יותר בו יש יותר שליטה ובחירה, וזה יתרון אדיר שמושך רבים להגיע לבורר ולא לבית המשפט. כך בתהליך בוררות תוכלו לבחור את הבורר ששני הצדדים מסכימים עליו, להחליט על תוצאה ששני הצדדים מסכימים עליה, ולבחור את המיקום והפרטים.

 

תוצאות התהליך

בדבר תוצאות התהליך, שני התהליכים יביאו אתכם לבסוף לסיום הסכסוך, ויבטיחו שלאחר מחשבהו הליך, התוצאה גם תבטיח שינוי ופתרון לבעיה. מה שכן שונה בין שני התהליכים, הוא שבתהליך של בורר, יש ת האופציה להגיע לפתרון בעצמכם ולבחור את תוצאות הבוררות בעצמכם יחד עם הצד השני, והבורר. בבית המשפט לעומת זאת, ההחלטה תהיה של השופט בלבד, והתוצאה לא תלויה בכם.

הליך בוררות

אולי יעניין אותך גם