חיפוש

איך לבטל צו ירושה – ארבעה שלבים חשובים

על מנת לבטל צו ירושה שכבר הוצא על ידי רשם החברות או בית המשפט לענייני משפחה חשוב לבצע מספר שלבים במהירות רבה.

השלב הראשון הוא לקבל ליווי וייעוץ משפטי של מומחה לתחום.

השלב השני לאחר גיבוש האסטרטגיה המשפטית הוא איסוף מסמכים רלוונטיים והראיות התומכות.

השלב השלישי הוא הגשת הבקשה בעילה מוצדקת לבית המשפט והשלב האחרון הוא השתתפות בהליך והוכחת הטענות.

 

הבחנה משפטית לגבי מועד העלאת הטענות

חשוב להבחין בין העלאת הטענות לעניין ביטול צו הירושה בטרם מתן הצו ולאחריו. הערעור לאחר פרסום הצו בית המשפט יבקש לברר מדוע הטענות לא הועלו במועד. השופט צפוי לשאול את התובע מתי נודע על הטענות ולמה המתין לעכשיו. בתי המשפט בודקים את המשקל הסגולי של כל טענה להצדקת הביטול של צו תקף וכדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין צוואות וירושות מומחה בהליך.

 

ביטול צו ירושה בבית המשפט לעינינו משפחה

תביעה לביטול של צו ירושה יכולה להיות מוגשת לאחר הוצאת הצו בתיק, בין אם על ידי הרשמים לענייני ירושה או על ידי בתי המשפט למשפחה. בקשה לביטול צו ירושה צריכה להיות מוגשת בהינתן עילה וטענה משפטית רלוונטית, בהתאם לחוק הירושה והפסיקה בתחום. חשוב להבין שביטול הצו על ידי בית המשפט הינו חריג ונעשה רק אם השופט ישוכנע כי יש לכך הצדקה ממשית.

 

התבססות על עילות משפטיות ותמיכה בטענות

אין רשימה סגורה של מצבים שמאפשרים ביטול של צו ירושה שניתן וכל מקרה נבחן לגופו. עם זאת בקשת הביטול צריכה להתבסס על העילות המוכרות ולהביא סימוכין וראיות תומכות לטענות. לדוגמא כאשר צו ירושה הקובע את זכויות היורשים בנכסי מוריש שהלך לעולמו ניתן בהנחה כי הוא לא הותיר צוואה, יש להציג את הצוואה שצצה ולהסביר לשופט מדוע היא הופיעה רק כעת.

 

יורשים נוספים או חוסר זכאות לרשת

התנגדויות מוגשות גם על בסיס אחת הסיבות הבאות, שאחד היורשים המפורטים בצו אינו זכאי לרשת על פי החוק או טענה שיש למנוח יורשים נוספים מעבר למה שצוין בבקשה לצו. כאשר ההתנגדויות מוגשות במועד, הדיון מועבר לבית המשפט לענייני משפחה שבסמכותו לקבל או למחוק אותן, בהתאם לראיות המוצגות בפניו. על כל התנגדות להיתמך מבחינה משפטית כמובן.

 

צעדים לתיקון או ביטול של צו הירושה

לסיכום הנושא, חוק הירושה קובע שבית משפט רשאי לבטל או לתקן צו ירושה, על סמך עובדות או טענות שלא היו בפניו או בפני הרשם בזמן שניתן הצו. על מנת לבטל את הצו, חשוב למהר ולקבל ייעוץ משפטי ולהגיש את בקשת הביטול לבית המשפט במהירות, תוך צירוף ראיות ומסמכים המצדיקים את הבקשה ותומכים בטענת התובע, כמו גם בעילת הביטול לה הוא טוען.

פטיש

 

אולי יעניין אותך גם