חיפוש

ספר משפחתי: מתי נלך לטיפול זוגי ומשפחתי

בשנים האחרונות, ישנה יותר ויותר מודעות לצורך משפחתי וגם זוגי. השינוי הזה נובע בדרך כלל מעליה במודעות הסביבתית וגם הציבורית של ההשפעה של טיפול על משפחה וגם בין היתר בכך שהלחץ והמורכבות במשפחות בעולם המודרני רק עולה יותר ויותר. גם טיפול זוגי וגם טיפול משפחתי הוא שיטה ייחודית שבעצם עוזרת לאדם לראות את עצמו כחלק ממערכת יחסים שהיא רחבה יותר, גם בתחום הזוגי וגם בתחום המשפחתי. 

מתי כדאי לפנות לטיפול משפחתי

משפחה יכולה לחוות אתגרים לא רק בשעות קשים ובשעות משבר, אך יש כמה מקרים שמאוד מומלץ ללכת לטיפול משפחתי ולקבל עזרה. כדאי לפנות לטיפול משפחתי כאשר המשפחה כבר הופכת להיות מקור לסבל ומפסיקה להיות מקום בטוח, מוגן וטוב עבור בני המשפחה.

גם כאשר שיש חיכוכים ומתיחות במשפחה שמקשים על החיים היום יומיים, גם במקרים של בעיות ספציפיות של בני הבית כמו קושי של ההורים להציב גבולות לילדים שלהם, מלבד זאת, לילדים או לבני הנוער יש התמודדות מול קשיים, כמו קשיים אישיים, מריבות בין אחים, שאין סמכות הורית ועוד. אם אתם גם זקוקים לטיפול ולא יודעים לאן לפנות, פנו אל מרכז אתרוג לקבלת עוד מידע ותמיכה.

טיפול משפחתי

איך הטיפול מתקיים

המערכת הזוגית והמשפחתית למעשה משפיעה גם על התנהגות הילדים והיא יכולה להיות או גורם מקשה או תומך עבור הילדים. המפגשים מתקיימים עם בני זוג או כל בני המשפחה ומטרתה של המטפלת היא בעצם לסייע, לפתח הקשבה שתאפשר לשאר בני הבית להתבטא ולהקשיב.

הטיפול בעצם עוזר לעורר שינוי ולשנות את הדפוסים הקיימים במשפחה ולפתח תמיכה הדדית בקרב כל בני הבית. בעזרת הטיפול, בני המשפחה יכולים ליצור שינויים ביחסים ביניהם וגם בדפוסים בין המשפחה כולה.

 

במה הטיפול מתמקד

הטיפול המשפחתי בעיקר מתמקד בקשיים רגשיים של מערכת היחסים המשפחתית: הקשר ההורי, הקשר הזוגי, קשר בין הורה ליד, קשר בין מספר בני המשפחה, קשרים בין מסגרות חברתיות אחרות לפי הצרכים של בני המשפחה כולה. בטיפול למעשה לומדים תקשורת מחודשת במערכות הרגשיות ובתוך מערכת היחסים בתוך המשפחה.

אלו תהליכים שמאפשרים להעלות בפני השטח נושאים שקשה מאוד לתת להם מקום וטיפול הולם בחיי היום יום של משפחה. מחקרים מקראים שטיפול זוגי או טיפול משפחתי יעיל במיוחד כאשר מדובר על בעיות כמו הורות, נישואים, יחסי הורים וילדים, הפרעות אכילה, הפרעות של התנהגות של ילדים ומתבגרים, בעיות סמים וגם קונפליקטים משפחתיים.

 

לסיכום

גישת טיפול משפחתית וזוגי עוזרת למשפחות רבות לראות את האדם כחלק ממערכת יחסים רחבה יותר. הטיפול מסייע לעשות שינוי ושיפור של המערכות היחסים השונות בבית, בין אם מדובר על מערכת היחסים הזוגית בין ההורים, מערכת היחסים בין הילד לבין ההורים וגם מערכת היחסים בין האחים. הטיפול מיועד לזוגות ומשפחות בכל גילאי הילדים כאשר עולים קשיים המשפיעים על כל בני הבית.

טיפול משפחתי

אולי יעניין אותך גם