חיפוש

סוגי מצבות שקיימות בשוק

למצבות ישנם סוגים רבים, בין אם אלו סוגי מצבות במדינות השונות, בין אם הן נבדלות בעיצוב, בסוג האבן, בצורת הנחתה ועוד.

כדי שתוכלו להתמצא ולהבין בתחום מעט יותר טוב, אספנו לכם את כל סוגי המצבות הקיימות בשוק.

 

מצבות ברחבי העולם

קיימים מספר הבדלים במצבות בקרב קהילות יהודיות במקומות שונים. ההבדל הראשון הוא צורת הנחתה של המצבה. בקהילות יהודיות באירופה נוהגים להניח את המצבות בצורה אנכית, אולם בקהילות יהודיות בארצות האיסלם וכן בארץ ישראל, נהוג להניח את המצב בצורה אופקית. בנוסף, לכל קהילה באזור שונה בעולם ישנם סממנים שונים המאפיינים את אותה הקהילה, כמו צורת המצבה או חריטת סימנים אופיינים אותה קהילה.

 

סוגי אבנים

ייצור מצבות יכול להיות משלל סוגי אבנים אשר קובעים בין היתר את גוון המצבה ואת מרקמה.

הסוגים השונים כוללים בין היתר מצבות מסוגי אבנים כמו מצבות אבן בזלת, מצבות אבן גלילית, מצבות אבן חלילה, מצבות אבן יפתח, מצבות אבן סלייב, אבן ירושלמית, מצבות אבן עצמון, מצבות גרניט, מצבות שיש גרניט סרדו ועוד.

 

מצבות אזרחיות לעומת מצבות חיילים

בבתי הקברות הצבאיים במדינת ישראל נקבע עיצוב אחיד לכל מצבות החיילים. המצבה היא תבנית אבנים נמוכה הממולאת אדמה, כדי לאפשר שתילת צמחים בה. חלק ממשפחות הנופלים בוחרות לכסות אותה בלוח אבן, ובראש המצבה מונחת אבן מצבה שבה חקוקים פרטיו של הנופל על פי דוגמא אחידה.

 

מחיר המצבות

המצבות נבדלות ביניהם גם במחירן כשם שכל משפחה בוחרת לעצמה את עיצוב חריטת המילים, הוספת תמונה וכו.

בנוסף להבדלי המחיר בעיצובים שונים כמובן שיש לשים לב כי כל קבלן מצבות עובד עם סוגי אבנים שונים לכן יתכנו הבדלי מחירים בין קבלנים שונים.

 

סוגי קבורה המשפיעים על סוגי המצבות

כיום, בעידננו המודרני בו גידול האוכלוסייה תופס תאוצה, מתחיל להיווצר מחסור בקרקעות המיועדים לשם קבורה. בעקבות מחסור זה, מתחילים בתי הקברות בישראל לבנות את מקומות הקבורה לגובה. דבר אשר מוביל למבני אבן אשר מוטבעות עליו מצבות בשורות, ומאחורי כל מצבה נמצא המנוח.

 

תוספות שונות למצבות

כיום, ישנם בוני מצבות שונים בשוק אשר מאפשרים למשפחות השכולות לשלב אלמנטים מיוחדים על המצבות. אלמנטים אלו כוללים בתוכם זכוכית, ברזל, תבליטים, ציורים גרפיים באבן, תמונות, בתי נר נשמה, אגרטלים מעוצבים מאבן וחיתוך מעוצב של הפלטה המאפשר לשלב צמחיה על המצבה. יתרה מכך, על המצבה ניתן לבחור בין סוגי כיתוב וחריטה שונים כגון כיתוב עופרת או ברונזה, חריטת צבע או כיתוב בפונטים ובגדלים שונים. על מנת לקבל מידע נוסף בנושא, היכנסו לאתר https://kavod.co.il בו תוכלו לקבל מידע נוסף על סוגי המצבות השונות ועיצובן, וכן על סוגי הלכות ומנהגים שונים הנוגעים למצבות ותהליכי קבורה.

 

מגן דוד

אולי יעניין אותך גם