חיפוש

איך להתארגן לקראת כניסת שבת

הזמן קצר והמלאכה מרובה. איך מכניסים שבת ברוגע? חשוב לדעת שהניסיון הוא מרכיב חשוב ביכולת להתארגן לקראת כניסת שבת.

אבל מעבר לכך, למה שלא נצטייד בטיפים? הנה כמה טיפים יעילים במיוחד

 

אוצר ואתגר

שבת היא מקור הברכה, אבל כדי להנות ממנה יש צורך לעמוד באתגר גדול. מדי שבוע עלינו לקבל את השבת בזמן, כלומר, להכניס שבת ולחדול ממלאכות מרגע כניסתה. זמן כניסת השבת משתנה מדי שבוע בהתאם לתזוזות בשקיעת החמה.

כיוון שבשבת אסור לעשות מלאכות, עלינו להתכונן מראש לקראת שבת: להכין את התבשילים המיוחדים לעונג שבת, לנקות את הבית לכבוד שבת, וכמובן להתארגן בעצמנו לקראת הזמן החגיגי והמיוחד השורה עלינו מדי שבוע.

איך מצליחים לארגן הכל, ולהגיע לכניסת שבת ברוגע?

 

טיפ 1: מודעות לזמני כניסת שבת

מומלץ לבדוק כבר בתחילת שבוע את זמני כניסת השבת. את השעה המדויקת לרשום באותיות גדולות במקום בולט בבית, למשל, על המקרר. חשוב שגם הילדים ידעו את זמני כניסת השבת, ויתלבשו ויתארגנו לשעה הזו. ניתן לתת להם בזמן הזה גם ממתק קטן לכבוד שבת, כך הם ייערכו ויצפו לשעה הזאת במיוחד.  תוכלו לראות את הזמנים המדויקים באתר כיפה.

 

טיפ 2: שבת? נכנסת ב-12 בצהריים

יש לנו דד ליין: כניסת השבת. כדי להגיע לדד ליין הזה ברוגע, עלינו לעשות לעצמנו פייק דד ליין, כמה שעות מוקדם יותר. אז מה דעתכם להתכונן לשבת כאילו היא נכנסת ב-12 בצהריים? הרי אם זו הייתה השעה האמתית, היינו עומדים בה. בדיוק כפי שאנו עומדים בשעת 16.

 

טיפ 3: לדלל את יום שישי

כדאי להקל על יום שישי ככל האפשר ולהשאיר בו רק משימות קלות. למשל, את רוב תבשילי השבת ניתן להכין, או לפחות להכין לקראת הכנה, לפני. כמובן שבעניין הזה אפשר להיעזר גם במקפיא, בעיקר עבור עוגות, מנות אחרונות וסלטים שונים שטובים בהקפאה. כך, ביום שישי נותרות משימות מינימליות. גם הניקיון יכול להיות מושלם ביום חמישי, ואז בשישי נשאר רק ניגוב קטן נוסף, פינישים אחרונים וזהו.

 

טיפ 4: רשימות, רשימות, רשימות

בדיוק כמו במטלות הקשורות לעבודה שלנו, נוכל להיעזר ברשימות בהתארגנות לשבת. ברשימות נפרט את כל מה שצריך לעשות, למשל: לקנות דגים בחנות הדגים, לקלוף תפודים בשביל החמין, לנקות את שולחן הסלון לקראת שבת וכו. את הרשימות ניתן לדרג בהתאם לסדר החשיבות – מה קריטי, מה נעשה רק אם יישאר זמן… אפשר גם לחלק אותן לרביעי, חמישי ושישי, וכמובן לחלק לפי מי שאחראי על כל מטלה. באופן כזה ניתן לשלוט יותר על התכנון של הלוז, ולעשות סדר במי-עושה-מה-מתי.

 

טיפ 5: מה שאפשר לעשות מראש

יש דברים שלא חייבים לעכב אותנו ברגע האחרון! אם זה גיהוץ החולצות, גזיזת הציפורניים או פתיחת הבקבוקים. למה לעשות מאוחר כשאפשר לעשות מוקדם?

 

טיפ 6: מגירות של שבת

למה שלא להקל על מטלות כמו עריכת השולחן, הכנת הנרות ושאר דברים שנעשים בדר"כ בלחץ של הרגע האחרון? נכין מגירה של שולחן שבת, שבה מוכנים המפות והמפיות, החבקים והניילון. מגירה נוספת לנרות, תכלול בזיכים, נרונים, פתילות, שמן זית, קופסת גפרורים ואת הברכה להדלקת הנרות. בקיצור, מגירות של שבת.

שבת קודש, מקור הברכה. כולנו רוצים לקבל את פני המלכה, עכשיו נוכל לעשות זאת ברוגע כמו שתמיד חלמנו. מהשבת מתברך כל השבוע, וכל השבוע ניתן כבר להתכונן לקראת שבת!

נרות

 

אולי יעניין אותך גם