חיפוש

תמונות של ירושלים- האם זה מכניס ציונות לבית?

אחד האתרים האטרקטיביים ביותר לצלם בהם ואותם היא ירושלים הבירה שלנו, הקדושה, היפהפייה והעתיקה שאוצרת בתוכה את כל התרבות וההיסטוריה

של העם היהודי, אבל לא רק.

נכון שהבירה המודרנית שלנו היא תל אביב, אבל הבירה האמיתית, הרוחנית והערכית שלנו היא, תמיד הייתה ותמיד תהיה- ירושלים.

תמונות של ירושלים הן כל כך עוצמתיות ומשמעותיות שיש להן תפקיד משמעותי ביצירת האווירה בכל חלל בו הן יוצבו, ועל כן אנשים רבים כל כך אוהבים לעטר את המרחב שלהם בתמונות של ירושלים, גם אם אלו לא נלקחו על רקע אירוע פרטי בעל משמעות מיוחדת.

התוכן הויזואלי של תמונות בירושלים הוא מעבר לסימבולי, כאשר גם הסימבוליקה שלו כשלעצמה מהווה השפעה מהותית ומשמעותית על הנפש. לא בכדי אנשים בוחרים לעטר את הסביבה שלהם בהן. אז מה קורה לנו כאשר אנחנו צופים על תמונות של ירושלים ובוחרים להקיף את עצמינו בהן בין אם בסביבה הביתית, בסביבת העבודה או בכל מקום אחר.

 

הערך שמגולם בתמונה- תמונות של ירושלים

לא תעשה לך תמונה ופסל הוא איסור חמור ביהדות ולא בכדי. היהדות היא לפני הכול דרך חיים והיא דרך חיים חכמה שמלאה בתבונה גבוהה מאד. ההימנעות הנחרצת מלעשות פסל ותמונה נובעת לא מתוקף ההתנגדות לתמונות ולפסלים באשר הם, אלא ליכולת שלהם להפוך למוקד לסגידה. בעוד שתמונות ותצלומים באשר הם, ייעודם הוא השראה, הרי שהמטרה היא לשמור את קיומו של מקור ההשראה כמוקד להשראה ולא כמוקד לסגירה.

תמונות של ירושלים הן תמונות נוף והן לא תמונות אייקוניות בהגדרתן, כלומר הן לא יהפכו למוקד לסגידה, אבל הן כן יהפכו למקור להשראה.

 

תפקידה של השראה

להשראה יש תפקיד חיוני ומרכזי בחיים שלנו והיא מהווה את הדלק וההנעה של ההיבטים היצירתיים של חיינו ויצירתיות, כך המחקרים העדכניים ביותר מראים, מהווה את הרכיב המשמעותי ביותר במחוננות. כלומר על מנת לחיות חיים מאושרים, מלאים, יצירתיים ותוססים עלינו לשמור על היצירתיות שלנו. אותה יצירתיות שהיוותה חלק ארי ומשמעותי לאורך כל הילדות ושלבי הגדילה ושספגה דיכוי מתוקף דרישות החברה והנורמות.

מה ששומר על היצירתיות, מחייה ומלבה אותה בכל פעם מחדש היא השראה והשראה אנחנו מקבלים מדברים שאנחנו מזדהים עמם ושהם נשגבים עבורנו.

כזו היא ירושלים וכאלה הן תמונות של ירושלים אשר מזכירים לנו בכל פעם מחדש את כל השפע שירד על העולם ואת הריכוז העיקרי שלו, שהגיע אל ירושלים, הבירה שלנו.

הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת גיוון רחב מאד של תוצרים כך שאפשר ליהנות משלל של סוגי תמונות של ירושלים בגדלים ובפורמטים שונים כך שיתאימו לכל חלל ולכל מרחב, תוך שילוב זורם ומדויק עם העיצוב הקיים ושדרוג שלו ברמות הגבוהות ביותר, בענווה וטוב טעם. גם ההשראה מנותבת ומאפשרת חיבור למקורות ולזהות הציונית.

 

כותל

אולי יעניין אותך גם