חיפוש

מה זה סלואו פידר לכלבים?

אחת הבעיות הנפוצות ביותר בגידול כלבים היא תזונה לקויה. תזונה לקויה של כלב משפיע בצורה דרמטית על המצב שלו, וסביר להניח שהיא גם תגרום לו לבעיות בריאותיות רבות. בתור הבעלים של הכלב, חשוב להבין שתזונה לקויה לא בהכרח נובעת מסוג האוכל שאתם מביאים לכלב שלכם, אלא גם מהדרך שבה הוא אוכל אותו. כאן נסביר לכם איך להימנע מבעיות כאלו.

 

מזון מתאים לכלבים

בתור הבעלים של הכלב, אנחנו עלולים לחשוב שברגע שספקנו לנו את המזון המתאים התפקיד שלנו נגמר. התפיסה הזו שגויה, ובמקרים רבים גם אחרי שהכלב שלכם מקבל את המזון המתאים לו עדיין הוא עלול לסבול מבעיות הקשורות לתזונה.

לעיתים החלפת סוג המזון יכולה להועיל, אולם במקרים רבים הבעיות נובעות מהצורה שבה הכלב אוכל. לפרטים נוספים לחצו כאן, אבל בינתיים יש פתרון אחד שיכול לעזור לאחת הבעיות הכי נפוצות בקרב כלבים והיא אכילה מהירה.

מאכיל לכלבים

אכילה בקצב מהיר

אכילה בקצב מהיר היא דבר שמזיק לכל בעל חיים באשר הוא, לרבות בני האדם. אכילה בקצב מהיר לא מאפשרת לגוף לעכל את האוכל כמו שצריך, והיא עלולה לפגוע בתפקוד של מערכות העיכול. בנוסף, אכילה מהירה פוגעת בתחושת השובע, ולעיתים יוצרת מצב שבו הכלב אוכל יותר מכפי שהוא צריך באמת. אילוף של כלב לאכול לאט יכול להיות קשה, אבל בדיוק בשביל זה קיים הסלואו פידר.

 

סלואו פידר

סלואו פידר הוא למעשה קערת מזון שבה אתם אמורים להניח את האוכל עבור הכלב שלכם. הייחודיות של הקערה הזו אה לידי ביטוי בכך שהיא נראית כמו מבוך, מה שלא מאפשר לכלב לקחת בבת אחת כמות גדולה מידי של אוכל. הנפח הכללי של המזון שתוכלו לשים בקערה הזו בהחלט מספיק עבור הכלב שלכם, אבל מה שהיא מאפשרת לכם זה לשלוט על הקצב שבו הכלב אוכל.

מאכיל לכלבים

אכילה איטית ובריאה

באמצעות הסלואו פידר הכלב שלכם יאכל הרבה יותר לאט, ולא יגיע למצב שבו הוא בולע אוכל לפני שהוא סיים ללעוס אותו. בצורה הזו הכלב שלכם לא יגיע למצב שבו הוא אוכל יותר מהכמות שהוא צריך, ואתם פשוט תצטרכו לתת לו רק את האוכל שהוא באמת צריך. אכילה מסלואו פידר מונעת הקאות, וגם תפחית מצבים של נפיחות אצל הכלב שלכם.

 

הוצאת אנרגיה

סלואו פידר גם מייצר אצל הכלב צורך להוציא אנרגיה כיון שהוא חווה אתגר מסוים בניסיון שלו להוציא את האוכל מתוך הקערה. זה יאפשר לכם לשמור על הכלב שלכם רגוע יותר במהלך היום, וישמור עליו בגירוי מנטלי גבוה.

 

לסיכום

אכילה מהירה של כלבים יכולה להיות מאוד מזיקה עבורם. כדי למנוע את המצב הזה, ניתן לעשות שימוש בסלואו פידר. מדובר על קערת מזון שלא נותנת לכלב לאכול מהר. הקערה גם גורמת לכלב להוציא אנרגיה בשעת האוכל.

מאכיל לכלבים

אולי יעניין אותך גם