חיפוש

3 סיבות לפנק את עצמכם בגריל גז

אוהבי בשר ואוהבי בישול בכלל, מכירים בחשיבות הגבוהה של בישול על להבה פתוחה. בישול באמצעות להבה או חום ישיר משריפה ורשת איכותית, מעניק תוצאות שאין דרך להשיג בשום צורה אחרת. אם אתם אוהבים למנגל לעיתים קרובות, אספנו בעבורכם 3 סיבות להתפנק ולקנות לכם  גריל גז למרפסת, לגינה או לחצר. 

 

גריל גז, הסבר קצר

גרילים הם מכשירי בישול שעליהם מבשלים באמצעות שילוב של בעירה של פחמים או גז ורשת ברזל שעליה נצלה הבשר. הגריל המסורתי בעולם ובישראל מופעל באמצעות פחם כחומר בעירה. הפחם לא אמור לבעור אלא לרחוש, כפי שפחמים עושים.

במאה ה-20 נוסף סוג חדש של גריל – גריל הגז. גריל זה מופעל באמצעות בעירה מבוקרת של גז. בדגמים מסוימים של גרילי גז ניתן לשלוט על עוצמת החום על רשת הצלייה בצורה מדויקת מאוד. בנוסף לכך, בחלק מגרילי הגז מותקנות מערכות למניעת שריפה של שומן, דבר שהופך את הצלייה בהם לבריאה יותר.

 

נוחות הדלקה ועבודה רציפה

בניגוד לגריל פחמים, גריל גז מותקן באמצעות פתיחת צינור הגז, סיבוב של כפתור ולחיצה על כפתור ההצתה. אם בגריל פחמים הייתם צריכים לעצב את הפחמים בצורה מדויקת, להוסיף להם חומרי בעירה שונים, לתחזק את האש ולחכות לפחות שלושים דקות לפני שניתן היה להתחיל בבישול, הרי שבגריל גז תוכלו לבשל בתוך כמה דקות ספורות מרגע שהדלקתם אותו.

דקות אלה גורמות לרשת הצלייה להגיע לטמפרטורה הנכונה לצורך בישול. בנוסף לכך, גריל פחמים מתקרר לאורך הצלייה עליו, ולאחר זמן לא רב יהיה צורך להוסיף לו פחמים ולהדליק אותם. בגריל גז ניתן לעבוד ברצף ובלי שינוי בעוצמת החום לאורך הבישול.

 

רשתות צלייה גוף גריל איכותיים

ברוב גרילי הגז ובטח באלה האיכותיים, מותקנות רשתות צלייה שעשויות מברזל איכותי וגוף מנגל שעוזר לפיזור חום אידיאלי. מלבד עוצמת החום והטעמים שמגיעים אל הבשר מחומר הבערה בגריל, הרשת היא החלק החשוב ביותר בגריל.

רשת איכותית עוזרת לחום להתפשט בצורה אחידה בנתחים שניצלים, וכתוצאה מכך נותנת תוצאות טובות יותר. אותו הדבר אמור לגבי גוף הגריל, אבל בעוצמה נמוכה יותר. גוף איכותי עוזר לפיזור חום שווה לכיוון הרשת, ובכך משיג תוצאות צלייה טובות יותר.

 

מחיר לאורך זמן

למרות שהמחיר של גריל גז גבוה מהמחיר של גריל פחמים, לאורך זמן השימוש בגריל הגז משתלם יותר מבחינת מחיר. זאת משום שהעלות של הדלקת גריל גז היא נמוכה משמעותית ממחיר של הפעלת גריל פחמים.

בנוסף לכך גרילי פחמים חד פעמיים או פשוטים אינם מיועדים לשימוש לאורך זמן, ולכן יש צורך להחליפם לעיתים קרובות, מה שמגדיל את ההוצאה הכספית שיש להוציא על גרילי פחמים. לכן אם אתם אוהבים למנגל, כנראה שלאורך זמן גריל גז יהיה לכם יותר משתלם כלכלית.

גרילים

אולי יעניין אותך גם