חיפוש

לגהץ את האשראי כמו שצריך: הכל על קניות בברלין

בברלין יש הכל מהכל כך שזה לא מפתיע שהיא מציעה גם סצנת שופינג מוצלחת במיוחד ובין אם אתם חובבי מותגי יוקרה או מעדיפים סיילים שווים במיוחד, וינטג' ויד שניה – תמצאו בברלין את מבוקשכם. אבל לפני שאתם מגדילים את מסגרת האשראי, ריכזנו לפניכם מידע שימושי שאתם חייבים לדעת.

 

שופינג בברלין – למה לצפות?

כפי שאמרנו, בברלין יש הכל מהכל וזה תקף גם לכל מה שקשור לשופינג – יש בה שפע רב של שווקי פשפשים (ושווקים בכלל), חנויות בוטיק מקסימות, מותגי יוקרה, רשתות בינלאומיות, קניונים הומי אדם, חנויות אאוטלט ועוד ועוד.

קניות בברלין

טיפים לקניין המתחיל

יש לא מעט טיפים שישדרגו את חווית השופינג שלכם אבל הנה המוצלחים ביותר:

  • ליבשו ביגוד נוח (למדידות) ונעליים נוחות (להליכה).
  • טרם החופשה – התאימו את מסגרת האשראי, כמו גם את מטבע החיוב ובידקו מהו שער ההמרה המשתלם ביותר.
  • טיימינג – בחודשי החורף (לקראת חג המולד) ואמצע הקיץ מתקיימים הסיילים הגדולים.
  • אל תשכחו להשאיר מקום במזוודה או לשלם (מראש!) על מזוודה נוספת.
  • בימי ראשון וחגים רוב החנויות סגורות.

 

אזורים מומלצים לקניות בברלין

יש אזורי קניות רבים ולכל אחד אופי משלו. אך קיימים מספר אזורים מרכזיים שמושכים אליהם את מרבית חובבי השופינג – רחוב קודאם (Kurfürstendamm) בו מותגי על לצד רשתות קז'ואל, שדרת החנויות ווילמרסדורפר (Wilmersdorfer Straße) בה בתי כלבו, מסעדות ובתי קפה, רחוב פרידריך שטראסה (Friedrichstraße) היוקרתי ואזור הקניות בשטיגליץ היפהפיה (Schloss-Strassen-Center Berlin).

נוסף לאלה יש בברלין כמה סניפים פריימרק, חנויות של כל המותגים האהובים עלינו בארץ (במחירים משתלמים יותר), מרכזי קניות גדולים, שווקי פשפשים מעולים ועוד. להמלצות נוספות לחצו כאן.

 

לקבל את הכסף בחזרה – החזר מע"מ בברלין

אין כמו ליהנות משופינג איכותי ובסוף לקבל חלק מהכסף בחזרה. בשונה ממקומות אחרים בעולם בהם מדובר במטלה מייגעת, הן מבחינה בירוקרטית והן מבחינת סכום הקנייה של לעמוד בו לפני שזוכים בהטבה האטרקטיבית, בברלין מדובר בהליך קל ופשוט.

איך זה מתבצע? אם קניתם בסכום גבוה מ-25 יורו בקשו טופס Tax free/ Global Blue Tax + קבלה. עם טפסים אלה (בהם סכום הקנייה וההחזר, כמו גם הפרטים שלכם) הגיעו לשדה התעופה והציגו אותם בדלפק המכס ביחד עם הפריטים שקניתם (חשוב, עשו זאת לפני שליחת הכבודה!) והדרכון. עם אישור וחתימה מהמכס, גשו לדלפק Global Blue ותקבלו את ההחזר.פספסתם? שילחו את הטפסים והקבלות מהארץ. ארוך יותר, אך אפשרי.

לסיכומו של דבר, קניות בברלין זו אטרקציה בפני עצמה ויש תיירים הנופשים בעיר במיוחד למטרה זו. למרבה השמחה, יש בברלין עוד המון לראות ולעשות, כך שבין חנות אחת לאחרת תוכלו לנוח בבתי קפה מקסימים וליהנות מנוף אורבני יפהפה ואנשים טובים. גיהוץ נעים!

קניות בברלין

אולי יעניין אותך גם