חיפוש

כל מה שרציתם לדעת על קניית דירה

רכישת דירה היא לא דבר של מה בכך. במרבית הפעמים מדובר בעסקה היקרה ביותר בחיי האדם ולכן גם לא כדאי לזלזל בה. ברכישת דירה אדם מתחייב על תשלומי משכנתא יקרים לעשרות השנים הבאות. הוא לא מעוניין למצוא את עצמו נופל בפח… מסיבה זו ריכזנו עבורכם את הנקודות שחשוב לדעת לפני רכישת דירה. מוזמנים להמשיך איתנו.

 

איך מוצאים דירה לרכישה?

בחיפוש אחר דירה לרכישה חשוב לקחת בחשבון נתונים רבים. לא קל למצוא נדל"ן לרכישה. בין אם אתם מעוניינים לרכוש דירה למגורים ובין אם אתם מחפשים בניינים למכירה כדי להשקיע בגדול, חשוב להכיר את הנתונים החשובים בבחירת נכס לרכישה למניעת עוגמת נפש.

 

מה חשוב לבדוק בבחירת נכס לרכישה?

חשוב לבדוק נתונים רבים כמו:

  • איפה הנכס ממוקם? האם יש באזור ביקוש גבוה לנכס כמו שלכם או שהשוק האזורי מוצף ביחידות דיור להשכרה?
  • מה מצבו המשפטי של הנכס? אין לכם עניין לרכוש נכס שלא תוכלו לקבל עליו משכנתא בגלל הערת אזהרה של בנק או כל רשות אחרת.
  • מי בעלי הנכס? בדקו שאכן ניתן לרשום את הנכס בטאבו ובעל הנכס הוא זה שמוכר לכם אותו.
  • מה התקציב העומד לרשותכם? לרכישת דירה נלוות עלויות רבות כמו לקיחת משכנתא, עלות תיווך, עלות עו"ד, עלות יועץ משכנתאות, עלות רישום בטאבו ועוד. בדקו שיש לכם מספיק הון עצמי לרכישת הנכס ושקללו גם את ההוצאות הנלוות בחישוב שלכם.
  • האם הדירה מתאימה למטרת הרכישה שלה? אם אתם רוכשים דירה למגורים שלכם, בדקו שהיא אכן עונה על הרצונות שלכם. יש בה מספיק אור, כיווני אוויר וכל מה שאתם צריכים. כמובן שיש כאן מקום לסולם עדיפויות בהתאם לרצונכם.
  • מה גובה המס שתצטרכו לשלם על הרכישה? אם זוהי רכישת הדירה השנייה שלכם, תצטרכו לשלם מס רכישה יקר בגובה של 8% ממחיר העסקה. מחיר המס הוא מדורג וחשוב שתתעדכנו מה גובה המחיר שתצטרכו לשלם על הנכס שלכם. אם אתם מוכרים נכס לצורך הרכישה, חשוב לבדוק את גובה מס השבח שיש לשלם על המכירה.

 

כמה הון עצמי צריך להביא כדי לרכוש נכס?

כיום קשה למצוא נכס שעולה פחות ממיליון שקל ולכן גם קשה למצוא מישהו שמשלם באופן מיידי בהעברה בנקאית על רכישת נכס. לרוב, למימון רכישת נכס לוקחים הלוואת משכנתא בה יש צורך בהבאת הון עצמי מהבית. גובה ההון העצמי הנדרש כפוף למגבלת בנק ישראל. ולכן, ברכישת דירה ראשונה תצטרכו להביא הון עצמי של לפחות 25% ממחיר הדירה.

כשמדובר ברכישת דירה נוספת, הבנק לא יאשר מימון גבוה יותר של 50% ולכן ההון העצמי הנדרש במקרה של רכישת דירה נוספת הוא גבוה יותר. על דירה חלופית בה הרוכש מתחייב למכור את הדירה הראשונה והיחידה שלו תוך 18 חודש מיום הרכישה, ניתן לקבל מימון של עד 70% ולכן יהיה צורך ב-30% הון עצמי.

קניית דירה

אולי יעניין אותך גם