חיפוש

כל מה שלא ידעתם על עבודה לישראלים באמריקה

עבודה באמריקה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת עבור רבים מאיתנו, במיוחד עבור אלה המחפשים להרחיב את הזדמנויות הקריירה שלהם ולצבור ניסיון עבודה יקר ערך. לא סתם מדובר על רעיון קולקטיבי בקרב הקהל הישראלי, ובכן, במאמר הבא נספר לכם כל מה שתצטרכו לדעת!

לישראלים, אמריקה מהווה הזדמנות מצוינת לא רק על מנת לעבוד בתחומים שונים אלא גם לחוות תרבות ואורח חיים שונה לגמרי. בעוד שחלק מאיתנו עשויים לחשוב שקבלת עבודה באמריקה דורשת כישורים ספציפיים, תארים או ניסיון קודם, זה לא תמיד המקרה. למעשה, יש הזדמנויות רבות זמינות עבור אלו מאיתנו שאין להם ניסיון קודם או כישורים ספציפיים.

 

עבודה ללא ניסיון

אחד התחומים המועדפים ביותר למי שאין לו ניסיון עבודה באמריקה הוא עבודה בעגלות ובמכירות. תחום זה נותן הזדמנות מצוינת להרוויח משכורות גבוהות בפרק זמן קצר, במיוחד למי מאיתנו המעוניין לעבוד בתקופת החגים. מקצועות נוספים שניתן לעבוד בהם ללא הכשרה קודמת כוללים הסעות, אבטחה, תחזוקה, שיעורים פרטיים בעברית ואפילו טיפול בילדים ונדל"ן. למרות שניסיון עשוי להוות יתרון במקרים מסוימים, זה עדיין ממש לא בגדר חובה.

ניסיון

עבודה עם ניסיון

לבעלי ניסיון, הכשרה מיוחדת או תואר אקדמי/מקצועי, מציאת עבודה באמריקה לא צריכה להיות עניין מורכב. בין המקצועות המבוקשים ביותר ניתן למצוא מגוון רחב של משרות היי – טק זוטרות ועד בכירות, משרות בתחומי הרפואה השונים (כולל רפואה אלטרנטיבית), ולמעשה כל מקצוע שניתן לחשוב עליו, כשכירים או אפילו כעצמאים.

חשוב לציין כי ללא קשר למדינת היעד או למשרה הרצויה, קבלת אשרת עבודה חוקית היא חיונית. עבודה בלתי חוקית עלולה לגרור סנקציות כספיות, גירוש ללא אישור חזרה ואף מאסר. בכל מדינה חוקי ההגירה והבירוקרטיה שונים בכל הקשור לקבלת אשרת עבודה חוקית, ולכן כדאי להיעזר בחברת השמה מקצועית על מנת לסייע במציאת עבודה, הגשת ניירת ואפילו השכרת דירה.

בנוסף להסרת האיום בעבודה בלתי חוקית, עבודה חוקית מאפשרת ליהנות ממגוון הטבות, לרבות תנאים סוציאליים מקובלים בחוק (כגון ימי מחלה וחופשה), תנאי עסקה משתלמים ושכר ממוצע גבוה יותר.

 

איך משיגים אישור עבודה?

כדי לקבל אישור עבודה, צריך בדרך כלל כרטיס טיסה חזור, דרכון בתוקף ואישור העסקה. מסמכים נוספים שניתן לבקש כוללים דפי בנק כדי לוודא שאין לכם חובות בישראל ואזרחות זרה, מה שיכול להקל בהרבה על כל ההליך. חשוב לזכור כי אישור עבודה מוגבל בזמן, ומי שרוצה להאריכו צריך להתכונן מבעוד מועד.

לסיכום, מציאת עבודה באמריקה יכולה להיות קלה הרבה יותר ממה שרבים חושבים, וחשוב לעשות זאת כראוי על ידי קבלת אישור עבודה חוקי. זה יכול לפתוח ים של הזדמנויות ומאפשר חווית עבודה בטוחה ומתגמלת. אז למה אתם מחכים? תתחילו את התהליך ולכו להגשים את החלום!

עובד

אולי יעניין אותך גם