חיפוש

כיצד מאתרים נזילה סמויה?

נזילה סמויה יכולה להיות צרה צרורה, משום שאנחנו נבחין בה רק אחרי שהיא תגרום לנזק משמעותי. אינסטלטור יכול לאתר ולזהות נזילה נסתרת באמצעות שילוב של כלים וטכניקות מיוחדות. בטקסט שלפניכם אנחנו נציג כמה שיטות נפוצות בהן משתמשים שרברבים לאיתור נזילות סמויות. בנוסף, נסביר איך עובד תהליך התיקון, ולמה חשוב להזמין אינסלטור כמה שיותר מהר.

 

כיצד מאתרים נזילה סמויה

דרך אחת לאיתור נזילה סמויה היא על ידי זיהוי קול. אינסטלטור שמשתמש בטכניקה של זיהוי קול, עושה שימוש בציוד האזנה מיוחד לקליטת קול מים זורמים או דליפות בצינורות. דרך אחרת לאתר נזילה סמויה היא על ידי צילום תרמי, כמו שתוכלו למצוא אצל סטופ ליק איתור נזילות במצלמה.

במסגרת צילום תרמי, יעשה שימוש במצלמות אינפרא אדום כדי לזהות שינויי טמפרטורה שיכולים להעיד על דליפה. עוד דרך לאתר נזילה סמויה היא זיהוי לחות, על ידי שימוש במודדי לחות או בכלים מיוחדים אחרים כדי לזהות רטיבות או נזקי מים בקירות, רצפות או תקרות.

טכניקה נוספת שאינסטלטורים רבים משתמשים בה כדי לאתר נזילות סמויות היא בדיקת לחץ. במהלך הבדיקה, השרברב יבצע הגדלת לחץ המים במערכת האינסטלציה ולאחר מכן בדיקת ירידות לחץ שיכולות להעיד על נזילה.

סטופ ליק איתור נזילות במצלמה

איך מתקנים נזילה סמויה

אם אתם מחפשים איתור נזילות באשדוד או בכל מקום אחר בארץ, חשוב שגם תבינו איך בכלל מתקנים נזילות סמויות. לאחר איתור הנזילה, האינסטלטור ישתמש בכלים ובטכניקות מיוחדות כדי לקבוע את סיבת הנזילה ואת היקף הנזק.

נזילה שנובעת מחור בצינור, מתוקנת בצורה אחרת מאשר נזילה שנובעת מפגיעה באיטום המחבר. כדי לקבוע את סיבת הנזילה, האינסטלטור עשוי לחצוב בקירות או רצפות כדי לגשת לצינורות, לעשות שימוש במצלמות מיוחדות לבדיקת הצינורות, או ביצוע בדיקות על לחץ המים.

על סמך המידע שהאינסטלטור יצבור, הוא יוכל לקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר לתיקון הנזילה ולמניעת נזקים עתידיים. חשוב לעבוד עם אינסטלטור מוסמך ומנוסה על מנת לוודא שהנזילה מאובחנת ומתוקנת כראוי.

 

למה חשוב להזמין אינסטלטור לנזילה סמויה

אם אתם חושבים שאתם סובלים מנזילה סמויה, חשוב להזמין אינסטלטור לבדוק את זה כמה שיותר מהר. בניגוד לנזילות גלויות ופשוטות, למשל נזילה מתחת לכיור, נזילה סמויה דורשת שימוש בכלים וטכניקות שאין לאדם הממוצע. למשל, מצלמות תרמיות – סביר מאוד להניח שאתם לא מחזיקים אחת כזו בבית, אבל היא קריטית לאיתור ולתיקון הנזילה.

 

סיכום

לסיכום, אם יש לכם נזילה סמויה – חשוב להזמין אינסטלטור. האינסטלטור שאתם מזמינים חייב להיות בעל מומחיות באיתור ותיקון נזילות סמויות. תוכלו לדעת שהאינסטלטור שהזמנתם אכן מומחה לאיתור נזילות סמויות אם הוא משתמש באחת מארבע הטכניקות שהצגנו לפניכם לאיתור נזילות סמויות.

שימו לב שטיפול בנזילה נסתרת עשוי לגרור גם הרס מסוים של קירות, רצפות או תקרות – מה שמייקר את התהליך.

סטופ ליק איתור נזילות במצלמה

אולי יעניין אותך גם