חיפוש

כיסא וגם שולחן – איך תתאימו את השולחן לכיסאות

שולחן האוכל והכיסאות שנמצאים סביבו הם ללא ספק אחד מהמוקדים המרכזיים בכל בית ישראלי. אנחנו אוהבים לארח ולהתארח ואוהבים לאכול. באופן טבעי, מפגשים רבים שלנו נערכים סביב שולחן האוכל, בין אם מדובר על ארוחת ערב משפחתית, או על ארוחות שבת וחג בפורום נרחב יותר. כמובן שאנו רוצים שמוקד מרכזי וחשוב בבית שלנו יראה הכי טוב שאפשר ויהיה נוח, אך לא תמיד אנו קונים את הכיסאות והשולחן באותו זמן ובאותה חנות. כדי שתוכלו לשמור על קו עיצובי אחיד וכדי שלא תחששו להחליף רק את השולחן בלי להחליף את כל הכיסאות, או להיפך, הכנו עבורכם מדריך קצר שיסייע לכם להתאים את השולחן והכיסאות גם מבחינת שימוש פרקטי וגם מבחינה עיצובית.

 

גובה המושבים

אנו ממליצים לבדוק מהו גובה השולחן, ולחשב מהו ההפרש בין גובה השולחן לגובה המושב של הכסא. כדאי מאוד לנסות כמה סוגים שונים של כסאות, וכך להבין מהו המרחק הנוח ביותר מבחינתכם, מרחק שיאפשר לכם לשבת בנוחות ליד השולחן. אפשר להגיע לחנות רהיטים ולמדוד את המרחקים, או פשוט להסתובב עם סרט מדידה בכיס או בתיק ולמדוד מדי פעם את הפרש הגבהים אצל חברים או בני משפחה. כדאי לזכור שכיסאות מרופדים מאבדים גובה כאשר יושבים עליהם.

 

עומק ורוחב הכיסאות

מידות נוספות שחשוב מאוד למדוד ולוודא שהן מתאימות הן כמובן העומק והרוחב של כל כיסא. בסופו של דבר הכיסאות צריכים להיכנס מתחת לשולחן כך שהאדם שיושב עליהם יוכל לשבת בנוחות, וכאשר השולחן לא יהיה בשימוש הכיסאות ייכנסו תחתיו וכך הם גם יישמרו טוב יותר וגם יתפסו פחות מקום. מבחינת רוחב חשוב לבדוק האם הכיסא שאתם רוצים יכול להיכנס בין הרגליים של השולחן בקצוות הצרים שלו, כך שתוכלו להרוויח עוד שני מקומות ישיבה. שימו לב גם לעומק הכיסאות ותוודאו היטב שאפשר להכניס שני כיסאות מתחת לשולחן, אחד מול השני, ושיש מקום לשבת עליהם בנוחות. כמובן שכדאי גם לחשוב כמה אנשים אנו רוצים שיוכלו לשבת בנוחות ליד כל אחד מהצדדים הארוכים של השולחן ולראות שאנו בוחרים כסאות מתאימים.

 

סגנון עיצובי

כמובן שלצד כל המידות והפרטים הטכניים חשוב לנו שהשולחן והכיסאות יראו טוב ביחד. כדי להשיג קו עיצובי אחיד כדאי לבחור שולחן וכסאות שיש להם אלמנט מסוים משותף. זה יכול להיות גוון, דוגמת הדפס, ועוד, או אפילו סגנון עיצובי מסוים כמו רגליים בסגנון ספציפי. מצד שני כדאי גם ליצור שוני מסוים שידגיש את ההבדלים בין השולחן לכיסאות, מכיוון שאתם לא קונים סט אחיד. כמו בכל דבר, איזון הוא הסוד.

 

לסיכום

אם אתם רוצים להחליף את השולחן או הכיסאות שיש לכם בבית, אתם לא חייבים להחליף אותם ביחד. אין שום בעיה להחליף רק שולחן או רק כסאות ולהתחדש.

פינת ישיבה

 

אולי יעניין אותך גם

בית חולים
5 סיבות לרכישת מיטה סיעודית

מקרים סיעודיים דורשים טיפול הולם. פעילויות שגרתיות שאינן עניין של מה בכך עבור האדם הטיפוסי, יכולות להיות מורכבות למדי בטיפול הסיעודי, ועל כן דורשות התכווננות

קראו עוד »
רהיטים שצריך לבית חדש

אחרי כל כך הרבה שנים באותו הבית, בשעה טובה מצאתם את הבית החדש שלכם שאליו תעברו ממש בשבועות הקרובים. האריזות בעיצומן וההתרגשות בשיאה, תאריך ההובלה

קראו עוד »