חיפוש

מה הסוג הטוב ביותר של רהיטי חוץ

כשאתה בודק ריהוט גן, אתה בוחן מאפיינים דומים לריהוט ביתי – עמידות, נוחות, סגנון וכמובן מחיר. ההבדל העיקרי, לעומת זאת, הוא שריהוט הגן צריך לסבול חשיפה למזג האוויר בחוץ. אמנם אין כמעט ריהוט גן שעמיד ב- 100% למזג האוויר, אך ישנם הבדלים גדולים בין הסוגים השונים של הריהוט.

 

עץ

עץ הוא חומר גלם פופולרי לרהיטים במשך אלפי שנים. יש לו יופי טבעי, בדרך כלל קל לעבוד איתו והוא מספק מסגרת חסונה לשולחנות, כיסאות, ספסלים וריהוט אחר. עם זאת, לא כל העצים שווים בכל הנוגע לשימוש בחוץ. עצים רכים רבים, כגון אורן, ארז ואשוח הם זולים ונמצאים בשימוש נרחב לריהוט פנימי, אך אינם מחזיקים היטב בחוץ, וזקוקים להגנה מתמדת כאשר אינם נמצאים בשימוש. עץ קשה, לעומת זאת, הרבה יותר טוב, מתנגד לנזקי מזג האוויר ויכול להחזיק עשרות שנים אם מטפלים בו כראוי. בצד החיסרון, לעתים קרובות הם קשים יותר לעיצוב והם בדרך כלל יקרים יותר מעצים רכים. אך ישנם הבדלים גדולים גם בין העצים הקשים.

 

עץ טיק

טיק הוא הבחירה הפופולרית ביותר עבור ריהוט גן. הביקוש הרב שלו, יחד עם זמינות מוגבלת, דחף את מחירו של עץ זה. למרבה המזל, לטיק יש מאפיינים רבים שהופכים אותו לאידיאלי לשימוש בחוץ. הוא חזק להפליא ואינו מתעוות, נסדק או נשבר כמו סוגים רבים של עץ. הסיבה לכך היא שעץ טיק דוחה את מרבית המים ואינו מתרחב או מתכווץ בתהליך הייבוש. יש לו תכולת שמן טבעית גבוהה, מה שהופך אותו עמיד מאוד בפני נזק מריקבון וחרקים. עמידות זו כנגד האלמנטים מאפשרת לטיק להחזיק מעמד הכי הרבה זמן – עד חמישים שנה!

 

אקליפטוס

העץ הזה צומח במהירות, מחזיק זמן רב ומציע חיסכון משמעותי בעלויות לעומת טיק. למראה הטבעי שלו יש אווירה כפרית, שיהפוך לכסוף בקלות אם לא ישמנו אותו באופן קבוע. הוא עמיד בפני מזג אוויר וריקבון, והשמן שלו משמש כקוטל חרקים טבעי. אך מומלץ לאטום אותו כדי לשפר את עמידותו למזיקים ולמזער את ההשפעה השלילית של לחות לא אחידה.

 

פלדת אל – חלד

סגסוגת מתכת חסונה זו חזקה במיוחד, מה שהופך אותה לאופציה מצוינת לשולחנות אוכל חיצוניים גדולים וספות. צפיפותו הגבוהה מסייעת במניעת שקעים ונזקים אחרים כתוצאה משימוש תכוף. הוא אמנם חם למגע כאשר נחשף לחום הקיץ, אך הנירוסטה סובלת מטמפרטורות קיצוניות טובות יותר מרוב המתכות. הרכבו הופך אותו לחסין כמעט מפני חלודה וקורוזיה, אך ציפוי אבקה מומלץ כדי לספק עמידות נוספת, במיוחד באזורי חוף בהם קיימים מלח ומים באוויר.

ריהוט גן עשוי נירוסטה הוא כבד ולא יתהפך בתנאים סוערים. זוהי בחירה נהדרת עבור ריהוט חוץ מודרני יוקרתי, וגימורו המטאלי הכסוף מעניק מראה עכשווי אופנתי.

 

פינת ישיבה

אולי יעניין אותך גם

בית חולים
5 סיבות לרכישת מיטה סיעודית

מקרים סיעודיים דורשים טיפול הולם. פעילויות שגרתיות שאינן עניין של מה בכך עבור האדם הטיפוסי, יכולות להיות מורכבות למדי בטיפול הסיעודי, ועל כן דורשות התכווננות

קראו עוד »
רהיטים שצריך לבית חדש

אחרי כל כך הרבה שנים באותו הבית, בשעה טובה מצאתם את הבית החדש שלכם שאליו תעברו ממש בשבועות הקרובים. האריזות בעיצומן וההתרגשות בשיאה, תאריך ההובלה

קראו עוד »