חיפוש

7 טיפים למעבר לעוסק מורשה

העסק שלכם גדל והתפתח ואתם מעוניינים לעבור מעוסק פטור לעוסק מורשה.

זה תהליך שיכול להיות מרגש ומלחיץ בעיקר כשלא מבינים איך מתבצע המעבר ומה השלבים הכרוכים בהפיכת הגדרת העסק שהגיע לתקרת ההכנסות שמצריכים מעבר שכזה.

אז קודם כל מזל טוב, ובואו ניגש ישר לטיפים למעבר לעוסק מורשה שחשוב שתדעו כדי שתוכלו לעשות בצורה הטובה ביותר.

 

שינויים קריטיים בעסק כמו זה יכולים להיות טיפה מסובכים ומצריכים ידע קודם וביצוע נכון ומדויק. הנה שבעה טיפים למעבר לעוסק מורשה :

1) זאת לא בושה לבקש עזרה

אם יש לכם קושי במעבר ולא הכל ברור לכם, אל תתביישו לבקש עזרה מאנשי מקצוע. הם כבר יודעים איך להתנהל ועושים זאת על בסיס יומי. איש מקצוע טוב יכול לחסוך לכם זמן, כסף והרבה מאוד ייאוש שיכול להיגרם כתוצאה מחוסר ידע על ידי מתן מענה וליווי בצעדים הקשורים למעבר. למידע נוסף תוכלו לקרוא באתר livne-cpa.co.il

 

2) תהיו מסודרים

המעבר מעוסק פטור לעוסק מורשה מחייב יצירת קשר תכופה יותר עם רשויות המס. כלומר, הדיווח על ההכנסות וההוצאות השוטפות של העסק יחול פעם בחודש או חודשיים, לפי מחזור העסקאות.

לפיכך, תיקייה שתשמור לכם על החשבוניות בצורה מסודרת במקום אחד מאורגן, תחסוך לכם הרבה כאבי ראש מיותרים. מיון והפרדה של חשבוניות לפי תאריכים, יעזור לכם להבין מה בדיוק מתרחש בעסק שלכם.

 

3) תנהלו תקציב ועקבו אחרי דוחות כספיים

ניהול תקציב ומעקב אחרי דוחות כספיים יעזרו לכם לנהל ולעקוב אחר ההוצאות וההכנסות שלכם. עסק פעיל שמתנהל בצורה נכונה, חייב להיות תחת בקרה באופן תמידי כדי להפיק לקחים וללמוד מטעויות פיננסיות שיביאו לשיפור ההתנהלות בעסק.

 

4) קריאת מידע על התנהלות כספית הקשורה לעסק

ידע שווה כוח. קריאת מידע על התנהלות כספית הקשורה לעסק שלכם, כן, כזאת שאתם עושים ממש עכשיו לדוגמא, תעזור לרכוש השכלה בסיסית שתעזור לכם לגבש תהליכים חיוניים שמיטיבים עם העסק.

 

5) הפרדת החלק של המע״מ מהכנסת העסק

כל בעל עסק שמחשב את כל הכסף שנכנס לו לחשבון כולל החלק של המע’’מ, מתאכזב,ולכן כדי למנוע זאת, אפשר לסגור את החלק של המע״מ בנפרד על ידי ההעברה שלו לחשבון בנק אחר שלכם שדרכו תבצעו את תשלום המע״מ.

ככה תדעו מראש איזה חלק מההכנסה לא שייך לכם.

 

6) תעדכנו מחירים

המעבר לעוסק מורשה הוא הזדמנות לעלות ולעדכן מחירים ואתם לא רוצים להפסיד אלא להרוויח מהמעבר. לכן, תכללו את ההוצאות על המע״מ בתשלום שאתם גובים מהלקוחות שלכם.

 

7) הכל עניין של ניצול משאבים

בסוף הכל מסתכם בדברים שנכונים לכם באופן אישית, ככל שתאמצו אליכם ואל העסק שלכם כמה שיותר טיפים, מידע ועזרה מאנשי מקצוע מנוסים, כך תוכלו לגרום למעבר הזה להיות יותר בטוח.

מחשבון

 

אולי יעניין אותך גם