חיפוש

5 דברים שחובה לדעת בתור עסק קטן

אם אתם רוצים להקים עסק קטן מצליח, רצוי מאוד שתימנעו מטעויות נפוצות של עסקים קטנים אחרים. אל תשקיעו יותר מדי כסף סתם ואל תתחילו ללא תוכנית עסקית ברורה מראש. על פי אילו קריטריונים דמוגרפיים בוררים את קהל היעד? מהי הסיבה לכך שלא כדאי להוציא הרבה כסף בתחילת הדרך? באילו אפיקי שיווק ניתן לפרסם את העסק? כל התשובות לשאלות במאמר שלפניכם.

 

להכיר את קהל היעד וצרכיו

פרט קריטי לפני שפותחים עסק הוא להכיר את קהל היעד ואת הצרכים שלו. יש לברור את קהל היעד על פי מאפיינים דמוגרפיים שונים: האם מדובר בגברים/נשים? מה טווח הגילאים של הלקוחות הפוטנציאליים שלי? מה תכונות האופי שלהם? איפה הם מתגוררים? מהם תחומי העניין שלהם? וכן הלאה.

 

לא להשקיע יותר מדי כסף

בעלי עסקים קטנים, בפרט אלו בתחילת דרכם, נוטים להוציא כמויות גדולות של כסף. כתוצאה מכך, רבים מוצאים את עצמם מגיעים די מהר לפשיטת רגל. או, לחילופין, במקרה הפחות גרוע, להפסדים כספיים משמעותיים. לכן, כדאי להשקיע במתינות ולהימנע מהתנהלות אימפולסיבית. נוסף על כך, מוטב להשקיע בשירות, להרחיב את מעגל הלקוחות ולפעול באפיקים אחרים שלא דורשים הוצאה כספית גדולה ולכן ייעוץ לעסקים קטנים זו הדרך הנכונה בעבור הצמיחה שלהם.

 

עבודה עם תוכנת חשבונית אלקטרונית נוחה ומסודרת

רצוי מאוד לעבוד עם תוכנת להפקת חשבוניות וקבלות. כדאי לבחור בתוכנה נוחה ומסודרת שקל לעבוד איתה. חשבונית דיגיטלית ירוקה תחסוך לכם זמן רב וטרחה רבה. יתרה מכך, כדאי להיעזר בשירותיו של רואה חשבון לצורך הגשת דוחות שנתיים והתנהלות עם מס הכנסה. הגשת דו"חות שנתיים באופן עצמאי עשויה להיות לא רק מסובכת מדי, אלא גם לגזול זמן רב מכם.

 

סביבת עבודה נוחה

פרט חשוב שאנשים אינם נותנים לו מספיק תשומת לב הוא השקעה בסביבת עבודה נוחה. לעיתים קרובות אנשים שוכחים או מתעצלים לנקות את המשרד שלהם. או, לחילופין, לסדר ולארגן את המקום כך שיהיה נוח יותר לעבוד במקום העבודה. יתרה מכך, אם לדוגמא יש צורך בעמדה שתקבל קהל, יש להעסיק עובד שיטפל בכך ויעשה זאת עבורכם.

 

בניית תוכנית עסקית מראש

לפני שמקימים עסק חדש, יש להקים תוכנית עסקית ולפעול על פיה. האם יש לעסק סיכוי גבוה להצליח? האם הרעיון העסקי שלי עשוי לעניין אחרים? למה שיפנו דווקא אליי, ולא למתחרים אחרים? האם יש ביקוש לשירותים שאני מציע? וכך הלאה. אל תקימו עסק חדש סתם ככה ללא תוכנית עסקית. צריך שתהיה סיבה טובה להאמין שהעסק אכן יכול להצליח ולייצר הכנסות.

נוסף על כך, כדאי לבדוק אפיקים אחרים שבאמצעותם ניתן לשווק את העסק, כמו למשל: חנות אינטרנטית, קמפיינים ממומנים בפייסבוק, הקמת אתר אינטרנט ועוד.

 

לסיכום

אחרי הכל, אלו הדברים עליהם חשוב להקפיד בתור עסק קטן: הכרת קהל היעד, התנהלות כלכלית מתונה, עבודה עם תוכנת חשבונית דיגיטלית, הקפדה על סביבת עבודה נעימה ובניית תוכנית עסקית טובה.

דולרים

 

אולי יעניין אותך גם