חיפוש

ייעוץ עסקי ע"י רואה חשבון מנוסה – היתרונות

מסלול ההכשרה של רואה חשבון, בשילוב עם ניסיון שנצבר במשך השנים, מאפשר לו לספק יעוץ כלכלי המבוסס על חוסנו הפיננסי של העסק. כמו כן, רואה חשבון ידע להמליץ על הדרך היעילה ביותר לגיוס כספים מבלי שהחוב יהווה נטל על העסק.

 

חשיבות הניהול הפיננסי

כל אדם שהקים עסק רוצה להיות איש עסקים מצליח, אבל הדרך לשם יכולה להיות ארוכה ומייגעת. ניהול עסק כולל גם ניהול הצד הבירוקרטי והפיננסי של העסק שיכול להיות מייגע עבור מנהלים שמעדיפים לעסוק בשיווק וניהול העובדים של העסק. את הצד הפחות סקסי של העסק, הכולל התעסקות מול רשויות המס, הם יעדיפו להשאיר לסמנכ"ל לענייני כספים או לרואי החשבון.

אך הניהול הפיננסי של העסק כולל הכרות קרובה עם תזרים המזומנים שלו, המאפשרת להעריך את חוסנו ולתכנן את האופק העסקי שלו. היכולת לקרוא דוח כספי של עסק מספקת מידע רב עבור יועצים עסקיים כמו רואה חשבון יניב נשר באמצעותם הם יכולים להעניק חוות דעת ועצות מדויקות יותר.

 

רואה חשבון

ראיית חשבון היא מקצוע המעוגן בחוק הישראלי ומחייב קבלת רישיון כדי להופיע במרשם רואי החשבון המוסמכים. על פי "חוק רואי החשבון" (סעיף 1, תיקון 9), ראיית חשבון היא, "בדיקתם, בקורתם או אישורם של כל מאזן, חשבון ריווח והפסד, חשבון הכנסות והוצאות, חשבון תקבולים ותשלומים וכל חשבון כיוצא בהם, ומילוי כל תפקיד אחר שנתייחד או שיתייחד בחיקוק לרואה חשבון, להוציא ניהול חשבונות".

במהלך הלימודים הנמשכים כשלוש שנים, סטודנט לראיית חשבון יידרש לרכוש ידע במגוון תחומים כמו מיסים, מימון, ביקורת חשבונאית, חשבונאות, משפטים, דיני תאגידים וכו'. כמו כן עליהם לרכוש ידע כיצד להציג את מצב העסק באמצעות דוחות כספיים. ידע רחב זה מעניק לאיש מקצוע כמו, רואה חשבון יניב נשר, יתרון בניתוח איתנותו הפיננסית של עסק, באופן בלתי אמצעי, דרך הדוחות הפיננסיים שלו.

 

חוות דעת על סמך הנתונים

היכולת ללמוד במהירות את המבנה הפיננסי של עסק וההיכרות העמוקה איתו מעניקה לרואה חשבון יניב נשר ויועצים עסקיים אחרים יתרון על יועצים שאינם מגיעים מאסכולה זאת. על בסיס המידע הפיננסי הרב שברשותם, רואי חשבון יכולים לספק חוות דעת המבוססות על המספרים שמנהלים את העסק. כמו כן, באמצעות הידע בסוגיות מס והטבות, רואי חשבון המעניקים יעוץ עסקי יזהו הזדמנויות לניצול הטבות מס והחזרי מס באמצעות לקונות בחוק.

 

גיוס כספי

עסקים במצוקה או כאלה המעוניינים להתרחב נדרשים לגייס כספים ולאתר מקורות פיננסיים. גיוס כספים פירושו נטילת חוב או הלוואה. ליועצים עסקיים כמו רואה חשבון יניב נשר יש הכרות עם שיטות שונות לגיוס כספים בתנאים נוחים שלא יהפכו לנטל. הם ייעצו לעסקים להימנע מגיוס כספים מבלי לגבש תוכנית פעולה להחזר החוב ולניצול הכסף למטרות מוגדרות.

ייעוץ עסקי על ידי רואה חשבון מנוסה

אולי יעניין אותך גם