חיפוש

5 טיפולים לתחזוקת האופנוע שחשוב להכיר

רוכבי אופנוע, יכולים לבלות זמן רב על הכביש ומבלי לשים לב, יעברו קילומטרים רבים מבלי לטפל בדברים בסיסיים. אספנו לכם 3 טיפולים שכדאי שתקפידו עליהם בפעם הבאה במוסך.

 

לפני שנתחיל, מורשה או לא מורשה?

מוסך קטנועים יכול להיות מוסך מורשה מטעם המותג המייצר, או להיות מוסך לא מורשה אשר פועל באופן עצמאי. אז נכון, מוסך מורשה ברוב המקרים יהיה מעט יקר יותר ממוסך רגיל, אבל זה בדיוק מה שמבטיח את השקט הנפשי שלכם. אם לדוגמא רכשתם קטנוע של המותג SanYang אז מומלץ לטפל בקטנוע באחד מהמוסכים המורשים מטעם החברה.

 

מה היתרונות בעצם?

1 | אמינות

מדובר על מוסכים מורשים מטעם SanYang ולכן, החברה בודקת ובוחנת את המוסך ורק לאחר מכן מחליטה שאותו המוסך יכול להיות מורשה מטעמה.

 

2 | מקצועיות

צוות המוסך מקבל את כל המידע ישירות מהחברה, לכן, מדובר על הצוות המקצועי ביותר ובעל הידע הרבה ביותר לטפל בכלי שלכם.

 

3 | חלקים מקוריים

מוסכים מורשים מציעים חלקים מקוריים, מה ששומר על ערך הקטנוע ועל כוח העבודה שלו לאורך זמן.

 

אז מה הטיפולים שחייבים להכיר

אחרי שהבנו שכדאי לטפל במוסך מורשה וזה לא משנה איזה דגם סאן יאנג ברשותכם, אם זה ה-MAXSYM 400  החדש, או ה-JOYRIDE 300 העוצמתי והאהוב, או שאולי מדובר ב-JOYMAX X+ 250 המפתיע, בכל מקרה תמיד כדאי לטפל את המומחים.

 

1 | טיפול ברפידות הבלם

הבלמים הם אולי החלק המשמעותי ביותר בכל כלי רכב, בטח בקטנוע. רפידות בלם יבשות בגלל שהקטנוע עמד זמן רב, או שחוקות בגלל רכיבות רבות, עלולות להיות סכנה. חשוב מדי כמה שבועות להציץ על פרידת הבלם ולהסתכל אם היא שחוקה.

 

2 | טיפול בצמיגים

בדיקת צמיגים, בטח לפני עונת החורף חשובה במיוחד. חשוב לבדוק כי הצמיד לא יבש, לא סדוק ועדיין חדש מספיק כדי לייצר אחיזה על הכביש. צמיג שחוק עלול לגרום להחלקה. לפני תחילת החורף ובמהלכו, מומלץ לבדוק את תקינות הצמיג מעבר לרגיל.

 

3 | הטיפולים הרגילים

קיימים 3 סוגי טיפולים, טיפול קטן, טיפול בינוני וטיפול גדול ועושים אותם בין 4,000-6,000 ק"מ תלוי בטיפול. לכל טיפול יש את ייחוד שלו ומטפלים בחלקים אחרים שלו. כך לדוגמא, בטיפול קטן מחליפים שמן מנוע, בודקים בלמים ולחץ אוויר. בטיפול בינוני, החלפת שמן מנוע, מסנן שמן וניקוי מסנן אוויר. בטיפול גדול מחליפים שמן מנוע, פילטר שמן, שמן גיר, פילטר אוויר, מצתים, בלמים ומרווח שסתומים.

 

לסיכום

אם השקעתם וקניתם את אחד הדגמים של SanYang כמו לדוגמא, CRUiSYM 125i, Jet 4 RX, או XPRO125 שווה שתטפלו בקטנוע שלכם במסירות, בכל זאת מדובר בביטחון שלכם. על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר בטיפול, כדאי לטפל אצל מוסך מורשה.

אופנוע כבד

 

אולי יעניין אותך גם