חיפוש

מכסתחים: הכל על הבדיקה שאתם חייבים לעשות לפני רכישת דירה

אז הנה, סוף כל סוף מצאתם אותה אחרי חיפושים רבים, והגעתם לדירת החלומות שלכם. למצוא את הדירה שמתאימה לנו מכל הבחינות, ושאנו שמחים בה ורוצים לרכוש אותה, זו ממש לא משימה קלה, ואין אדם אחד שיחלוק על זה. אבל מה אפשר לעשות כדי לגלות שהדירה הזו באמת במצב טוב, ושאפשר וכדאי לרכוש אותה בלב שקט? אם השאלה הזו מטרידה אתכם, הגעתם בדיוק  למקום הנכון. הכנו כאן עבורכם מדריך קצר וברור שבו תשמעו על בדיקה שנועדה לוודא שהנכס שאתם רוצים לרכוש באמת במצב טוב.

 

בדק בית

בדק בית היא בדיקה שבמהלכה עוברים ביסודיות ובקפדנות על כל סנטימטר בנכס שאותו אתם רוצים לרכוש. עוברים בכל החדרים ובכל הפינות, בודקים את הצנרות, את האיטום, את המערכות השונות בדירה, למשל מערכת החשמל, ואם יש חצר או גינה אז גם בהן מבצעים את הבדיקה.

קניית דירה

מהי מטרתה של בדיקת בדק בית?

כמו שאתם יכולים להבין, המטרה היא לוודא שהנכס אכן נמצא במצב טוב ותקין, שאין בו בעיות ותקלות מיוחדות, ושבסך הכל ניתן להיכנס לגור בו ואין בעיה לחתום על החוזה. אם בדק הבית מעלה תקלות ודברים שדורשים טיפול, בעל הנכס מבין מה בדיוק הוא צריך לתקן כדי שהנכס יהיה במצב ראוי למכירה ולמגורים. אם אתם רוצים לבצע בדק בית באזור דרום הארץ תוכלו ללחוץ על הקישור הזה בדק בית בדרום.

 

מי מבצע את בדק הבית?

בדק הבית מבוצע על ידי איש מקצוע מתחום הבנייה, לרוב מהנדס, שיש לו הרבה ניסיון בתחום. חשוב להבין שאין כאן חכמות, בדק בית חייב להיעשות על ידי איש מקצוע. גם אם אתם אנשים מאוד חדים ומבינים, אין סיכוי שתצליחו לעלות על כל הליקויים והדברים שדורשים טיפול אם אתם לא אנשי מקצוע. כמו שאתם לא הולכים לסנדלר כדי שיתקן לכם את הפלאפון, אל תנסו לבצע לבד בדיקת בדק בית.

קניית דירה

למה חשוב לבצע את בדיקת בדק הבית לפני רכישת הדירה?

חשוב מאוד לא לחתום על החוזה לפני ביצוע של בדק הבית יסודי ומעמיק. יש כאן כמה סיבות. הסיבה הראשונה היא כדי לגלות ליקויים ובעיות בדירה ולגרום לכך שהמוכר יטפל בהן אם הוא רוצה למכור את הדירה, או לחילופין שהוא יוריד לכם ממחיר הדירה ואתם תטפלו בבעיה. סיבה נוספת היא סיבה טכנית יותר.

אתם רוצים להיכנס לדירה חדשה בראש שקט ולדעת שאין שום בעיות. אין דבר יותר מבאס מלקנות דירה חדשה, להיכנס לגור בה, ואז לגלות בה הרבה בעיות ותקלות שדורשות שיפוצים ותיקונים.

 

סיכום

בדק בית היא בדיקה יסודית ומקיפה של הבית שנערכת על ידי איש מקצוע לפני רכישת הדירה. מדובר על בדיקה סופר חשובה, וממש אסור לחתום על חוזה רכישה לפני שמבצעים אותה.

קניית דירה

אולי יעניין אותך גם