חיפוש

לוקחים את החיים בידיים – הכל על התפתחות אישית

התפתחות אישית היא שריר וכמו שההבדל בין ספורטאי לאדם מן השורה נעוץ ברמת האימון, "ספורטאי" התפתחות אישית הם אנשים שאימנו את הנפש שלהם להתמודדות, שאתגרו את רמת הסיבולת שלהם ולא ברחו מכאב. קיימים רבדים רבים למונח התפתחות אישית, אולם בראש ובראשונה חשוב לדעת כי בחירה בהתפתחות אישית היא בחירה ביציאה מאזור הנוחות.

אלו שהלכו לישון או נשארו במסיבה לא יהפכו אף פעם לספורטאים. שואפים להצטרף לנבחרת ההתפתחות האישית מתוך אמונה ואמון באימון? אם כן, המאמר הבא יוכל לתת לכם כלים להבנת עולם ההתפתחות האישית.

 

מגדירים התפתחות אישית

  • ב-2 מילים התפתחות אישית היא מימוש הפוטנציאל. במספר מילים נוספות נוכל להגדיר אותה כיכולת אנושית להשיג את המקסימום מהיכולות הטמונות בפנים האדם.
  • דמיינו שכל תינוק בא לעולם עם תרמיל: בתוך התרמיל ארוזים לו תכונות אופי, יכולות, כישורים ותנאי חיים. עם התרמיל הזה הוא יוצא לדרכו כשארגז הכלים שלו מונח בתרמיל.
  • התפתחות אישית היא היכולת לדעת לפתוח את רוכסני התרמיל להוציא מן הכוח אל הפועל את היכולות הטמונות בפנים.

התפתחות אישית

מודעות – חשיפה למה שקורה לנו בפנים

מודעות אישית היא חלק אינטגרלי ובסיסי מאוד בתהליכי התפתחות אישית. באמצעות הסתכלות והתבוננות פנימית, אנחנו מגדירים זהות: מי אנחנו? על מנת לענות על שאלה זו נמפה את תכונות האופי שלנו, חוזקות, חולשות, הרגלי חיים ורקע אישי כל אלו הם הציוד שלנו לעבודה על התפתחות אישית.

חשוב מאוד להגיע לסיור הפנימי עם פנס איכותי על מנת להאיר את הפנים ולהגיע לנקודות פנימיות. מודעות דורשת עמידה פייס טו פייס גם מול חלקים כואבים יותר בסיפור האישי שלנו וכן מול נקודות התורפה שלעיתים גורמות לנו ליפול שוב ושוב ושוב באותם בורות. אולם התעלמות מהן תפחית את איכות הבדיקה העצמית ותמנע מאיתנו טיפול שורש נכון.

 

אמון וכלים

מלבד היכרות מעמיקה עם ה'דפקטים' שלנו יש להכיר בצורה ברורה את החוזקות שלנו, הן תשמשנה לנו כגלגלי עזר בנסיעה אל עתיד אישי מפותח, בנוי ושמח יותר.

הסתכלו למעלות שלכם בעיניים. ענוות יתר אינה במקומה כאן ולהפך, האדרה עצמית ויציאה מפרופורציה – גם הן תוקעות מקלות בגלגלי ההתפתחות האישית. הידיעה שכל אחד מאיתנו ניחן ביכולות אחרות מעניקה קנה מידה נכון להתבוננות ביכולות הפנימיות שלנו.

התפתחות אישית

להיות אדם נותן

הנטייה הטבעית שלנו היא לקחת, ילד נולד כשהוא בעמדת נוטל. עם החיים אנו לומדים אט אט שנתינה היא הסיפוק הגדול ביותר של האישיות. נתינה מעניקה לנו כוח ויוצרת שמחה פנימית בנפש. תנו, נתינה מולידה אהבה. אדם אוהב, הוא אדם שטוב לו.

 

האפשרויות השונות לתהליכי התפתחות אישית

בשוק קיימות אופציות שונות לצורך מעבר תהליך התפתחות אישית נכון. תוכלו לעבור זאת בליווי פרטני, קבוצתי או בצורה עצמאית לפי נטיות האופי שלכם. מאחלים לכם בכל דרך בה תבחרו: הצלחה, סיפוק ומימוש.

התפתחות אישית

אולי יעניין אותך גם