חיפוש

האם קיים רישיון מיוחד לנהגי מירוצים

סדרת רשת מדוברת חדשה גרמה לרבים להתעניין בנהיגה על מכונית מירוץ. עובדה זו התגלתה לנו לאחר שקיבלנו פניות רבות מצד גולשות וגולשים שביקשו לדעת האם יש רישיון מיוחד לנהגי מירוצים ואם כן – איך אפשר להוציא אותו? יצאנו לבדוק את העניין באופן מעמיק וחזרנו עם מדריך זה שיציג בפני כל דורש את התשובה המלאה. הישארו אתנו ותצאו מומחים בתחום.

 

רישיון לנהגי מירוץ – יש דבר כזה?

לאחר שקראנו אינספור מאמרים ברחבי הרשת, אנו יכולים לשתף אתכם כי אכן קיים כזה דבר בישראל. גילינו שמי שרוצה לנהוג במכונית מירוץ ולקחת חלק בתחרויות גדולות, צריך שיהיה לו רישיון ייעודי.

שימו לב – אין מדובר ברישיון הנהיגה הרגיל וגם לא ברישיון שמיועד לנהיגה על גבי משאיות ורכבים גדולים. רישיון זה נקרא "רישיון לנהיגה ספורטיבית" והוא ניתן מטעם משרד הספורט והרשות לנהיגה ספורטיבית.

רישיון לנהגי מירוץ – יש דבר כזה

רגע לפני הוצאת הרישיון – כדאי שתבדקו את היכולות המוטוריות שלכם

אם אתם רוצים לקבל את הרישיון המדובר, עליכם תחילה להתנסות בנהיגה מהירה. מדובר במעין ניסיון שיאפשר לכם לדעת אם אתם באמת בנויים לנהיגה על מכונית מירוץ.

אנו מציעים לכם לבצע את הניסיון במקום מומלץ ומוסמך בתחום כמו למשל חברת קארטינג – האקדמיה למירוצים שמאפשרת לכל אחד להתנסות בנהיגה מסוג זה.

רגע לפני הוצאת הרישיון – כדאי שתבדקו את היכולות המוטוריות שלכם

רוצים את הרישיון? כך תוכלו להשיג אותו

אם הבנתם שאתם רוצים את הרישיון המדובר ב – 100%, עליכם לפנות אל קורס ייעודי שילמד אתכם את כל הפרטים החשובים והכלים שנוגעים לנהיגה ספורטיבית.

כדאי שתדעו שמדובר במרבית המקרים בקורס יומי שאורך בסביבות ה – 4 שעות. בסיומו, תצטרכו לעבור מבחן ובדיקות שיבחנו כי אתם יכולים לנהוג על מכונית מרוץ מבלי לסכן את עצמכם והסובבים אתכם. נציין כי מדובר בבדיקות הבאות:

  • בדיקת ארגומטריה (בדיקת מאמץ)
  • בדיקת ראייה

עשויות לעיתים להתקיים בדיקות רפואיות נוספות במקרה הצורך ובהתאם למצב הרפואי הכללי.

 

מה תלמדו במהלך  הקורס?

אי אפשר לכתוב על קורס ייעודי לקבלת רישיון מיוחד לנהגי מירוצים מבלי לציין בפניכם את הדברים שנכללים בו. נציין בקצרה כי בתחילת הקורס, אתם תצטרכו לעבור את הבדיקות שהוצגו לעיל (בדיקת ראייה וכ').

במהלך ארבעת שעות הלימוד, המרצה יציג בפניכם את כל הפרטים שאתם חייבים לדעת, כדי שתוכלו לעלות על הכביש בביטחון. מדובר בדרך כלל בהיכרות עם תמרורים מסוימים, נהיגה נכונה במצבים שבהם יש חפצים חדים על הכביש והתנהלות מיטבית בסיבובים חדים.

 

השורה התחתונה – צאו להוציא את הרישיון המיוחל

כעת אתם יודעים כי אכן קיים רישיון ייעודי לנהגי מירוצים. כך שבשלב זה, נותר לכם רק להירשם לקורס ייעודי שיקנה לכם את הרישיון המדובר.

נאחל לכם בהזדמנות זו שתיהנו מכל רגע על ההגה וכמובן שגם תנהגו בבטחה! להתראות במדריך הבא, בו נציג בפניכם את כל האינפורמציה אודות נהיגה בטוחה.

האם קיים רישיון מיוחד לנהגי מירוצים

אולי יעניין אותך גם