חיפוש

האם מנדפים למעבדות שונים ממנדפים למטבח?

ייתכן כי אתם מכירים את המנדפים מהמטבחים התעשייתיים, או לחילופין ממסעדות ובתי קפה ואוכל. אך כאשר מדובר במעבדה ואתם נדרשים עבורה למנדפים, הסיפור מתחיל להיות קצת אחרת כיוון שהמטרה של המנדפים, הסביבה שלהם ושאר הנתונים שברקע הם שונים. אז מה ההבדל בין מנדפים למטבח לבין מנדפים למעבדה? התשובה לשאלה במאמר שלפניכם.

 

מה זה בכלל מנדפים?

מנדפים הם מתקני אוורור אשר מותקנים במקומות בהם יש חשש לזיהום עקב חומרים שונים. למעשה, המנדפים נועדו להגן על העובדים בסביבת החומרים מפני החשיפה לחומרים, כאשר ההגנה ניתנת בעיקר מפני חומרים מסוכנים אשר הם נדיפים. את המנדפים ניתן להציג במגוון תצורות, אשר כל תצורה מתאימה עבור סביבה שונה.

מנדפים יחודיים למעבדות

מתי המנדפים נדרשים לפעול?

על מנדפים יחודיים למעבדות כמו גם על כלל המנדפים, לפעול בכל משך הזמן בו קיימים חומרים מסוכנים בסביבה. המנדפים יכולים להגן על העובדים, רק בעת שהם עובדים ופועלים, ולכם יש לדאוג לכך שהם יהיו תקינים לאורך זמן וללא תקלות, כיוון שאי פעולה שלהם עלולה לפגוע בבריאות ובטיחות העובדים בסביבת החומרים המסוכנים.

 

למה נועדו מנדפים במטבח

המנדפים במטבח הם אקט בטיחותי, שנועד כדי להגן על העובדים במטבח מפני סכנות שונות שמאפיינות את החומרים השוטפים במטבח. בין החומרים הללו ניתן למצוא: אדי בישול, שמנים תעשייתיים, שריפות ושהות ממושכת בחלל סגור של בישול, טיגון ואפיה בלתי פוסקים, מה שיכול להוות נזק סביבתי ללא מנדפים מתאימים.

 

למה נועדו מנדפים במעבדה

מנדפים במעבדה הם הרבה יותר חשוב וקריטיים, כייוון שלא מדובר רק באקט בטיחות או בסעיף בטיחותי שיש לסמן עליו וי, אלא בשמירה על החיים כפשוטו. מעבדה מכילה בתוכה חומרים מסוכנים לצורך ביצוע הניסויים השונים, אין מדובר רק בחומרים לא נעימים – אלא חומרים מסוכנים ממש שהקרבה אליהם ללא מנדפים עלולה להיות ממש מסוכנת.

מנדפים יחודיים למעבדות

מעבדה לחומרים ביולוגיים

במקרה בו המעבדה שלכם כוללת חומרים ביולוגיים שעלולים לגרום נזק, יהיה צורך להתקין בהם מנדפים ביולוגיים אשר יש להם את היכולת לסנן את החומרים הביולוגיים, ולהשאיר את האוויר השורר בחדר ראוי לנשימה, ולא כזה שטומן בתוכו רעלנים ביולוגיים המסוכנים לבריאות העובדים והשוהים במעבדה.

 

היכן מתקינים את המנדפים?

המנדפים מותקנים בדרך כלל בסביבת העבודה, בגובה המקום בו נעשים הניסויים, על מנת להגן ככל האפשר על המנסים והחוקרים. במנדפים מותקנת מערכת נידוף חומרים, עם יכולת סינון מתקדמת אף של חלקים קטנים במיוחד, ובכך המנדפים מוציאים את החומרים הרעילים מן החדר באמצעות צינור ייעודי שמותקן בהם.

 

לסיכום

מנדפים למטבח שונים בצורה משמעותית ממנדפים למעבדה, כיוון שבעוד שמנדפים למטבח נדרשים להרבה פחות התמודדות עם זיהומים מהותיים, על מנדפים למעבדה להתמודד עם חומרים מסוכנים ואפילו חומרים ביולוגיים, ועל כן עליהם להיות איכותיים, עם איכות סינון מקסימלית ויכולת לסנן אף חלקים קטנים במיוחד.

מנדפים יחודיים למעבדות

אולי יעניין אותך גם

חלל ביתי
6 יתרונות במטבח פורמייקה

אם בשנים עברו פורמייקה נחשבה בתור חומר גלם שהיה פחות איכותי, הרי שבמרוצת השנים התברר כי איכויות הפורמייקה השתפרו והמחירים עדיין נשארו יחסית נמוכים לחומרי

קראו עוד »