חיפוש

איך מלמדים תוכי לדבר?

כולנו גדלנו על סיפורי אגדות שבהם תוכי מדבר מציל את המצב ברגע האחרון, ולכולנו יש בראש דימוי של פיראט עם רטייה על העין ויד תותבת עם קרס בקצה, וכמובן גם תוכי על הכתף. תוכים הם חיה מופלאה שמסוגלת לדבר, וכמובן שמדובר על דבר סופר מגניב.

לכן, כאשר אנו רוכשים תוכי, אנו מייד רוצים שהוא ידבר ויפתיע את האורחים והחברים שלנו. אבל תוכי לא לומד לדבר לבד, צריך ללמד אותו. איך עושים את זה, ומה צריך בשביל זה? תמשיכו לקרוא ותגלו!

 

איזה תוכים יכולים לדבר?

קודם כל חשוב לדעת שלא כל סוגי התוכים יכולים לדבר. יש בסך הכל 5 מינים נפוצים של תוכים שמסוגלים לדבר, ואם אתם רוכשים תוכי ורוצים שהוא יוכל לדבר, חשוב לוודא שהוא נמנה עם אחד מהמינים הללו. בנוסף, חשוב לזכור שתוכי לא יכול לנהל שיחה ארוכה ושלמה כמו בן אדם, מה שכן הוא יכול לעשות זה לחזור על מילים וביטויים שהוא שומע הרבה פעמים.

כמובן שהתוכים גם לא מבינים את המשמעות של המילים שהם אומרים. עוד פרטים ומידע שקשור לתוכים בפרט, או לחיות מחמד בכלל, תוכלו למצוא בקישור הזה הפינה של מיכל.

תוכי לדבר

למה שתוכי יתחיל לדבר?

כדי לגרום לתוכי שלנו לדבר, צריך להבין מה האינטרס שלו לעשות דבר כזה בכלל. תוכי מדבר על מנת לחדד את מיתרי הקול שלו, זאת אומרת שעבורו זה מעין סוג של אימון. בנוסף, כמו כל יצור חי, התוכי ידבר אם הוא יבין שהוא מקבל על זה תגמול שווה. לכן כדאי לפנק את התוכי שלנו בכל פעם שהוא מדבר.

 

בניית אמון

השלב הראשון והבסיסי בללמד את התוכי שלנו לדבר, הוא לבנות איתו מערכת יחסים של אמון. התוכים מאוד חכמים, ולפעמים גם כאשר הם יכולים לדבר הם לא מדברים. זה קורה בעיקר אם הם לא מרגישים מספיק נוח בסביבה. לכן בשלב הראשון צריך לבנות אמון הדדי שיגרום להם להרגיש מספיק בנוח כדי לדבר.

תוכי לדבר

בחירת מילים רצויות

בשלב השני צריך לחשוב על המילים שאנו רוצים שהתוכי שלנו ידע להגיד. חשוב לבחור מילים די פשוטות וקצרות, ולא מילה כמו 'אנציקלופדיה'. מילים טובות הן לדוגמא: הלו, ביי, שמות קצרים, ועוד.

 

אימון, אימון, ועוד קצת אימון

זהו שלב סיזיפי אך חשוב מאוד והכרחי. צריך להרגיל את התוכי לשמוע את המילה שבחרנו שוב ושוב. צריך להבין שדרושה כאן השקעה וחזרתיות לאורך זמן, לא מספיק לשנן לתוכי שלנו מילה מסוימת אלף פעמים בשעה ולצפות שהוא ידע להגיד אותה. צריך לחזור על התהליך יום אחרי יום.

 

סיכום

ללמד תוכי לדבר זה דבר מופלא, שללא ספק יגניב את כל מי שמבקר אתכם. עם זאת, חשוב לזכור שתוכי הוא בסך הכל בעל חיים וצריך כאן הרבה סבלנות ועבודה קשה.

תוכי לדבר

אולי יעניין אותך גם