חיפוש

איך מבצעים ניתוח קטרקט?

ניתוח קטרקט הוא הליך נפוץ שיכול לעזור לשפר את הראייה ולהפחית אובדן ראייה עקב מצב בעין הנקרא עדשה עכורה. קטרקט עלול לגרום לטשטוש ראייה, קושי בלראות צבעים ולסנוור. ניתוח קטרקט הוא פתרון בטוח ויעיל יחסית לטיפול בקטרקט ושיקום הראייה, מקל ומשפר את איכות חייהם של עשרות אלפי ישראלים בשנה. 

 

מה השלב הראשון לפני ניתוח קטרקט?

ניתוח קטרקט מתחיל בהערכה לפני הניתוח. במהלך הערכה זו, רופא העיניים יבדוק את העיניים שלכם ויסקור את ההיסטוריה הרפואית שלכם. הרופא גם יכול לשאול שאלות על אורח החיים שלכם כדי לקבוע את ההליך הטוב ביותר עבור הצרכים האישיים שלכם. לאחר ההערכה, רופא העיניים ידון בסוגים השונים של ניתוחי קטרקט הקיימים, ומה ההמלצה שלו לטיפול במקרה הספציפי שלכם.

ניתוח קטרקט

סוגים שונים של ניתוח קטרקט

הסוג הנפוץ ביותר של ניתוח קטרקט נקרא פקואמיחסיפיקציה phacoemulsification. במהלך הליך זה, בדיקה קולית מוכנסת לעין דרך חתך זעיר שנעשה בעדשת העין. הגשושית פולטת גלי קול שמפרקים את העדשה העכורה ואז שואבים את החלקים העכורים מהעין. הליך זה נעשה בדרך כלל על בסיס אמבולטורי ואורך כ-30 דקות.

הסוג השני של ניתוח קטרקט נקרא מיצוי קטרקט חוץ-קפסולי. במהלך הליך זה, רופא העיניים מבצע חתך מעט גדול יותר ומסיר את כל העדשה העכורה. הליך זה דורש זמן החלמה ארוך יותר מאשר phacoemulsification, אך הוא נחוץ לפעמים לאנשים עם מצב קטרקט חמור יותר.

 

הליך הניתוח

לפני כל סוג של ניתוח קטרקט, רופא העיניים יבצע הרדמה מקומית. זה מרדים את העין ומפחית אי נוחות במהלך ההליך. לאחר כניסת ההרדמה לתוקף, רופא העיניים יכניס את הבדיקה האולטרסאונדית או יבצע את החתך הגדול יותר, בהתאם לסוג הניתוח הנבחר. לאחר ניתוח קטרקט, רופא העיניים ירשום טיפות עיניים למניעת זיהום ולהפחתת דלקת.

הרופא גם יעקוב אחר ההחלמה של המטופל ויתאים את טיפות העיניים לפי הצורך. המטופל יצטרך להרכיב משקפי שמש במשך מספר שבועות לאחר הניתוח כדי להגן על עיניו מהשמש ולהפחית את הסנוור שעלול לפגוע בעדשת העין שלאחר הניתוח.

 

מרפאת אי סיו – מומחים לביצוע ניתוחי קטרט

ניתוח קטרקט הוא דרך בטוחה ויעילה לטיפול בקטרקט ושיקום הראייה. עם זאת, חשוב לבחור רופא עיניים מנוסה ולדון בכל הסיכונים והיתרונות לפני ביצוע כל סוג של ניתוח עיניים. עם טיפול ותהליך מעקב נכונים, רוב האנשים יכולים ליהנות משיפור הראייה וראייה משופרת לאחר ניתוח קטרקט במיוחד כאשר הם פונים למרפאה של רופא מומחה לביצוע ניתוח קטרקט.

בלינק לאתר של מרפאת אי סי יו של דוקטור ירון פינקלמן, תוכלו להרחיב את המידע שלכם בנוגע להליך של ניתוח קטרקט, ללמוד על היתרונות והחסרונות של הניתוח, וליצור קשר לקביעת פגישת ייעוץ, או קביעת תור אונליין לבדיקת הצורך שלכם בניתוח קטרקט, במרפאת העיניים הטובה בארץ.

ניתוח קטרקט

אולי יעניין אותך גם