גיוס עובדים מהשורה הראשונה הוא אתגר לא פשוט לעסקים ששואפים לצמוח ולגדול, בין אם הם עסק חדש ובין אם הם כבר מבוססים. התהליך הזה דורש לנקוט בגישות אסטרטגיות שונות שימשכו עובדים איכותיים ויצליחו לשמר אותם. במאמר זה נספר לכם על חמש דרכים לעשות זאת, מטיפוח מותג וזהות טובים לעסק, ועד לפלטפורמות משאבי אנוש.

 

1. טיפוח זהות העסק

מותג שיש לו זהות ברורה ומוניטין חיובי לרוב ימשוך אליו אנשים מוכשרים יותר. כשאתם מחליטים לגייס עובדים יש להדגיש את הערכים של העסק, היתרונות שלו והתרבות הארגונית שבו. את זה ניתן לעשות באמצעות הסושיאל מדיה, אתר החברה, מרצ'נדייז ועוד.

עובדים תמיד יחפשו ארגונים שמצליחם להתיישר עם הערכים שלהם ויכולים להעניק להם הזדמנויות צמיחה, תוך כדי שמירה על איזון בין העבודה לבין החיים. כאשר אתם בונים זהות עסק מובחנת וחיובית, תוכלו להצליח למשוך מועמדים טובים.

עֵסֶק

2. פלטפורמות משאבי אנוש

בשנים האחרונות קמו פלטפורמות שונות כמו היי בוב, שנועדו לייעל את ניהול משאבי האנוש. באמצעות פלטפורמות אלה אפשר גם לעזור למחלקה לנהל את המשימות השונות, וגם עוזרות לעובדים לקבל אינפורמציה חשובה, לדווח על שעות ועוד. באמצעות פלטפורמות אלה מגייסים יכולים לבצע מעקב אחר המועמדים שלהם ולהפוך את הגיוס לפשוט יותר.

בנוסף, כשאתם מגיעים לשלב הראיונות, אם תספרו על כך שאתם משתמשים בפלטפורמות משאבי אנוש משודרגות- עובדים יראו שהחברה שמה דגש על חווית העובד, מה שיכול להגדיל את הסיכוי שהם ירצו להצטרף אל הצוות.

 

3. תוכנית הפניית עובדים

אחת השיטות שהוכחה כיעילה מאוד בשנים האחרונות היא לעודד את העובדים עצמם להפנות מועמדים מוכשרים וטובים לעבודה, תוך שימוש ברשתות החברתיות שלהם ובקשרים שלהם. דבר זה לא רק מצליח למשוך מועמדים פוטנציאליים שיכולים להתאים לחברה, אלא זה גם יכול לשפר את שיעורי שימור העומדים מכיוון שלרוב מועמדים שהופנו על ידי עובדים משתלבים היטב בצוות. חשבו על בונוסים שאתם יכולים לתת למי שמפנה עובדים, וכך לכולם תהיה מוטיבציה לעשות זאת.

 

4. פנייה יזומה

אתם לא צריכים לחכות שישלחו לכם קורות חיים- נסו לפנות באופן יזום לעובדים מקצועיים שהשאירו עליכם רושם בכנסים, בפלטפורמות חברתיות ועוד. כך אתם יכולים לדעת מראש שאתם פונים למועמד מתאים, ומה שיישאר לכם זה רק לשכנע אותו.

 

5. מטלות בית

דרך טובה לדעת אם מועמד מסוים הוא מקצועי ומוכשר היא לתת מטלת בית. אבל זכרו שמטלות בית ארוכות ומסובכות יותר עלולות להוריד את המוטיבציה של העובד מלהתמיין לתפקיד, לכן הקפידו שזאת תהיה משימה שלא ייקח יותר משעתיים לבצע.

 

לסיכום

גיוס עובדים איכותיים דורש מכם מחשבה רבה ושילוב של אסטרטגיות שונות. מדובר בתהליך ארוך אך בסופו של דבר עובדים מקצועיים ומוכשרים הם אלה שיהפכו את הארגון למצליח יותר.

עובדים בקלות