חיפוש

שימור עובדים כמטרת על: חשיבות הדאגה לרווחת העובדים בעידן המודרני

עסקים משקיעים כסף ומאמצים רבים בשימור לקוחות במסגרת התחרות שלהם מול בתי עסק אחרים בתחום שלהם. אך הם צריכים להשקיע מידה לא פחות של עבודה בשימור עובדים, על מנת שהם לא יעזבו אותם ויעברו לחברות מתחרות. שימור עובדים זו נישה בעלת משמעות רבה בשוק העבודה המודרני ומרכיב חשוב בהצלחה של עסקים בתחומים שונים.

 

למה שימור עובדים הוא דבר חשוב?

עקביות ורציפות הם משתנים חשובים בהצלחה של בית עסק. אם העסק עובר שינויים תדירים, בפרט בכל מה שקשור למצבת עובדים במקום, יהיה לו קשה לפעול באופן עקבי ולנהל תהליכים שיאפשרו לו להצליח לאורך זמן. ייתכן והוא יצליח אך זה יהיה לזמן קצר, כי העובדים שהובילו אותו להצלחה עזבו ובמקומם באו עובדים חדשים שצריך ללמד אותם מה לעשות.

שימור עובדים הוא כלי חשוב בהצלחה של בית עסק. המטרה היא שהעובד יהיה מזוהה עם העסק ויעבוד אצלו לאורך תקופה ארוכה מבלי שירצה לעזוב אותו. הוא ישמור לו נאמנות ויהיה מוכן להשקיע כל מה שהוא יכול בהצלחתו.

שימור עובדים חשוב גם על מנת לאפשר לעסק לחסוך בעלויות ובזמן. אם יש צורך לחפש עובדים חדשים לעיתים תכופות, להכשיר אותם לתפקיד ולחכות עד שהם יסתגלו וייכנסו למסלול עבודה סדיר, הרי שמדובר בהשקעה כספית ובזבוז זמן משמעותי עבור בית העסק. זמן שהוא יכול היה לנצל לצורך התפתחות נוספת.

חברת הייבוב  פיתחה כלים שונים שיכולים לעזור לחברות ובתי עסק לשמר עובדים בצורה נכונה, תוך הקפדה על שמירת איכות בית העסק.

 

איך משמרים עובדים בצורה נכונה

על מנת לשמר עובדים במקום עבודה בצורה נכונה, יש לדאוג לרווחתם. לגרום להם לייצר אצלם הזדהות ונאמנות למקום העבודה ולרצות להמשיך להיות חלק מהמערכת. לשם כך יש לפעול ב-3 מישורים.

מישור אחד מתייחס להיבט הכלכלי. שכר, פנסיה, השתלמות ודברים אחרים שמשרתים את העובד בטווח הקצר והארוך. חשוב לציין בהקשר זה, יהיה נכון לא רק לספק לו תנאים טובים אלא לדאוג שהם ישתפרו כל הזמן ולא יישארו אותו דבר, כל הזמן.

מישור שני מתייחס להיבט של אופק תעסוקתי. כאן הכוונה היא גם לספק לו ביטחון שמדובר במשרה לטווח ארוך מאוד, אפשרות קידום למשרות עם תנאים טובים יותר, הכשרות ולימודים שיכולים לעזור לו ללמוד היבטים חדשים ולהרחיב את הידע שלו בתחום.

מישור שלישי מתייחס להיבטים רגשיים. החל מסביבת עבודה נעימה, מתגמלת ומעצימה וכלה בצ'ופרים כמו ימי גיבוש, טיולים, חופשות מפנקות ועוד. דברים שיגרמו לעובד להרגיש שהוא חלק מדבר גדול ורוצים אותו בעסק, מעוניינים שהוא יישאר ולכן מוכנים ללכת לקראתו בהיבטים מסוימים ולספק לו דברים שמקומות אחרים לא יתנו לו.

שלושה מישורים אלו יכולים לעזור בשימור עובדים לאורך זמן, יצירת מוניטין חיובי בשוק העבודה ופיתוח העסק.

שימור עובדים בעסק

אולי יעניין אותך גם