חיפוש

כמה עולה לבצע שיקום למבנה מסוכן?

מבנה מסוכן הינו מבנה שהוצא נגדו צו באמצעות מחלקת ההנדסה של העירייה ע"י מהנדס בניין מוסמך שמינתה העירייה. מאותו הרגע יש לשקם את המבנה בהתמקדות בליקויים המופיעים בצו. כמה עולה לבצע שיקום כזה – על כך במאמר הבא.

 

כיצד משקמים מבנה מסוכן?

באמצעות שיקום מבנים החברה למבנים מסוכנים ניתן לבצע שיפוץ ושיקום מיידי למבנים שהוצא עליהם צו מטעם העירייה. כלומר, מהנדס בניין העירייה מזהה ליקויים וחריגויות בנייה המסכנות את הדיירים וממליץ על תיקונם. במידה ואינם מטופלים, הדיירים יגררו להליכים משפטיים ויאלצו לשלם קנסות.

כאן נכנסת לתמונה החברה למבנים מסוכנים שתפקידה לרכז את הליקויים ולשפץ בהתאם לצו את הנזקים. החברה מבצעת את השיפוץ מהיסוד בחומרי בנייה העומדים בתקן ע"י קבלן בענף 100, דהיינו בנייה הנדסית שתפקידה לעבות את עמודי המבנה או לשקם אותם.

כיצד משקמים מבנה מסוכן

כמה עולה לבצע שיקום למבנה מסוכן?

על מנת לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית יש לפנות לחברת שיקום מבנים מקצועית שתעניק פתרון לכל הליקויים שנמצאו במבנה. מדובר על הצעת מחיר הכוללת את עלות החומרים, עלות העבודה בהתאם לליקויים ועלויות ביטוח. עלויות ביצוע לשיקום מבנים מסוכנים נעים בין   18,000 ₪ ל- –45,000₪ בהתאם לגודלו של הבניין ולהיקף העבודות הנדרשות לשיקומו.

 

אילו ליקויים מבצעת חברה לשיקום מבנים?

הליקויים שעלולים להתגלות ולעבור שיקום הם בדרך כלל חריגויות בנייה לא חוקיות, שיטות בנייה ישנות שאינן עומדות בתקנים, סדקים חמורים ביסודות ובשלד המבנה, מבנים שנהרסו כתוצאה מרעידת אדמה או שריפה, מבנים שספגו רטיבות חמורה, מבנים שספגו ליקויים כתוצאה מתנאי מזג אוויר סוערים, קירות תומכים רופפים, חיפויים חיצוניים המסכנים את הבריות וכד'.

אילו ליקויים מבצעת חברה לשיקום מבנים

מה כולל מחיר שיקום מבנים מסוכנים?

על מנת לקבל הצעת מחיר לשיקום המבנה יש ראשית להזמין את מהנדס המבנים המסוכנים שיאבחן את הליקויים. לאחר האבחון המהנדס יקבע מה צריך לשקם ולחזק כדי שהמבנה יעמוד בתקנים הדרושים. השיקום יכול לכלול מספר אלמנטים או שיפוץ אינדיבידואלי כמו טיפול בקורוזיה, תיקוני סדקים וטיח, חיזוק יסודות ועמודים, חידוש ברזלים ועוד.

ככל שחברת שיקום המבנים המסוכנים תהיה מקצועית ומנוסה יותר, כך הליקויים יתוקנו על הצד הטוב ביותר והדיירים יקבלו אישור שהם תוקנו ויוכלו להמשיך בחייהם.

 

מחיר הכולל ביטוח במהלך השיקום

ישנן חברות שיקום מבנים מסוכנים הכוללות במחיר השיפוץ ביטוח המכסה נזקים במהלך התיקונים. הביטוח אף מכסה נזקי רכוש, רשלנות, פגיעה בפועלי הבניין, פגיעה בעוברי אורח במהלך השיקום ובאובדן הכנסה במקרה של הפסקת העבודות. כלומר, מדובר על פוליסה הנקראת ביטוח מבנה מסוכן והיא מומלצת כדי להימנע מהוצאות נוספות ולא מתוכננות.

לסיכום, כאשר המבנה מוגדר כמסוכן הוא עלול לקרוס או להביא לתאונות לא צפויות שמחייבות כיסוי ביטוחי. לפיכך, פוליסה המכסה נזקים בזמן השיקום תהיה משמעותית מבחינת המחיר גם אם תייקר את מחיר השיקום. במילים אחרות, שיקום מבנים מסוכנים כרוך בעלויות של חומרים, פועלים, עבודה וכיסוי ביטוחי.

כמה עולה לבצע שיקום למבנה מסוכן

אולי יעניין אותך גם