חיפוש

איך משקמים נזקי בית ממים?

אירוע של נזקי מים בתוך הבית הוא אירוע מציק בעל השלכות לא נעימות. איתור מהיר וטיפול מידי ומקצועי מהווים מרכיב הכרחי כשזה מגיע לנזקי מים, אך ההיבט השיקומי לא פחות חשוב. שיקום הצנרת והבית עלול להיות קשה, שכן נזילה של מים בכמויות גדולות יכולה לגרום לנזקים לא קלים. יחד עם זאת, ישנם אנשי מקצוע רציניים וקיימים פתרונות חדשניים לשיקום הבית לאחר נזקי מים.

 

מה הם נזקי מים בבית?

ובכן, קשה מאוד למסגר את המונח "נזקי מים" להגדרה אחת ופשוטה. זה נובע מכך שישנם נזקי מים רבים ומגוונים, פיצוצי צנרת, דליפה וזליגה של מים, מתחת למרצפות, בתקרה, בקירות, כל אלו ועוד רבים אחרים יכולים להוות נזקי מים באזורים שונים של הבית.

כשעולה חשד שישנו נזק של מים בביתכם, הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות בהיבט של שיקום הבית הוא לפנות במהרה לאיש מקצוע, כן הזמן הוא קריטי. כמו כן, כדאי לפנות לבעל מקצוע שמוכשר גם לאיתור נזקי מים וגם לתיקונם, לדוגמה לבעלי מקצוע כאלו היכנסו לכאן.

 

כל האינסטלטורים יודעים לאתר, לתקן ולשקם נזקי בית?

התשובה הקצרה היא ממש לא. ישנה סברה מוטעית שאינסטלטור נתון בכל המקרים יהווה את החבילה השלמה בהקשר של טיפול בנזקי מים בבית אך זה לא המקרה. ישנם אינסטלטורים שהכשרתם המקצועית מסכמת בתיקון נזקי המים בלבד, ישנם כאלו שהכשרתם התמקדה אך ורק באיתור נזקי הבית. יחד עם זאת, אכן קיימים בשוק אינסטלטורים שהוכשרו לאיתור, תיקון ושיקום של נזקי מים.

 

איך משקמים נזקים של מים בבית?

כאמור, נזקי מים הם מגוונים ושונים מאוד אילו מאילו, כך גם הליך השיקום ישתנה בין נזק מים אחד לנזק מים אחר. גורם רלוונטי נוסף שישפיע על תהליך שיקום נזקי המים יהיה המהירות בה הנזק טופל, ככל שעבר זמן רב ומים רבים דלפו אל תוך הבית, כך תהליך השיקום יהיה ארוך יותר ולעיתים מורכב יותר. כמו כן, במידה והמים לא דלפו לתוך הבית ומקור הדליפה הוא מתחת לבית, גם אז תהליך השיקום יהיה שונה בתכלית.

במידה והמים אכן דלפו לתוך הבית, לאחר תיקון הנזק השיקום יתמקד מתחילה בשאיבת המים מתוך הבית במהירות האפשרית. כמו כן, ישנו דגש מיוחד להרחקה של דברים יקרי ערך, לרבות רהיטים, כדי למנוע חדירה של מים פנימה. כמו כן, במידה ונזקי המים הם כאלו שמעורבים בהם גם מים מזוהמים יינתן דגש מיוחד לעניין הסניטרי ולטיפול בו.

 

איך בוחרים למשימה הקשה את האדם הנכון?

ובכן, הדגש העיקרי בבחירת בעל מקצוע לשיקום נזקי מים צריך להיות בהכשרה הספציפית שלו. במידה ואינסטלטור יודע לתקן רק בעיית צנרת ספציפית, אין הדבר אומר שהוא ידע לשקם את נזקי המים בבית באופן הרצוי. חשוב לשאול ולבדוק באילו תעודות מחזיק בעל המקצוע ולבחור בהתאם.

שיקום נזקי מים לבית

אולי יעניין אותך גם