חיפוש

2021 עידן האינטרנט – איזה תשתית אינטרנט הכי יציבה כיום בישראל?

כאשר בוחנים את תשתיות האינטרנט השונות, מגלים שישנן תשתיות אמינות ויציבות לאורך שנים, וגם תשתיות חדשניות כמו הסיבים האופטיים, ולכן הבחירה אינה קלה.

הכתבה הבאה תנסה לעשות קצת סדר בין התשתיות המובילות בשנת 2021 בישראל.

 

התשתיות המובילות לשנת 2021

על פי סקר ובדיקה ברחבי הרשת, ניתן להבין כי התשתיות המובילות כיום בשוק הן בזק והוט, למרות שלכל אחת מהן יש יתרונות וחסרונות. כשמדובר בבזק זוהי התשתית הוותיקה ביותר שאינה משפיעה על מספר הגולשים בבניין המגורים שלכם מבחינת הגלישה. כלומר, לא משנה כמה גולשים בשעת העומס, האינטרנט יעבוד בצורה מהירה. עם זאת, המהירות שלהם מוגבלת כשרחוקים מהמרכזייה או כשגרים באזורים בהם יש מהירות שהיא פחות מ-100 מגה. בנוסף, בבזק ניתן להשתמש בראוטר חיצוני המחובר לרשת הקווית שלה, אך לא חייבים לרכוש את המודם שלהם. בהשוואת מחירים לבזק יש יתרון במחיר. המחיר נמוך משל המתחרים בחבילות הכוללות תשתית וספק.

לעומת זאת, התשתית של הוט יכולה להגיע ל-500 מגה ולכן הגלישה מהירה יותר, אך המחיר משתנה כל 3 חודשים ולבסוף משלמים ביוקר כשמדובר בחבילה של תשתית וספק. על אף המהירות המפתה, להוט יש שני חסרונות: המהירות יורדת בשעות העומס של משתמשים אחרים בבניין וברחוב שלכם. ובנוסף, להוט יש ראוטר ומודם מיושנים שלעיתים צריך להוסיף להם מפצל רשת או לרכוש ציוד חדש מחו"ל.

לפיכך, ההחלטה בין בזק להוט היא החלטה של העדפה – מהר יותר או זול יותר. במידה ועושים תשתית של הוט וקונים ספק אחר במהירות של בין 100-200 מגה, ניתן להוזיל את המחירים.

 

תשתית עם סיבים אופטיים

החברות היחידות היום בישראל המציעות תשתית עם סיבים אופטיים ללקוחות הן סלקום ופרטנר. מבחינת מהירות הן מובילות כיוון שניתן לגלוש על מהירות של 1 ג'יגה. אך בקרוב יס ובזק יצטרפו לחגיגה ואז תתחיל התחרות האמיתית. הסיבים האופטיים הם בחלט יתרון משמעותי כיוון שהם מעניקים אפשרות גם לעלות קבצים כבדים לרשת באופן מהיר. מבחינת מחירים סלקום מציעה תשתית של 1,000 מגה שהיא יקרה יותר מתשתית וספק ביחד של פרטנר. כמו כן, לשתי החברות ישנם נתבים איכותיים. ההבדל הוא שהתשתית של סלקום מותקנת היא אינה מתחברת לתשתית החשמל של הבניין ואילו התשתית של פרטנר כן ולכן יש להתקין מתג נוסף.

 

איזו תשתית אינטרנט הכי יציבה בארץ?

על פי המומחים בתחום אין ספק שבזק היא המובילה והיציבה ביותר. אם יוצאים מהנחה שתשתית עם סיבים אופטיים היא המוצלחת ביותר בהשוואה לתשתיות הסטנדרטיות, אין ספק שפרטנר וסלקום מובילות ב-2021  עד שהשחקניות החדשות יצטרפו גם הן לשיטה זו. לסיכום, אם אתם מחפשים אינטרנט מהיר ויציב, ללא ניתוקים והשהיות ומוכנים לשלם יותר הבחירה הנכונה היא סלקום או פרטנר. אם מדובר על אינטרנט רגיל, בזק היא התשתית היציבה ביותר. לפרטים נוספים והשוואה של חברות התשתית בארץ, אפשר לבדוק בעמוד הבא https://www.smartcut.co.il/compare-internet.

 

גלישה מהירה

אולי יעניין אותך גם

קידום נכון
מורה פרטי לקידום אתרים

בעלי עסקים? עצמאיים? פרילנסרים בתחום בשיווק? או שאתם סתם מחפשים להתמקצע וללמוד עוד קצת מעולם השיווק והקידום באונליין? אתם בוודאי נזקקים לשירותיו של מורה פרטי

קראו עוד »