חיפוש

תואר ראשון ושני המותאמים לחרדים: איך זה עובד?

כיתות נפרדות, מוסדות אקדמיים טובים ומגוון רחב של מסלולי לימוד, מאפשרים גם לחרדים להשלים כיום תואר ראשון ושני בלי לוותר על הזהות שלהם.

בנוסף, אפשר מלכתחילה לערב בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ודואגים לתנאים הולמים

תואר ראשון ושני מאפשרים לגברים ונשים מהקהילה החרדית לפתח קריירה ולהגדיל את ההכנסה. בגלל ביקוש גבוה בשוק העבודה, יש כיום המון גברים ונשים שמגיעים מהקהילה החרדית ולא מתפשרים על הזהות האישית שלהם תוך כדי שהם לומדים מקצוע. עם זאת, המאפיינים של תואר ראשון ושני המותאמים לחרדים מעט שונים בהשוואה לאלו שמאפיינים את האוכלוסייה החילונית או אפילו המסורתית.

 

איך בוחרים מה ללמוד?

התייעצות עם חוי ארנפלד – לימודים לחרדיות מגלה למשל איך עובד התהליך של תואר ראשון ושני. התייעצות כזו חשובה בשלבים מוקדמים של בחירת מסלול הלימודים, כי היא מאפשרת לשמוע על הבדלים בין המסלולים ועל המאפיינים שלהם. כמו כן, יצירת קשר עם בעלי מקצוע עוזרת לקבל המלצות מגברים או נשים חרדים שכבר סיימו את הלימודים והיו מרוצים מהתוצאות. במקרים כאלה, ניתן לשאוב השראה מהיתרונות והחסרונות של כל מסלול כפי שהם נתפסים ישירות על ידי הבוגרים.

 

החשיבות של כיתות נפרדות

תואר ראשון ושני המותאמים לחרדים מבוססים בראש ובראשונה על תנאים פיזיים רלוונטיים. בשביל שגברים או נשים יוכלו ללמוד תואר אקדמי, הם צריכים להגיע אל מוסד שערוך אליהם ויש בו כיתות נפרדות. כמו כן, הכיתות הנפרדות צריכות להיות מספיק גדולות ומרווחות על מנת להציע לגברים ונשים חרדים את כל התנאים הכי טובים לעיון, קריאה, לימודים, הרצאות וכן הלאה.

 

איפה לומדים תואר ראשון ושני המותאמים לחרדים?

החדשות הטובות הן שכמעט מדי שנה יש עוד מוסדות אקדמיים שמצטרפים לרשימה ודואגים להתאים את עצמם לצרכים של גברים ונשים שרוצים ללמוד תואר ראשון ושני. במילים אחרות, יש כיום מגוון רחב של מוסדות אקדמיים טובים וזמינים. אם מוסיפים למשוואה מסלולי לימוד שמאפשרים לחרדים להשלים תואר ראשון או שני בלי לוותר על הזהות שלהם, על הלימודים בישיבה או על זמן איכות עם המשפחה – מקבלים מתכון להצלחה.

 

את התנאים בודקים מראש

תואר ראשון ושני שמותאמים לחרדים צריכים להיות בנויים כך שגברים או נשים ישלימו אותם בלי להתפשר על הזהות שלהם. זה בא לידי ביטוי בהנגשת מסלול לימוד בכיתות נפרדות, במוסדות אקדמיים מגוונים שמפוזרים בכל רחבי הארץ וגם בליווי והכוונה של הסטודנטים או הסטודנטיות בהמשך הלימודים ואחריהם.

בפועל, את כל התנאים האלה כדאי לבדוק מראש. אם מבצעים בדיקה מקצועית ומקיפה עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ותחת מעטפת רחבה ויסודית, אפשר להתחיל ללמוד בראש שקט. אצל גברים ונשים חרדים, השיקול הזה משמעותי ואף עשוי להטות את הכף בהמשך הקריירה.

 

אולי יעניין אותך גם

ללמוד אמנות
למי מתאים ללמוד אמנות?

בעולם הטכנולוגי בו אנו חיים, ובעיקר במדינת ישראל – שהיא מעצמת הייטק בינלאומית – קריירה בתחום היא המסלול הפופולארי. אבל מה אם הלב שלכם רוצה

קראו עוד »