חיפוש

שימושים של צמח הליקוריץ

צמח הליקוריץ או בשמו העברי שוש קירח הוא צמח מיוחד בעל סגולות ושימושים רבים.

הליקוריץ הוא צמח עמיד בעל שורש עבה שצבעו החיצוני אדמדם והפנימי צהוב.

הליקוריץ מכיל גליקוזידים ולכן הוא יעל לטיפולים במחלות ובעיות בריאותיות שונות כגון: ברונכיטיס, אסטמה, מחלות לב, סוכרת, אולקוס וגסטריטיס.

מלבד סגולותיו הרפואיות, לצמח הליקוריץ יתרונות נוספים רבים.

כיום משתמשים בליקוריץ עבור צרכים רבים כגון: הכנת סוכריות במבליק, שימוש כתבלין למשקאות, שימוש עבור תעשיית הטבק ועוד.

 

תה משורש ליקוריץ

כיום משתמשים בשורש הליקוריץ עבור הכנת תה ליקוריץ. את התה מכינים בעזרת חליטת השורש במים רותחים או הכנה מתה ליקוריץ מוכן בשקיקים. ניתן להמתיק את התה וכך להפוך את טעמו למתקתק וטעים יותר. כיום משתמשים בתה הליקוריץ על מנת להרגיע את מערכת העיכול, לסייע בגמילה מעישון ולטפל בדלקות חניכיים. יש להקפיד לשתות את חליטת תה הליקוריץ רק אם המצב הבריאותי שלכם תקין לחלוטין מכיוון ששתייה מרובה של חליטה זו עלולה לגרום לעלייה בלחץ הדם ולסכנת חיים.

 

ממתק במבליק

כיום משתמשים בצמח הליקוריץ עבור יצירת ממתקים מתוקים וטעימים בטעם ייחודי שמגיע מהגליצריזין שהליקוריץ מכיל. הצורה הנפוצה ביותר של ממתק זה היא הלקריץ השחור שמורכב בדרך כלל מצינורות דקים וטעימים. צבעו של הממתק מתוחזק בעזרת פחם, קרמל וצבעי מאכל. בארצות מסוימות מייצרים ממתקי ליקוריץ מלוחים שמכילים תמצית ליקוריץ. ממתק הלקריץ מכיל חומצה גליצרזינית שעלולה להיות מסוכנת ולהשפיע על בריאות הגוף. לפיכך, יש להיזהר כאשר אוכלים את ממתק זה ולוודא שהוא לא יפגע בבריאותכם.

 

שימושים רפואיים

משתמשים בצמח הליקוריץ כתוסף תזנה וצמח מרפא. סגולותיו המיוחדות של הצמח יעילות לטיפול במחלות ובעיות בריאותיות רבות. כיום מוכרים את תוספי תזונה אלו בשלוש צורות שונות:

  1. אבקת שורש ליקוריץ: ניתן למצוא כיום חנויות וחברות רבות שמוכרות תוסף תזונה מסווג שורש ליקוריץ באבקה. לאבקה זו יתרונות בריאותיים רבים והיא מסייעת בטיפול במחלות ובעיות בריאותיות רבות. הבעיה המרכזית באבקה זו היא תהליך הייצור שלה. צמח הליקוריץ עלול להיות מסוכן אם לא משתמשים בו באופן נכון ולכן יש לוודא שמרכיבי האבקה בטוחים ובריאותיים.
  2. סירופ שורש ליקוריץ: כאשר קונים סירופ שמיוצר מתמצית של שורש הליקוריץ יש לברר אילו חומרים הסיפור מכיל. היו מקרים בעבר של אנשים שלקחו סירופ מתמצית שורש ליקוריץ שלא עבר בדיקת מעבדה מקפידה וסבלו מתופעות לוואי חמורות ומסוכנות.
  3. גלולות שורש ליקוריץ: גלולות שורש ליקוריץ הם הסוג היעיל והמומלץ ביותר של תוסף תזונה מצמח ליקוריץ. כאשר רוכשים כמוסות אלו יש לוודא שהכמוסה נבדקה בבדיקת מעבדה מיוחדת ושהיא מכילה ריכוז גדול של גלברידין. אנו ממליצים על הליקוריץ של https://the123licorich.co.il.

 

לצמח הליקוריץ שימושים רבים. טרם שימוש במוצר מליקוריץ יש לוודא שהוא לא יזיק ויפגע בבריאותכם.

 

אולי יעניין אותך גם