חיפוש

איך לטפל רשלנות רפואית לאחר אשפוז – כיצד להוכיח אותה

רשלנות רפואית לאחר אשפוז עשויה לקרות לכל מטופל שעבר אשפוז בבית חולים. לעיתים מטופלים שחווים רשלנות רפואית מסוג זה אינם מודעים לכך כלל. הדבר עשוי לקרות בעקבות טעויות שונות שבאות לידי ביטוי בהתנהלות הצוות הרפואי. לעיתים יש קושי להוכיח את הטעויות הללו ולעיתים ניתן להוכיח אותם בקלות יחסית. בכל אופן, יש להיעזר בשירותיו של עורך דין שמתמחה בתחום ויבצע עבורכם את איסוף ההוכחות. אם אתם תוהים כיצד ניתן להוכיח כי בוצעה רשלנות רפואית לאחר אשפוז, כדאי שתקראו את השורות הבאות, בהן יפורט כל המידע בנוגע לנושא.

 

רקע על רשלנות רפואית לאחר אשפוז

רגע לפני שנגיע לשלב ההוכחות, יש לציין באילו מקרים עשויה להיגרם רשלנות רפואית לאחר אשפוז למטופל. רשלנות מסוג זה עשויה לבוא בין היתר במקרים הבאים:

 

  1. כאשר לא ניתנות הנחיות מדויקות למטופל לאחר ששוחרר מאשפוז

רגע לפני שהצוות הרפואי משחרר מטופל מאשפוז (בין אם מדובר באשפוז קצר או ממושך), המטופל מקבל הנחיות אודות המשך הטיפול בבית. המטופל צריך לקבל סיכום טיפול ובו מופיע מצבו של המטופל לאורך האשפוז כולו ומצוינות גם הנחיות להמשך הטיפול. במצב שבו לא ניתנות הנחיות מדויקות, הדבר עשוי להוביל לרשלנות רפואית. מכיוון שהמטופל לא יוכל לבצע את הטיפול הראוי שיביא להחלמתו.

 

  1. כאשר לא בוצע מעקב מצד הצוות הרפואי אחר מצבו של המטופל

במקרים שבהם יש צורך במעקב לאחר האשפוז וזה אינו מתבצע כראוי או אינו מתבצע כלל, הדבר עשוי להוביל לרשלנות רפואית ולהתדרדרות במצבו של המטופל.

 

השלב הראשון בהוכחת רשלנות רפואית לאחר אשפוז

השלב הראשון הוא קודם כל ולפני הכול, לפנות לעזרתו של עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית. אם אינכם מכירים עורך דין שכזה, אתם יכולים פשוט להיכנס לכתובת הבאה ולקבל את כל הפרטים בנושא: s-klaw.co.il. בשלב זה, אתם תיפגשו עם עורך הדין שיתשאל אתכם אודות התרחישים שאירעו סביב האשפוז ולאחריו, כדי לשמוע מכם מה אירע ולהבין מתוך כך האם יש עילה לתביעה לרשלנות רפואית לאחר אשפוז.

 

השלב השני בהוכחת רשלנות רפואית לאחר אשפוז

כדי לבחון האם אכן אירעה רשלנות רפואית לאחר אשפוז, עורך הדין יאסוף את כל המידע הנחוץ מהמקום שבו התאשפזתם. לאחר שכל המידע ייאסף, עורך הדין יבדוק לעומק את המידע שמופיע (וגם את המידע שעשוי שלא להופיע) בסיכומים הרפואיים ובעקבות כך, תיבדק האפשרות להוכחת הרשלנות.
אם למשל אירעה רשלנות רפואית לאחר אשפוז בעקבות אי מתן הנחיות למטופל, ניתן להוכיח זאת באמצעות הצגת מכתב השחרור וסיכום הטיפול ולהציג בפני בית המשפט כי המידע הדרוש  אינו מופיע שם כלל. חשוב לדעת כי יש להוכיח בנוסף לכך, שבעקבות רשלנות זו, התדרדר מצבו הרפואי של המטופל.

רשלנות רפואית

אולי יעניין אותך גם