חיפוש

רעיונות יצירתיים למתנות לטו בשבט

טו בשבט, שנקרא גם "חג האילנות", מהווה יום שבו נהוג לנטוע עצים, לאכול פירות משבעת המינים ועוד.

כיום, גם בתי עסק ומקומות עבודה שונים נוהגים לציין את טו בשבט ולעיתים אף מעניקים מתנות נחמדות לעובדים, אשר מזוהות עם חג טו בשבט.

טו בשבט, שמסמל את ראש השנה לאילנות ונחגג בתקופת החורף, מציין בעולם היהודי את הפירות בהם התברכה מדינת ישראל. יש אנשים שנוהגים אפילו לערוך ארוחה חגיגית בטו בשבט, כדי לסמל את ייחודיותו של יום זה. בבתי ספר בישראל, נהוג לצאת החוצה לשדות ולנטוע עצים בטו בשבט וניכר כי רוב החנויות והסופרים מוכרים מארזים מלאים בפירות יבשים.

 

נטיעת עצים

ככלל, נטיעת עצים בטו בשבט הינה מצווה מהתורה ולכן, לכאורה אין דבר המקשר את נטיעת העצים דווקא ליום טו בשבט. יחד עם זאת, במאות האחרונות, עם תקומתה של הציונות, הוחלט לציין את יום טו בשבט כיום של נטיעת עצים. מנהג זה, שהתחיל ממש בראשיתה של הציונות, כלל נטיעה של אתרוגים ורימונים ובהמשך גם נטיעה של תותים, תאנים וזיתים, ע"י אנשי יסוד המעלה.

 

אילו מתנות תוכלו להעניק?

אם תהיתם אילו מתנות לטו בשבט תוכלו להעניק לבני משפחה, לחברים או לעובדים בחברה שלכם, לפניכם כמה רעיונות יצירתיים למתנות מיוחדות:

  • מארז ממותג הכולל פירות יבשים משבעת המינים. לחילופין, אפשר להכין גם סלסלה מלאה בפירות יבשים ולהעשיר אותה גם בפירות אחרים ואפילו ביין חגיגי.
  • מזוודה ממולאת בפירות יבשים ובפינוקים נוספים – אפשר למלא מזוודה, קטנה או גדולה, בפירות יבשים ובנוסף גם ביין, בריבות מיוחדות, בשוקולדים ועוד.
  • מגש בריאות מלא בכל טוב – אופציה נוספת למתנה הינה מגש גדול של פירות צבעוניים. ניתן למלא אותו גם בפירות שבעת המינים וגם בפירות העונה הרגילים. בנוסף, ניתן להוסיף בו גם בקבוק יין מהודר ואפילו לפזר קצת סוכריות או שוקולדים ולעטוף את כל המגש בניילון או בנייר צבעוני.
  • צנצנת זכוכית חגיגית, ממולאת בפירות יבשים, בשוקולדים מובחרים ועוד. חברות יכולות למתג את הצנצנת באמצעות השם שלהן וכך להעניק את המתנה לעובדים. יתרון בולט בצנצנת שניתנת כמתנה, שניתן לעשות בה שימוש לאחר מכן לדברים אחרים, כגון: לאחסון עוגיות ועוד.
  • ערוגות לגינה, שבהם שתילים של פרחים או צמחיים צבעוניים.
  • ספלים ממותגים ממולאים בפירות יבשים. בדומה לצנצנות זכוכית, גם ספל שניתנת כמתנה יכולה לאפשר שימוש לשתייה חמה, לאחר מכן.

 

לסיכום

טו בשבט נחשב גם לחג טבע ולפיכך, נהוג לשתול בו עצים. מקומות עבודה שונים נוהגים לציין חג זה באמצעות הענקת שי מיוחד לעובדים, הכולל פירות שבעת הימים מיובשים, אך כיום, נהוג להעניק מתנות משודרגות אפילו יותר, שכוללות גם מתוקים נוספים, יינות ושאר אלמנטים מובחרים, שיכולים להעשיר את המתנות.

שי

 

אולי יעניין אותך גם

3 מתנות עם סגולות מיוחדות
3 מתנות עם סגולות מיוחדות

בחירה במתנה לאדם אהוב במיוחד הינה עניין שמצריך היכרות עם סוגים שונים של מתנות. אנחנו מכירים בקושי זה ולכן, החלטנו לצאת בסדרת מדריכים מיוחדת שתציג

קראו עוד »
בקבוק
מתנות שוות ליום האהבה

יום האהבה הוא הכי מרגש ורומנטי בשנה. זה הזמן של כל זוג להתאחד מחדש, להתאהב מחדש ולהעניק אחד לשני מתנות מדהימות ומושקעות. זה הזמן להוציא

קראו עוד »