חיפוש

עיצוב לוגו והפסיכולוגיה מאחוריו

כשאומרים את המילה לוגו מיד מדמיינים את התפוח של חברת אפל,  את הצבעים של קוקה קולה, את שקיות הבגדים השחורות של זארה וכיוצא בזה.

לוגו מתחבר לחוש הכי בסיסי של האדם – הראייה.

התמונות האלה הצצות במוחנו כל כך מהר משום שהראייה היא החוש המרכזי מבין כל החושים – אנחנו לא מריחים טוב כמו כלבים או שומעים מעולה כמו עטלפים.

הראייה היא הפעולה הכי מהירה שאנחנו מבצעים בצורה בלתי נשלטת והיא זה משעצבת  את התפיסה שלנו בתחומים רבים מבלי שנשים לב לכך.

הדרך בה אנו קולטים פרסום של חברות בצורה הכי עוצמתית היא על ידי הלוגו שלהם, כי הוא מדבר אל העיניים שלנו בלי להשתמש במילים.

כל עסק, גם קטן ומתחיל, צריך שיהיה לו לוגו ובכתבה הבאה נסביר לכם בדיוק למה.

 

לוגו – מראה על רצינות

חברה שמנסה למכור מוצרים בלי לוגו משדרת ללקוח שהיא מתחילה וניסיונית. כשלקוח מקבל את התחושה הזו הוא לא ירוץ לקנות את המוצרים שלה, במקרה הטוב הוא רק ישקול אם לנסות. מחסור בלוגו יוצר תדמית לא רצינית, לא מקצועית ולא יוקרתית. אם תצרו לוגו אתם תשדרו שאתם מכבדים את עצמכם וזה ישפיע באופן פסיכולוגי על הקונים. לפרטים על עיצוב לוגו מקצועי.

 

לוגו – ריצה אחר ריגושים

הגולשים באינטרנט משקיעים כמה שניות בכל אתר במקרה הטוב. אם משהו תפס את העין של הגולש הוא ישקיע כמה שניות נוספות במבט על האתר, אך אם יתקל בשעמום או אכזבה הוא ימהר לעזוב. כיוון שהגולשים משתמשים בחוש הראייה שלהם בלבד כדי להסיק מסקנות על האתרים אתם חייבים ליצור לוגו שימשוך את העין שלהם – במיוחד בעידן שלנו בו הריצה אחר ריגושים ודברים חדשים היא מוטיב נפשי משמעותי.

 

לא להיות בנאלי

שמע לכם מובן מאליו? בואו נסביר. תדמיינו שהלוגו של זארה היה עם חלצה, או שהלוגו של קוקה קולה היה עם כוס שתייה וכיוצא בזה. הלוגו לא צריך לתאר במדויק מה החברה עושה, הוא לא צריך להיות שקוף. הוא צריך להיות מתובל במעט תחתכום וחדשנות ובכל זאת לספר על החברה – כמו שהתפוח של אפל קשור בעקיפין לחברת מחשבים.

 

לוגו נשאר עם הלקוחות כל הזמן

הכוח האדיר של לוגו הוא הצריבה שלו בזיכרון. מי שראה את הסמל של קוקה קולה לא ישכח אותו. כמו כן, בכל מקום הסמל מופיע ומשריש בתודעה שלנו שזו חברה מובילה. התפקיד הפסיכולוגי אולי החשוב ביותר של לוגו הוא להיטמע בזיכרון ולנווט את הראש של הלקוחות לבצע רכישה של החברה שלכם.

 

סיכום – לוגו הוא כוח פסיכולוגי

כמו כל צעד שיווקי, גם הלוגו לוחץ ללקוחות על המקומות הנכונים כדי להניע אותם לרכישה של המוצרים שלכם. עצבו לוגו עם חברה מקצועית ולא תתחרטו.

 

ציפור

אולי יעניין אותך גם