חיפוש

שיטה פשוטה להשאיר אחרינו עולם טוב יותר

הפלסטיק החד פעמי יצר בעיות רבות בעולמינו. לפלסטיק לוקח מאות שנים להתפרק, וכיוון שבנוי מחומרים רעילים ומסרטנים יצר נזק סביבתי רב. ודאי נתקלתם לא מעט בתמונות של קשי פלסטיק צפים בים, ובתמונות מזעזעות אף יותר של חיות הים שבלעו אותם בטעות ונחנקו. תמונות כאלה אינן שכיחות לצערנו, גם בארץ וגם בחופים במקומות אחרים בעולם שבהם חוף הים מתוייר מאוד, כמו למשל סיני.

 

מזהם החופים מספר אחת

קשי הפלסטיק הם מזהם רציני מאוד בחופים בישראל ובעולם כולו. בשל קלות משקלם, גם אם הם נזרקים לפח (אשר בדרך כלל אינו סגור) גם מתעופפים ברוח ומוצאים את דרכם לים. לעיתים מתפרקים קשי הפלסטיק לחתיכות קטנות יותר ובכך מגבירים את נזק המייקרו והננו פלסטיק, שהוא למעשה חתיכות פלסטיק קטנות אשר קשה להרים ביד ולעיתים קשה אפילו לראות. דגים רבים טועים וחושבים שזה מזונם ולאחר מכן מתים מהרעלה. במבדק שנעשה לאחרונה נמצא שכמעט בכל דג המגיע לצלחתנו יש חתיכות מייקרו וננו פלסטיק, והצרה הזו לא עוצרת רק בדגים, בבטנם של ציפורים רבות נמצאו חתיכות רבות של מייקרו וננו פלסטיק אשר גרמו למותם עקב הרעלה.

יש בידינו את הכוח לשנות זאת ולגרום לחופינו להיות נקיים ונעימים למראה, ולהציל את בעלי החיים אשר סובלים מזה מאוד.

 

מה אפשר לעשות?

הכוח לשנות זו הוא על ידי בחירה מאוד פשוטה, במקום לקנות את הקשים החד פעמיים, תוכלו לקנות קש רב פעמי, קטן ונוח ולנקותו בקלות כל פעם אחרי השימוש.

אך מה אם אתם בעלי מסעדה על החוף? או שאתם אורחים אירוע רב משתתפים? או שסגרתם חושה בסיני עם עוד כמה חברים? אם לקנות קש רב פעמי גדול עליכם בגל מספר האנשים ההולכים להשתמש בקשים יש פתרון נוסף – קשים מתכלים. קשים מתכלים הם למעשה קשים העשויים מנייר המתכלים מהר מאוד בסביבה הטבעית ולא גורמים לה נזק.

אתם ודאי תוהים איך קשים מנייר יצליחו להחזיק את השתיה שלכם? ובכן, הקשים עשויים מכמה שכבות של נייר עבה כך שתוכלו לשתות בהם כל משקה, בין אם הוא קר, חם, מוגז או אלכוהולי, והם ישארו בשלמותם למשך כל הזמן שתשתמשו בהם (אך אם תשתמשו באותו קש ליותר מכמה שעות הוא יהפוך להיות די ספוג). לאחר השימוש דאגו להטמין אותם במקום הנכון (בפח הקומפוסט, אשר בנוי במיוחד לפירוק של זבל אורגני) וכך תוכלו להנות מהמשקה בלי לגרום נזק סביבתי. הקשים המתכלים הינם באורך 20 ס"מ, וקוטרם עבה דיו על מנת שתוכלו לשתות דרכם גם שייקים, יוגורטים או משקאות סמיכים אחרים מבלי שיתקעו לכם חתיכות באמצע הקש.

 

בכל מקום ובכל צבע שתרצו

כיוון שהקשים המתכלים מיועדים בעיקר למי שרוצה להשתמש בהם לאירועים/ בעלי מסעדות (למרות שתוכלו להשתמש בהם גם ביום יום כבודדים אם אתם מעדיפים אותם על הקשים הרב פעמיים), תוכלו למצוא אותם במגוון צבעים ועיצובים אשר יהפכו כל משקה שלכם למשקה עם סטייל ויהיו ברוח החגיגה. כל הצבעים של הקשים הינם צבעים טבעיים אשר לא מסכנים במגע עם אוכל.
בכל ערכה של קשים מתכלים תוכלו למצוא 144 קשים, והמהלך כבר תופס תאוצה גם במסעדות בישראל.

בבחירה בקשים מתכלים לעומת קשים חד פעמיים תתנו יד בהמנעות גדולה מנזק הפלסטיק ובשמירה על כדור הארץ וכל החיים בו למען הדורות הבאים. זוהי בחירה קטנה עם משמעות רבה.

סיני

אולי יעניין אותך גם

עיר
איך בוחרים סיור ברומא?

מתכננים ביקור ברומא ורוצים להספיק כמה שיותר מבלי לבזבז זמן? מתקשים להפריד בין האטרקציות שחייבים לראות לאלה שבתכלס פחות מעניינות אתכם? סיור הוא התשובה. איך

קראו עוד »
כנסייה
5 אטרקציות שוות ברומא

רומא היא אחת הערים עם כמות האטרקציות והאתרים ההיסטוריים הכי גדולה שיש באירופה. לכן, בכתבה הבאה ריכזנו עבורכם 5 אטרקציות שוות במיוחד שאסור לפספס אם

קראו עוד »