חיפוש

סוגי השתלות שיניים בהרדמה המלאה וכיצד להתכונן

אנשים רבים חוששים מהשתלת שיניים בהרדמה מקומית בשל חרדות שעלולות ליצור התנגדות בזמן ההשתלה.

כיום ניתן לבצע השתלות שיניים גם בהרדמה מלאה.

אלו סוגי השתלות עושים בהרדמה מלאה וכיצד להתכונן אליה – על כך במאמר הבא.

 

מה עדיף הרדמה מלאה או מקומית?

ישנן מספר אפשרויות לעבור השתלת שיניים. השתלת שיניים בהרדמה מלאה או בהרדמה מקומית, אזורית וטשטוש. בהרדמה מקומית חשופים לכל המתרחש וערניים במהלך הטיפול. עבור אנשים החוששים מההשתלה יכולים להיות התנגדויות שילוו בחוסר שיתוף פעולה או בתזוזות לא רצוניות על כיסא הטיפולים ולכן עבורם הפתרון של הרדמה מלאה עדיף. ההרדמה המלאה גורמת למטופל לישון ברוגע בדיוק כמו בכל ניתוח אחר, לא להרגיש ולא להיות מודע לקורה סביבו. בצורה כזו רופא השיניים יכול להתמקד בהכנסת השתלים בצורה אופטימלית ולהביא לתוצאות טובות ללא חשש להפרעות מצד המטופל.

 

כיצד מתכוננים להרדמה מלאה?

הרדמה מלאה כרוכה בשאלון אותו ממלא המטופל בכל הנוגע לרגישויות לחומרים. בנוסף, חשוב שהרופא יכיר את ההיסטוריה הרפואית של המטופל והמחלות מהן הוא סובל, אלרגיות לתרופות וכד'. במידה ואין למטופל מחלות כרוניות שעלולות להביא לסיכון, מוזרק לו חומר הרדמה שמספיק לכל משך זמן התהליך. מכיוון שחומרי ההרדמה ישפיעו על המטופל ל-24 שעות חשוב להגיע עם מלווה להשתלה כיוון שהמטופל לא יוכל לנהוג אחרי הטיפול בשל הטשטוש שיחוש. לפני השתלת שיניים אין לאכול שעתיים ובמידה ועושים הרדמה מלאה יש לצום 10-12 שעות לפני כמו בכל ניתוח אחר עם הרדמה מלאה. מומלץ גם לקחת אנטיביוטיקה בתיאום עם רופא השיניים לפני ההשתלה ולהמשיך לקחת אותה עוד שבוע לאחר ההשתלה כדי למנוע דלקות וזיהומים.

 

איזה סוג הרדמה מתאים להשתלה?

אנשים שעוברים השתלה אחת או שתיים של שתלים פשוטים ואינם חרדים או חוששים, יוכלו להסתפק בהרדמה מקומית. במקרים יותר מורכבים שאורכים זמן רב מומלץ לבצע הרדמה מלאה גם אם אין חרדות מההשתלה. ההרדמה המלאה מחייבת נוכחות של רופא מרדים מכיוון שמוחדרים חומרים שונים לדם. צריך לוודא שלרופא השיניים יש ציוד מקצועי להרדמה מלאה עם אישור של משרד הבריאות. סוג אחר של הרדמה נעשה באמצעות טשטוש שגורם למטופל להיות מנומנם אך לא מורדם לגמרי. בטשטוש מחדירים חומרי הרדמה כמו וואליום או מורפיום. גם גז צחוק הוא סוג של שיטת הרדמה בו מחדירים חמצן דו חנקני לדרכי הנשימה וגורמים לתחושה נעימה ורגועה בהכרה מלאה. ניתן גם לבצע הרדמה אזורית על ידי הזרקת חומרים מאלחשים ונרקוטיים למערכת העצבים. ביחד עם זאת הרדמה מכל סוג, למעט הרדמה מקומית, יכולה לגרום לכאבי ראש, תחושת בחילה ותופעות אחרות מחומרי ההרדמה שחולפת לאחר מספר שעות מסיום ההשתלה. בשל עובדות אלו מומלץ לבחור ברופא שיניים מקצועי ומומחה בתחום כמו דוקטור שיניים ולקבל את הטיפול הטוב ביותר.

 

חיוך של אישה

אולי יעניין אותך גם