חיפוש

 ניקוי ספות מעור כל השלבים + כמה דברים שכדאי לדעת

רבים חושבים שקשה במיוחד לנקות ספות עור – מהרגע שהן מתלכלכות הניקוי שלהן קשה במיוחד ואף דורש אנשי מקצוע. תופתעו לגלות שאת מרבית הכתמים ניתן לנקות במהירות ובכלל למנוע ולא להגיע למצב שבו ישנו צורך באנשי מקצוע.

מי מאיתנו לא אוכל על הספה? אף אחד לא אוהב להודות בזה, רוב ההורים לא מרשים את זה – בפועל זה קורה. כאשר אחד הילדים שופך משהו על הספה, הדבר יכול להתפתח לכתם אם הוא לא מטופל כהלכה ולכן חשוב מאוד לזכור את הטיפים הבאים.

במאמר יופיעו מספר טיפים לשמירה על ספת עור נקייה מכתמים ואת הדרך לטפל בכתמים שכן קיימים על ספות עור.

 

שאיבת אבק

בשלב הראשון, מומלץ מאוד לנקות את הספה באמצעות שואב אבק עם ראש רך במיוחד. השאיבה הראשונית הזו יכולה למנוע הצטברות של פירורים שלבסוף יהוו כתם משמעותי ובאופן כללי דרך פשוטה לוודא שהספה באמת נקייה.

 

מטלית

גם כאשר מוצאים כתם יחסית קטן על הספה, על מנת למזער את הסיכוי לכתם, מומלץ מאוד לנקות אותו באמצעות מטלית לחה (שיש בה גם מים וגם סבון), לעבור על הכתם אך – לא להשאיר את הספה רטובה, להעביר מטלת יבשה במהירות על האזור.

במידה ולא מעבירים בהקדם את המטלית היבשה עלולים לפגוע מאוד בעור. העור לא אמור להיות מורטב וזה יכול לפגום משמעותית באיכות שלו. אם זאת, מומלץ להשתמש במתודה הזו רק אם מדובר בספת עור איכותית, כמו שניתן למצוא באוליווד רהיטים, על מנת שהניקיון לא יוריד חלק מן הצבע שיש על הספה.

במידה ומדובר בספה זולה יותר, עדיף להשתמש במטלית לחה עם מים בלבד ולנסות להוריד את הכתם בעזרתה. גם כאשר משתמשים במטלית הזו, יש לוודא שמלכתחילה היא סחוטה כך שלא תרטיב חלקים גדולים מן הספה ומיד להעביר מטלית יבשה.

 

חומר מונע

יש אפשרות לקנות תכשירים ייעודיים לעור שמקטינים את הסיכויים מלכתחילה לכתמים עליו. מדובר בהשקעה משתלמת לטווח הארוך שמעניקה ביטחון מסוים שהעור יספוג פחות כתמים וגם אלו שכן חודרים יהיו כנראה חמורים פחות.

 

מרכך עור

כחלק מן התחזוקה השוטפת של ספות עור, יש לשים מידי כמה חודשים מרכך עור. תפקידו של חומר זה הוא להעניק לעור מראה מבריק שיוכל לעזור לחדש אותו ולא לאפשר לו לדהות. אם זאת, כאשר שמים את מרכך העור יש לדאוג קודם לכן לשאוב את הספה ולא לנקות אותה מספר ימים לאחר מכן על מנת שהמרכך יוכל לעבוד.

 

ניקוי של ספה שהובהרה

ראשית, הטיפ הכללי לגבי ספות מעור, שימנע את הבהרה שלהן מלכתחילה הוא למזער את החשיפה שלהן לשמש. ככל שניתן – הרחיקו את ספות העור שלכם מן השמש שכן קרני השמש הן מזרזות הבהרה רציניות, דבר שפוגם משמעותית בעור שעל הספה ויוצר מראה לא אסתטי של גוונים שונים.

אם זאת, כאשר ספת העור הובהרה ניתן לטפל בכך באמצעות מטלית לחה שטבולה בחלב, על אף שזה נשמע מעט מוזר זה עובד. מומלץ שלא לנקות את הספה באמצעות חומרים כמו סודה לשתייה או חומרים חזקים יותר שכן זה עלול להוביל לפירוק מסוים של העור.

 

ניקוי כתמים שנוצרו על ידי דיו

כאשר נוצרים על הספה כתמים מעטים, מדובר בכתמים שנחשבים יחסית קשים להורדה, לכן, החומרים הם יחסית 'קשים' ועלולים לייצר נזק לעור לכן כדאי לנסותם קודם. בעדינות השתמשו במקלון אוזניים עם מעט אלכוהול וראו איך העור מגיב.

 

רהיטים

אולי יעניין אותך גם