חיפוש

מתי תמלול משפטי יכול להיות תקף בבית משפט?

בתקופה האחרונה, לא מעט אנשים פרטיים ובעלי עסקים, מוצאים עצמם מבררים פרטים אודות תמלול משפטי.

הדבר מתרחש כנראה לאחר מקרה שאירע לא מזמן בדיון שהתקיים במסגרת בית משפט לענייני עבודה, במהלכו, נמסר תמלול שאינו נחשב ל"תמלול משפטי".

מיותר לציין שבמצב כזה, התמלול אינו התקבל על ידי בית המשפט והדבר גרר כעס ותסכול רב מצד התובע, שמסר את התמלול מבלי לבדוק מראש האם הוא עונה לדרישות בית המשפט.

כדי שאתם לא תמצאו את עצמכם בסיטואציה שכזו, אנו מציעים לכם לקרוא את השורות הבאות, בהן תלמדו אודות תמלול משפטי ומתי הוא יכול להיות תקף בבית המשפט.

 

  1. כאשר ההקלטה מבוצעת במסגרת החוק

לפי החוק, ישנם מקרים מאוד מסוימים שבמהלכם ניתן לבצע הקלטה של שיחה. בנוסף לכך, יש מפרט ארוך שמציין מתי מדובר במצב של האזנת סתר (שאסור על פי החוק).
אם אתם מתכננים לתמלל שיחה כדי שזו תתקבל כראיה קבילה בבית המשפט, אתם צריכים לבדוק מראש את החוק.
אנו נקצר לכם את ההליכים ונשתף אתכם מה החוק אומר:
לפי דרישת החוק, ההקלטה צריכה להתבצע אך ורק במצב שבו המעורבים יודעים שהם מוקלטים. הקלטה שמתבצעת ללא ידיעת המעורבים, עשויה להתקבל בבית המשפט אך ורק במקרים שבהם מדובר בהקלטה שצפויה למנוע התרחשות של פשע.

 

  1. תקינות מכשיר שנעשה בו שימוש למטרת ההקלטה

אתם רוצים להיות בטוחים שאתם מגישים לבית המשפט תמלול משפטי קביל. לכן, אתם צריכים לוודא שמכשיר ההקלטה שבו השתמשתם הינו תקין וכשהוא הקליט, הוא היה תקין גם כן וביצע את פעולת ההקלטה ללא שיבושים, הפסקות או השבתות למיניהן. שימו לב, תמלול של שיחה שהוקלטה תחילה תוך שימוש במכשיר שקיים לגביו ספק בכל הנוגע לאמינות שלו, עשויה לגרום לכך שהראייה לא תיחשב כקבילה בבית המשפט. אם אינכם בטוחים שהמשכיר שלכם תקין, ניתן לפנות אל האתר של דר לוגי ולהסתייע בגורמים המוסמכים שיבדקו עבורכם האם מדובר בהקלטה תקינה על פי החוק.

 

  1. הקלטה נאמנה למקור

סביר להניח ששמעתם את המושג "נאמן למקור" במצבים שנוגעים למסמכים משפטיים. אולי תופתעו לשמוע שהדבר נכון גם בכל הנוגע להקלטות משפטיות. כדי שתוכלו להיות בטוחים שהתמלול המשפטי יתקבל בבית המשפט, עליכם לבדוק שלא בוצעו אחד או יותר מ-2 המצבים הבאים:

  • מניפולציה (כלומר, שההקלטה לא עברה עריכה)
  • נאמנה למקור

שימו לב, ההקלטה צריכה להיות מקורית ואותנטית כדי שבית המשפט יוכל לקבל אותה כאמינה.

 

  1. התאמה בין התמלול להקלטה

חשוב גם כן לשים לב שהתמלול תואם במדויק להקלטה. במידה ויש הבדלים בין תוכן ההקלטה לבין התמלול עצמו, בית המשפט לא יקבל את ההקלטה.

עד כאן כל העובדות שחשוב שתדעו כדי שתוכלו להגיש תמלול משפטי שיתקבל ויהיה תקף בבית המשפט.

 

פטיש

אולי יעניין אותך גם