חיפוש

מתי מומלץ לבצע בדיקות רטיבות בבית?

ישנם כמה מצבים שיכולים לדליק נורה אדומה, מצבים אלה יכולים להעיד על רטיבות בבית ובקירות. הנה לכם רשימה של מצבים שונים שלאחריהם מומלץ מאוד לבצע בדיקת רטיבות בבית:

עובש על הקיר או על התקרה

יש ירקת או עובש על הקיר או בין פינה לפינה. ישנו גם ריח עובש שהוא לא נעים לאף, הלבנים או האריחים של הבית זזים, מתרחקים או מתנתקים אחד מהשני. חשוב לקחת את המצב הזה בכובד ראש, כי ככל שמתעלמים ממנו ככה הנזק הפנימי הולך וגדל ואף יכול להתפשט.

רטיבות בקירות – הקיר מרגיש לח או רטוב.
נזילות– ניראה ממש שיש נזילות או טיפטופים מהקיר או ממקומות מסוימים.

בדיקת רטיבות מקצועית

בכל המקרים הללו כדאי לבצע בדיקות רטיבות בבית, את בדיקות הרטיבות כדאי לעשות באמצעות איש מקצוע איתור נזילות משה שליו, שיש בידיו ציוד איכותי, מקצועי ומתקדם שנועד לאיתור נזילות שעלולות להיווצר עקב הרטיבות בבית.

דרכים לגלות ולאתר רטיבות בבית ובקירות

סריקת צנרת

הסיבה השכיחה והנפוצה ביותר לנזילות או דליפות בבית ולרטיבות בקירות היא פיצוץ בצנרת המים. סריקה של הצנרת מאפשרת גילוי נזילות אפשריות ובירור נתיבי מים, היא מאפשרת לדייק באופן מרבי את מקור הנזילה. בדיקת סריקת צנרת תקפה לכל סוגי הצנרת – נחושת, ברזל, פלסטיק וכדו'.

הטכנולוגיה בימינו

בימינו, ישנן מערכות ומכשירים חכמים שמאפשרים לבדוק את הרטיבות או הנזילות ללא גרימת נזק לקירות, ובנוסף, אלה הם מכשירים שידידותיים לסביבה.

מכשור לבדיקת רטיבות -מצלמה טרמית

מצלמת אינפרא אדום המאפשרת איתור רטיבות במערכת האיטום של הבית ועושה סריקות תרמיות לאיתור נזילות מים. הסריקה הזו מאפשרת איתור ודיוק מקור הנזילה, איתור של נזילות סמויות ונזילות בצינורות ביוב וחשיפה של מקומות אלה. כמו כן, היא יכולה גם לאתר חדירה של מי גשמים אל תוך הבית, שעלולים ליצור נזק משמעותי בתשתיות של הבית. בנוסף, מצלמת אינפרא אדום יכולה לאתר בעיות רטיבות במקלחות ואמבטיות. המצלמה בודקת כל מערכת בנפרד בחדר הרחצה – צנרת, ניקוז ואיטום. איטום לקוי בחדר הרחצה יכול לגרום לרטיבות ברצפות הבית ובתקרה מתחת ולהתפשט גם לקירות שונים באותו אזור. ובנוסף לחדרי הרחצה, המצלמה כמובן יכולה לאתר בעיות איטום במטבחים.

 

חשיבות האיתור

חשוב לציין שיש חשיבות גבוהה לאיתור מוקדם של נזילות, הן מבחינת נזק שיכול להיווצר לבית ולרכוש, הן מבחינת סכנה לדליפה והן מבחינת החיסכון במים וסביבה ירוקה יותר.

 

ישנם גם דברים נוספים שתוכלו לעשות לבד לפני הבאת איש מקצוע לטיפול בעניין

אפשר לתקן ניאגרה ולפתור נזילות סמויות באסלה. כמו כן, כדאי להשתמש במערכות השקיה מחושבות, קבועות וממוחשבות שיכולות לחסוך המון מים. כדאי לבדוק את שעון המים ולראות מתי הוא זז, במיוחד אם הברזים סגורים בבית, לתקן במהרה ברזים דולפים ועוד.

איתור נזילות

אולי יעניין אותך גם